2020-04-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Droger?

Ingen aning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt meningslös sysselsättning som upptar resurser helt utan någon nytta.
Ja, man skulle antagligen få bättre resultat av att stationera en "snuvvakt" utanför varje äldreboende, som helt sonika inte släppte in folk med näsa-, hals- eller andra förkylningssymptom, oavsett vad de har för ärende.

Samma sak för hemtjänsten. Man skulle kunna stationera en vakt på platser där hemtjänsten hämtar ut matlådor, och permittera alla som har förkylningssymptom.
Citera
Medlem
Ursäkta för jag antar att det redan avhandlats i tråden men den har ju växt sig enorm.

Hur kommer det sig att Skåne har så otroligt bra siffror? De är ju tätbefolkade och det vimlar av invandrare som bor trångt till exempel. Ändå har de klarat sig extremt mycket bättre än de flesta andra län.

Mäter de på ett annat sätt där tro?
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Okej."

Vart var oppositionen när Sverige bestämde sig för dödsstraterin?

Vart är oppositionen nu? Nu när allt är uppenbart och enormt misslyckande? Vart gömmer dom sig?

Både Moderaterna, KD och SD har kritiserat regeringen och FHM. De har krävt bl.a. större testkapacitet och striktare åtgärder. Det yttersta ansvaret ligger på Löfven. Men han sitter tillbakalutad i sin lazy boy-fåtölj och bollar över allt ansvar på FHM. Men nickedockorna hejar på.
Citera
2020-04-29, 13:29
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
c19.se säger + 18

Ett fullständigt misslyckande i så fall!
Citera
2020-04-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo men många vill nog inte vara med i ett lotteri med döden som en möjlig "vinst" och en mad scientist som vevar tombolan...
Haha, nej det vill man helst undvika... Nu är det tyvärr en ny levande risk vi måste kunna hantera. Jag vinner inte ens "ny lott" när jag köper triss, borde kanske känna mig lugn? . Skämtåsido, tror gemeneman är tillräckligt med i matchen för att kunna utvärdera risker mot varandra i det risksamhälle vi faktiskt lever i.
Citera
2020-04-29, 13:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Är en otrolig otur ifall en kärnfrisk 22-åring trillat av pinn på grund av detta virus. Nästan först i världen isåfall?= Fyfan..

Tyvärr långt ifrån första fallet i världen. Stämmer att äldre drabbas i stor utsträckning, men även yngre drabbas. Det här viruset är långt ifrån ofarligt. Det är nyckfullt och i högsta grad dödligt.
Citera
2020-04-29, 13:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att man fick in smittan på äldreboenden är en skandal och beror på flera saker. Man har okunnig personal och det saknas skydd. Sverige har ju som nästan enda land i världen avrått från att använda munskydd vilket i sig är fullkomligt obegripligt, om nu inte syftet är att smitta ner folk.
Så fort att smittan började närma sig Sverige skulle det ha gått ut klara direktiv till alla äldreboenden exakt hur de skulle göra för att minimera spridningen. Det räcker ju inte med att FHM står och säger på en PK att man skall skydda gamla.
Äldreboenden drabbas ofta under epidemier som exempelvid influensaepidemier. Jag tror inte det är så speciellt för förhållandena just nu i Sverige.
Citera
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Inte alls säkert. Tragiska undantag lär fortsätta dyka upp.

Samma sak när det dog ett barn i England av covid för några veckor sedan. Det var på förstasidan i alla tidningar.
Två dagar tidigare såg jag en notis om en treåring i Linköping som dött i sviterna av vattkoppor.
Den nyheten var ju såklart inte lika clickbaitande, men lika tragisk och ovanlig för det..

Statistiken talar onekligen för underliggande sjukdom. Oddsen blir minst sjusiffriga annars. Inte omöjligt förstås men ytterst osannolikt, därför borde en obduktion ske tycker jag
Citera
Medlem
Risken att dö av CCP-viruset är hittills 0,05% om du bor i Stockholms län som har i särklass högst andel döda i Sverige. Fem pers på tio tusen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Din lilla nattmössa. Sossarna föreslår 1 miljard till tester och antikroppstester och Moderaterna föreslår 6 miljarder. Sossarna ska bara utreda i oändlighet. Och då hinner människor dö av sossarnas icke-agerande.

Vill bara förtydliga att moderaternas alibi för detta var ju att få fler ut att jobba. I tron att det kanske finns folk hemma med symtom som kanske inte är covid 19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Eftersom Europas länders ledningar vägrar det enda rätta, total lockdown, så tycker jag förslaget inte alls är oseriöst. Denna civila olydnad har även tidigare använts, bla i Frankrike.

Så du menar att vi löser detta genom att sprida ut bajs på gatorna, detta ska som jag också förstår det till viss del organiseras från Flashback där du själv tar på dig att tömma hundlatriner för utspridning av detta i stan.

Amen det känns som ett seriöst förslag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in