2020-04-28, 13:40
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Naturligtvis är det så.
Det är tidpunkten som skaver lite.
Tror inte att det helt går att utesluta att info kommer HD
till känna via W.
Okey! Så det låter lite långsökt som tråden iövr, att HD fällt uttalandet innan hon visste att Lena var försvunnen och och att han därmed försagt sig.

18,3 minuter in nämner Åkl att telefontömning visat att samtalet från Noa till SD ringdes kl 06:59 morgonen det 15 maj så det är väl kanske inte konstigt om Hanna informerades då..
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=OK2VncntKsY
Citera
2020-04-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
NEEEJJJJJ. Ingen topsade. Forensikern bad om att få hämta sin väska med undersökningsmaterial i bilen, (enligt NAs live-ratpportering) men blev tillsagd att avbryta och åka därifrån.

Inte forensikern, en polisman på plats.
Citera
2020-04-28, 13:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Första meningen: "Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck
(spermafläck) av äldre datum."
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Nja, det har framkommit att den inte måste ha tillkommit under gärningen utan tidigare.

(Dylika fläckar hittades ju på andra håll också, av äldre datum, hemma hos LW.)
Moschata, varför vrider du hela tiden på den information du refererar till?

Gång på gång gör du likadant och om du ifrågasätts så tjatar du hur länge som helst.
"Man tror att det var en fläck av äldre datum"
är inte samma sak som
"den måste inte ha tillkommit under gärningen utan tidigare".

Förstår du verkligen inte skillnaden mellan vad du läser och hur du sedan refererar till det eller gör du det här medvetet?
Citera
2020-04-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag kikar på samtalslistorna (som jag inte gjorde när jag skrev inlägget du citerar) så pratade hon faktiskt inte med någon efter hon hade gått utanför dörren. Hennes enda kontakt efter JJ, där samtalet avslutades kl 23.54. Och kl 00.07 befann hon sig på Fågelbärsgatan. Alltså från kl 23.54 tills hon kom hem igen kl 00.15 hade hon inte kontakt med en levande själ. Bara 3 st "Hallå?" via sms till Stefan.

Nästa kontakt är kl 01.33:19 då hon verkar skicka en bild med strumpor och hållare. Kl 01.37 pratar hon med JJ igen i 38 minuter

Du har uppenbarligen akt med tider och allt, så då måste jag ju tro på det.
Citera
2020-04-28, 13:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Om SDs lögn angående personnummer.

AktB: 145 sid: 12-13.

Troligt att dom hörde fel på krogen å skogen.

Det vinglar lite.
Så var det med det. Bra grävt!
Det vinglar mycket i FUP som är fullständigt nersölad av liknande efterhandskonstruktioner. Man får väl ge poliserna en liten smula cred att dom iaf, inte vågar ljuga rakt ut.

Lägger upp "vittnesmålet" igen,
Citat:
Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också
minnas
att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.

Det är alltför många som så gärna vill att SD ska vara gäringsman så tummandet på hedern oundvikigt kommer i dagen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-28 kl. 14:09.
Citera
2020-04-28, 13:52
Medlem
Citat:
Om SDs lögn angående personnummer.

AktB: 145 sid: 12-13.

Troligt att dom hörde fel på krogen å skogen.

Det vinglar lite.

På ljudupptagning vinglar det t.o.m mycket. Särskilt hos den ena av poliserna.

Kan vara en förväxling med krogen och skogen. En felhörning helt enkelt. För inte tusan går man på krogen i sportkläder och pannlampa.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-28 kl. 14:21.
Citera
2020-04-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Okey! Så det låter lite långsökt som tråden iövr, att HD fällt uttalandet innan hon visste att Lena var försvunnen och och att han därmed försagt sig.

18,3 minuter in nämner Åkl att telefontömning visat att samtalet från Noa till SD ringdes kl 06:59 morgonen det 15 maj så det är väl kanske inte konstigt om Hanna informerades då..
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=OK2VncntKsY

Jag anser att det inte går att utesluta helt att hon har fått information
om att LW är försvunnen innan hon fäller det omtalade uttalandet.
Citera
2020-04-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Moschata, varför vrider du hela tiden på den information du refererar till?

Gång på gång gör du likadant och om du ifrågasätts så tjatar du hur länge som helst.
"Man tror att det var en fläck av äldre datum"
är inte samma sak som
"den måste inte ha tillkommit under gärningen utan tidigare".

Förstår du verkligen inte skillnaden mellan vad du läser och hur du sedan refererar till det eller gör du det här medvetet?

I sammanhanget är det samma sak.
Ser du inte det?

Fläcken måste inte ha tillkommit under gärningen utan tidigare, man tror att det är en fläck av äldre datum.

Det refererar till vad jag svarar på. Ulanna skrev: "S sperma på Ls kjol ett tydligt tecken på utlöst lusta vid våldshandling?" och här kan man förstå att det är tidpunkten för mordet som avses.

Det är korrekt svenska jag använder mig av.
Att du orkar anmärka utan anledning! Spara dina krafter!

Faktum är att "äldre" och "gammal" har olika vedertagen innebörd i svenska språket.
Senast redigerad av Moschata 2020-04-28 kl. 14:17.
Citera
2020-04-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. Inte heller hade de troligen kunnat låta bli att våldta sitt offer. Ej heller skulle de ha mosat ett okänt offers ansikte och huvud med 17 slag...

Och inte heller särskilt troligt att de sökte efter personer lämpliga att råna bakom ett bullerplank mot motorvägen...
Citera
2020-04-28, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Första meningen: "Man har kommit fram till att man tror att det var en fläck
(spermafläck) av äldre datum."

Nu vill jag inte vara petig - jag har förmodligen missat den informationen - men
har man kommit fram till att spermafläcken är av äldre datum och ej från de sista
dagarna/ veckan av Lenas liv?

Äldre datum än dagen för gärningen, kan i princip vara vilken dag som helst innan gärningen.
Ulanna skrev: "S sperma på Ls kjol ett tydligt tecken på utlöst lusta vid våldshandling?"
Borde syfta på tillfället vid mordet.

"Äldre" betyder inte "väldigt gammal".
Senast redigerad av Moschata 2020-04-28 kl. 14:04.
Citera
2020-04-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Och inte heller särskilt troligt att de sökte efter personer lämpliga att råna bakom ett bullerplank mot motorvägen...

You bet
Citera
2020-04-28, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Så var det med det. Bra grävt!
Det vinglar mycket i FUP som är fullständigt nersölad av liknande efterhandskonstruktioner. Man får väl ge poliserna en liten smula cred att dom iaf, inte vågar ljuga rakt ut.

Det är alltför många som så gärna vill att SD ska vara gäringsman så tummandet på hedern oundvilkigt kommer i dagen.
Jäklars tur att någon räddade oss ifrån ondskefulla Lena Wesström - Må GeoCache 2.0 hjälpe oss.
Vad tror du det kan ha varit det som utlöste mordet ?
En Cache för mycket eller något annat barnsligt som.. intressevinster på fel person eller sex och samlevnad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in