2020-04-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
i dag kl 13:32av Nivette Dawod
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=311274

"Busstrafiken i JöBusstrafiken i Jönköping står still sedan lunchtid i dag, efter att fackförbundet Kommunal lagt ett skyddsstopp på grund av smittorisk för chaufförerna, rapporterar Jönköpings-Posten."

Andningsskydd, andningsskydd, andningsskydd !!

Det börjar bli dax i att ta tag i det där nu,

går inte att låtsas som det regnar hur länge som helst,

Men FHM har ju bestämt att det är en kontaktsmitta och droppsmitta som absolut inte sprids genom luften. När de har bestämt att något är en droppsmitta så kan det bara genereras stora droppar som omedelbart faller till marken när folk hostar och nyser. Därför behövs inga andningsskydd. Andersskydd i form av "tvätta händerna" räcker.

Det är bara ryska botar och högerextremister som sprider desinformation och fake news om att potentiellt smittobärande aerosoler alltid och hela tiden genereras bara av att människor pratar och andas, och i enorma mängder när de hostar och nyser.
Citera
Bannlyst
Tegnell kom med en världsnyhet idag, det är inte högt blodtryck i sig som är farligt/dödligt vid covid-19, utan det är dom bakomliggande sjukdomar som skapar högt blodtryck som är farliga/dödliga.

Va bra, jag har högt blodtryck p.g.a stress, då behöver inte jag frukta Coronaviruset nu då?
Citera
Medlem
Skåne håller sig fortfarande starka! Vi går inte ner i första tag.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
81 nya dödsfall. Relativt lågt för att vara en tisdag. Bra.
Relativt?

Jag applåderar oavbrutet i riktning mot FHM sedan denna siffra presenterades så jag är tvungen att diktera detta via Siri. Striden är vunnen och alla lockdownländer och deras tillskyndare ställs i skamvrån.

Jag menar att den 30 november måste bli allmän flaggdag efter detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Dom ligger flera dagar efter de riktiga siffrorna. Du känner säkert igen siffran från den 26..
Jag hörde dom igår, då pratade de om siffror jag läste i lördags. Imorgon kommer det visa på nedgång.

I was referring to the patient total count, not current patient total.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Förnekarna är av uppenbara skäl de som minst bryr sig om andra människor.
Hur kan en förnekare bry sig om att folk dör? Han är ju oftast ett svin som bara tänker på egna intressen.

När han ser att det dör mindre folk är därför bara intressant ur en cynisk perspektiv.
Blir det inte flera döda så blir det inte flera restriktioner heller.

Så att en förnekaren jublar att det dör färre människor förklaras lätt med denna vidriga människosyn.

Att det sedan kan det hända att detta kommer pågå väldigt länge är förnekaren mindre intresserad av. Det enda som räknas är att han får som vanligt: dricka bärs ute, dricka latte på uteservering, knulla runt med random snubbe eller brud, inte få sparken, tjäna pengar och inte tvingas att vara hemma för då är man rädd, precis som medelsvensson är för det mesta.

Om man bryr sig om människor, vill man att det ska dö så få som möjligt. Helst ingen.
Men tyvärr har Sverige ju valt att köra ett folkmord. Med stöd från äckliga svin som förnekarna.
Så det kommer fortsätta dö folk i Sverige.
Folk som kunde räddats om man hade brytt sig om sitt folk.
Men nej. Sverige kör vidare. Så länge det inte dör ett par hundra om dagen så säger de att allt går bra.
Och dör det 200 om dan är det fortfarande "spännande" som deras sektledare säger (han som kommer inom några månader bli av med huvudet på giljotin).

Om det finns karma kommer alla oärliga svin till förnekare få en riktig smäll och lida för resten av deras liv. Lämpligast att de får smaka samma medicin som de stackars gamlingar som behöver vara ensamma hemma och dö med bara alvedon.
Må alla förnekare brinna i helvete.
Du verkar jättearg. Jag måste fråga dig, "Förnekare" är alltså (1) de som inte tror att en sk Lockdown är rätt lösning på problemet? Eller är en "Förnekare" (2) någon som gläds åt att det dött flera tusen människor?
Om 1: Hur vet du att en sk Lockdown är den rätta lösningen?
Om 2: Skönt, det är nog nämligen ytterst få, om överhuvudtaget någon som gläds åt att så många dör.
Citera
2020-04-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I was referring to the patient total count, not current patient total.

Ok.
Hur många sa dom nu?
Citera
2020-04-28, 14:44
Medlem
welcometorealitys avatar
Mer döda än vad Breivik åstadkom idag igen i Sverige, läget är stabilt, det ser bra ut.Tack Tegnell
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Fan skrämmande, märks att det är jobbigt för alla speltorskar som inte kan betta på matcher i dagens situation.

Nu bettas det friskt mellan två motståndare: alarmister vs förminskare.
Citera
Medlem
Kvantskallens avatar
Till alla som argumenterar för att ta bort restriktioner och öppna upp för att rädda ekonomin:

Analys: Sverige visar att återhämtningen kommer ta tid

https://www.privataaffarer.se/analys-sverige-visar-att-aterhamtningen-kommer-ta-tid/

Stay smart, Stay safe, Stay alive
Citera
Bannlyst
Det dör c,a 100 om dagen av covid-19 i Sverige och svenska journalister är mest intresserade av när man kan börja spela fotboll och åka på semester, snälla skjut dom nån. 😷😷😷😷😷
Citera
2020-04-28, 14:45
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
1100 är en normal influensa säsong.. detya är minst 4st influensa säsonger på en månad..
Så du får ge dig om detta med influensa..
Räknar man in det stora mörkertalet på influensasäsongerna ligger Corona mellan 60-70 procent under enligt mitt excelark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in