2020-04-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Stockholm är dock en stad, om man avser Län (kallat Storstockholm) så kan man skriva det. Det är fel att säga att det bor 2.4 miljoner i STOCKHOLM.

Inte om du jämför med dödsfall i Stockholm. Vilket betyder länet. Iom att det är samlade dödsfall från Stockholms län
Citera
2020-04-28, 18:17
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Äntligen har vi nått konsensus i tråden! Jag applåderar din insiktsfullhet. Öga för öga, tand för tand. Om någon dör ska någon dö. Döden måste utrotas. Ont ska med ont fördrivas. Kristus dog för oss alla. Kan vi inte bara gå med i Svenska Kyrkan allihop? Där får vi evigt liv och lär oss förlåta såsom Gud förlåtit oss. Jag ser ingen annan lösning.
Ironi?
Jag är dålig på det....

Men "Öga för öga, tand för tand" är en av världens första socialförsäkringssystem i text som egentligen beskriver att om någon skadar en annan, eller någon dör pga olycka i arbetet, så ska den ansvarige här sörja för vederbörandes familj...
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jo, om man hade försökt hålla smittan borta, men det gjorde man ju inte, och då vet inte jag om man som i New York konstaterade att av de över 65år som man placerade i respirator, så dog 97,2 %. Vill man verkligen behandlas om bara 2,8 % överlever?
Detta skrev jag den 4 februari...

Det enda som gäller nu är total lockdown, i hela Europa!
Vet måste bli ett slut på den europeiska hänsynslösheten mot sina medborgare!
Folk dör pga den!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
I Stockholm bor 2,4 miljoner

Då kanke man kommer nära IFR på 0.3% ändå.
Citera
2020-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Det enda som gäller nu är total lockdown, i hela Europa!
Vet måste bli ett slut på den europeiska hänsynslösheten mot sina medborgare!
Folk dör pga den!

Och leva i total ekonomisk depression kommande tio åren?
Hur skulle det fungera rent praktiskt? Var konkret.
Citera
2020-04-28, 18:18
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag skriver ju det. Läs.

Varför tjafsar du med mig då om du tycker samma?
Citera
2020-04-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Att vi testar så få är vansinnigt. Jag funderar även om detta tjat om att barnen kan inte vara hemma pga olika orsaker alltifrån att sjukvårdspersonalen måste då vara hemma eller så får barnen stryk.
Hur i herrans namn skall de klara av ett sommarlov på drygt 2 månader?

Det är dock ganska självklart att vi inte testar många eller har något intresse av det med tanke på vår "strategi", det är givetvis ingen vald strategi - utan det enda alternativet på grund av den extrema invandringspolitiken vi har haft, vi har helt enkelt inte råd med någon lockdown, sverige är HELT beroende av att människor jobbar och betalar skatt för att betala för den politiken som förts, annars har vi inte råd med bidragen som betalas ut.

Om man inte testar många så finns mer utrymme för gissningar, spekulationer, optimistiska lögner och annat som tegnell och resterande håller på med för att vilseleda. Om man helt plötsligt börjar få fram en massa fakta så finns det mindre utrymme till såna optimistiska spekulationer kring vår "strategi"
Citera
2020-04-28, 18:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det här har säkert avhandlats ett oräkneligt antal gånger i tråden, men vet vi om de svenska lyckats enas om huruvida det finns några riskfaktorer?

Äldre, ja, men mer? Inte ens högt blodtryck tycks ju vara en faktor i sig, om inte i kombination med hög ålder. Diabetes? Övervikt? Rökning?

Det man läst mest om är högt blodtryck. Men vem vet? Om det är mest äldre som dör så kommer de ju ha högt blodtryck. Tillsammans med saker som diabetes. Det hör till hög ålder. Men det verkar ju som man kommit till någon form av enighet att just högt blodtryck det är en stor riskfaktor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Äntligen har vi nått konsensus i tråden! Jag applåderar din insiktsfullhet. Öga för öga, tand för tand. Om någon dör ska någon dö. Döden måste utrotas. Ont ska med ont fördrivas. Kristus dog för oss alla. Kan vi inte bara gå med i Svenska Kyrkan allihop? Där får vi evigt liv och lär oss förlåta såsom Gud förlåtit oss. Jag ser ingen annan lösning.

Jag vet inte om det är möjligt att förlåta Tegnell för att moster Harriet - 96år - smittades av Corona och dog en ALLDELES för tidig död. Annars skulle hon säkert ha levt upp till 130.

Visste du förresten att de på hospits som blir smittade av Corona räknas också som "Coronadöda" - trots att de rimligtvis skulle ha dött ändå inom några veckor/någon månad?

Man ligger ju på hospits eftersom man ligger inför döden. Men inte ens där är Tegnell förlåten. Döden kommer tydligen alltid för tidigt. Och det är Tegnells fel!
Citera
Avslutad
Idag sjönk antal Serious/critical i Italien till under 2000. 1863 för att vara exakt.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Undra om Sverige hade kört samma taktik om det var barn som dog istället för åldringar?
OBS (en ironisk fråga).

Undra vad det beror på, att vi värderar gamla annorlunda än unga. Att säga att våra gamla har samma värde som våra yngre, det är ju lögn. För vi behandlar de inte på det viset.
Man hade nog vidtagit helt andra åtgärder om det hade varit ett smittämne som i första hand drabbade barn. Då hade det varit på sin plats att stänga skolor och ge dem extra skydd, hur det nu hade sett ut. Men nu var det inte så.

Det är naturligtvis allvarligt med de senaste rapporterna om Kawasaki bland barn och "kopplingen" till covid-19, för man säger inte att det är en direkt orsak än. Men även där får man kanske fundera över överdödlighet i just de åldersgrupperna, för det är så man gör under en pandemi. När det gäller just barn verkar covid-19 mindre dödlig än en influensa.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-28 kl. 18:26.
Citera
2020-04-28, 18:21
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.facebook.com/100006825421871/videos/2640420356195453/

Det här är intressant. Intervju med en rättsmedicinare i Hamburg. Han har obducerat ALLA som har dött av corona i Hamburg, och han säger att han inte har stött på EN ENDA som inte har haft minst en allvarlig tidigare sjukdom, och att de flesta han obducerar har en hel rad av dem. Personen har bara inte vetat om det. Det här är viktig information, för i så fall behöver friska människor inte vara så rädda för att få det! (Såvida de inte har tidigare allvarliga sjukdomar som de inte vet om... Svårt!)
Senast redigerad av Merwinna 2020-04-28 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in