Citat:
Ursprungligen postat av
fluffypuffy
Så kan det absolut vara.
Jag minns bara en tid för några veckor sedan där samma postare i tråden förutspådde hundratusentals döda och kaos vid det här laget.
Älvsjömässan förbereddes med vårdplatser och hockeystadiums i hela landet stog till vårdens förfogande.
Resultatet är en spökligt tom älvsjömässa och tomma kylcontainrar som placerats ut helt i onödan.
Jag vet inte var ni ser dårar som pratar om ”hundratusentals”. Jag ser överdrifter men sällan på den nivå som beskrivs. JAG påstår däremot ingenting annat än att man borde avvakta tills man VET.
Om jag tror något alls så är det på en rimlig nivå i jämförelse med Sthlms resultat omvandlat till antal invånare i övriga län osv. Varken mer eller mindre, och jag har inga som helst problem med om det går jättebra och inte alls blir värre än nu. Jag har ändrat mig massa gånger sedan start, baserat på hur statistiken/verkligheten har utvecklas.
Att Älvsjömässan och kylcontainar förbereddes var inget som Flashback fixade, utan sjukvården och myndigheterna!
Att vi har legat på högsta risknivån på en femgradig skala sedan 11 mars är Folkhälsomyndighetens bedömning.
Att det kunde bli tusentals avlidna har statsministern sagt i statlig TV. Något jag vill påstå att han hade rätt i när det redan är över 2 000 dödsfall. Men att folk är oroade kan du ju även skylla på våra myndigheter och ministrar...
Vad du kan skylla på andra är de som nu pratar om heltokiga slutsatser som hundratusentals döda. Men det är fullt rimligt att vara förbered i en pandemi som har dödat tiotusentals människor i andra länder, det är inte i ”onödan” bara för att inte allting inträffar.
En del saker kan användas till att skapa en ännu bättre sjukvård och vara mer förberedd i framtiden, eller andra lärdomar som är till nytta. Måste exakt allt och alla klumpas ihop med paranoida foliehattar som sitter i en källare och hittar på lögner?
Jag baserat exakt hela min uppfattning på officiell statistik från myndigheter, jag håller mig undan alternativa medier och ALLA politikdårar på nätet. Dessvärre är är det inte längre bara foliehattar som har problem med att hålla sig till en mer sansad verklighet.
Konstant dessa ytterligheter, där antingen 2 400 dödsfall på ett par månader ses som en ”helt vanlig influensa” eller ”hundratusentals dödsfall”. Det finns även en verklighet nånstans däremellan.