2020-04-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Slängde ut en fråga tidigare:

- Är det LW eller SD's orangea shorts på mms-bilden på sida 1229 ab 164 del c?

Nån som har koll..? Tänker lite på den där tråden som fanns på Lenas ben.

Tillägg: Det var nån natt sedan som jag såg den. Hoppas jag inte drömde eller var färgblind eller angett fel sida..! Har inte bilagorna tillgängliga nu och kan ej dubbelkolla.

En röd tråd, som efter analys visade sig inte ha med mordet att göra.
Citera
2020-04-28, 18:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det är väl ett mejl TILL WD?
Det har du helt rätt i.
Och då blir det bara ännu mindre troligt att WD hört av sej till SD för att säga att NW ringt.
Citera
2020-04-28, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det kan säkert vara så.

Nu hittade jag "bara" den här sammanfattningen av förhöret, men jag har en stark känsla av att jag faktiskt läste förhöret när han plötsligt såg att det var läst, och att han blev förbryllad.
Det finns både utskrivna förhör av sekreterare (dialogförhör från hörlurar) samt i konceptform (eller sammanfattning som du säger). Det kan göras samtidigt som man håller förhöret, man tar korta pauser, och så skriver förhörsledaren ner en sammanfattning, och sen fortsätter förhöret osv. Man kan också lyssna efteråt och sammanfatta. Det är en smaksak och individuellt hur FL vill ha det.
Citera
2020-04-28, 19:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Men, det förstod inte allt då pm:et skrevs. De har därefter gjort experiment som de redovisade för i rättegången. Detta har påtalats så många gånger nu att det borde sjunka in...

Det är olika saker vi menar, notknapparen skrev och citerade tidigare om detta

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
När det gäller uppdateringar och synkningar av filer mot Drive får jag samma beteende.

Det är det där med den "omänskliga inblandningen" när webbsidan laddas (via cachen) som är problemet och det har de inte lyckats förklara än, åtminstone har inte jag sett något sådant.

Det känns som de nästan vilselett domstolen så jag kommer att biträda försvaret som expertvittne om fallet mot förmodan hamnar i HR
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-04-28 kl. 19:23.
Citera
2020-04-28, 19:09
Medlem
Citat:
AB 145/129
Jag noterar att WD skrivit ett mail till SD 6:54, enligt samma lista

Enligt vad NW hävdar så frågade han bara efter numret till SD när han ringde WD, han sa inte anledningen.

WD skickar ett mail till SD och det förklarar varför SD säger: "Hej N" när NW ringer honom.
WD visste ej vad NW ville, alltså kunde hon inte berätta det för SD.
Kan inte se i loggen något mail till SD 06.54 från W*lma. Inget från Wilma överhuvudtaget på tidslinjen på morgonen. Hur ser du det?. (Letat febrilt). Han har kontakt med andra, men inte W.
Citera
2020-04-28, 19:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det är väl ett mejl TILL WD?

Citat:
Det har du helt rätt i.
Och då blir det bara ännu mindre troligt att WD hört av sej till SD för att säga att NW ringt.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan inte se i loggen något mail till SD 06.54 från W*lma. Inget från Wilma överhuvudtaget på tidslinjen på morgonen. Hur ser du det?. (Letat febrilt). Han har kontakt med andra, men inte W.

Jag hade inte koll på riktningen... Och det var dessutom 6:56.
Men den springande punkten är fortfarande att SD har kontakt med HD innan han har kontakt med NW.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-04-28 kl. 19:16.
Citera
2020-04-28, 19:14
Medlem
Citat:
Jag hade inte koll på riktningen...
Jag hittade. Det står "texten för lång och har exporterats till fil". Fan. Då ser man inte vad det står. Men det kan vara så att hon mailade och sa att Noa ringt.

Edit: Det ser ut att vara TILL Wilma. Det här blir snurrigt.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-28 kl. 19:18.
Citera
2020-04-28, 19:17
Medlem
landbandys avatar
Funderar på att även den där Peter som hittats död i Örebro iklädd enbart t-shirt och shorts med sina nycklar hemma , där stod även hans dörr på glänt , så ibland funderar man verkligen på OM det skulle kunna vara en rånar-liga som hållit på ?....

Det stod idag inne på tråden om honom, att de funnit hans kropp .
Senast redigerad av landbandy 2020-04-28 kl. 19:20.
Citera
2020-04-28, 19:22
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en möjlighet om du visste att den skyldige var din fru, eller hur?
Som jag ser det är HD den enda möjligheten att skapa rimligt tvivel.
Fast det borde inte fria SD från inblandning/medhjälp.

Men allvarligt menar du det?? Aldrig att jag skulle ta en livstidsvolta för någon annan och kanske få sitta inne i 25-27 år. Inte ens för mina barn skulle jag sitta för ett mord dom har begått.
Citera
2020-04-28, 19:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag hittade. Det står "texten för lång och har exporterats till fil". Fan. Då ser man inte vad det står. Men det kan vara så att hon mailade och sa att Noa ringt.

Ja, och därför vet han att det är NW som ringer ett par minuter senare.
Och han säger "Hej N!" vilket förvånar NW.

Men det ändrar inte tidförloppet i sej. Det intressanta är ju att SD har kontakt med HD innan han pratar med NW.
Och sedan finns det inte någon mera kontakt mellan SD och HD förrän vid lunch.

Detta styrks av alla listor över kontakter dem emellan.
Även i de första förhören så säger HD att det ligger till så.

Likväl vet hon, enligt sin chef MT, redan på morgonen 15/5 att LW är försvunnen, och HD hoppas att hon är död.

Det är det som är lite knepigt, inte minst för HD.
Citera
2020-04-28, 19:27
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Fast nu vet vi inte vad som kommer att hända i HovR, om
det nu blir en runda där.

Nej det är väl jag som är rubbad som inte kan tänka mej att riskera en livstidsvolta för ett mord jag ej begått.
Citera
2020-04-28, 19:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Edit: Det ser ut att vara TILL Wilma. Det här blir snurrigt.

Det första jag läste från FUP var sms mm mellan SD och HD och mellan SD och en massa andra, de bilagan/orna.
I 145 är det en sammanställning, och i de här IT-bilagorna så finns mer utskrivet, lättare att läsa.
Jag vet inte om även detta morgonmail till WD finns läsbart, men jag ska leta och se om jag hittar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in