2020-04-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Kan de bedste forudsætninger være at lade mange pensionister dø fordi det gavner økonomien?

Ja det kan det da sagtens, for de tjenestemænd som træffer denne beslutning kan ikke undersøges og stilles til ansvar for deres vanvittige beslutning.

Kan tjenestemænd beslutte at organisationer ((Jægerhår) som bedriver hetz på borgere der er i opposition til "åsigtskoridoren" ) tildeles økonomisk støtte?

Ja det foregår hele tiden i det som skulle forestille at være et demokrati.

Kan tjenestemænd gøre retsligt forskel på borgere afhængigt af om de er indfødte svenskere eller er indvandrere?

Ja selvfølgeligt det foregår hele tiden.

O.S.V.

Alt dette foregår fordi tjenestemænd er straffrie og politikerne bare kan beordre tjenestemænd til hvadsomhelst og efterfølgende kan ingenting udredes fordi tjenestemænd ikke kan straffes.

Et sådant system er selvfølgeligt ikke demokratisk fordi politikere aldrig bliver ansvarliggjort da det jo ikke er dem der har udført uhyrligheder men embedsmænd.

Til sidst - alle skal ikke bære et ansvar, da alle ikke er ansvarlig for alle politiske beslutninger.

Det er selvfølgeligt regeringen/ministeren der skal stå til ansvar for alt der foregår i deres regi - ikke menige borgere, som har valgt sine repræsentanter - netop for at tage ansvar.

Nej de är ekonomiskt en börda att ha världens ekonomi döende som nu, inte att äldre dog för ekonomiska fördelar nope... De kommer inte finnas värdet av det.. i jämförelse med dom här effekterna av vad ett virus gör med allt. Dessutom så dog inte alla äldre, herre folk tror att de är alla äldre som dör även om majoritet av den summa dödfall är äldre så, äre det inte alla och kommer inte bli så.

Jag tror du missuppfattar min poäng och min huvud poäng.

Alla bär ett gemensamt ansvar för att hålla smittan i lagom/måttlig nivå. Nu funkar inte de för alla grupper givetvis. Ingen snack om saken. De visste man säkerligen redan men inte detaljererna eller så var man okunnig om demografi/ naiv. Dom problemen dyker alltid upp efteråt i ett komplex system

Smittan kommer komma tillbaka. Du förskjuter bara problemen framför dig med total lockdown (Hade den stannat i Kina fine). Falsk trygghet kanske är vackert, likt en vit lögn. Men kan du inte hindra smittan för att komma in igen så har du lagt all energi på ingenting. Visst du kan säkert köra lockdown jag tror säkert de är teoretiskt möjligt samtidigt som jag tror de är praktiskt omöjligt för alla länder att göra de i den utsträckning som behövs med ett pandemi virus som finns överallt, kommer du inte kunna köra de reseförbud som krävs men visst hoppet finns för rikare länder.

Folk får jättegärna tro på all media som ger dom tro om ett tidigt vaccin, de ger dom hopp,. Hopp är självklart viktigt. Här vinner ju företag aktier på tidigt PR om just deras företag kommer bli nr 1 tidigt.

Jag utgår ifrån vaccin tidigast 18månader minst. De kommer ta enormt mycket mer tid att bevisa att de är säkert med ett heeeeeeelt nytt virus där du aldrig haft ett vaccin tidigare på med skade/nytto effekten. Så äre bara. De kommer gå fortare än vanligt givetvis för att man är desperat!

All eloge till dom som säger sig raderat ut viruset, deras jobb har bara börjat, med varken idén om immunitet eller vaccin i närheten. Men vi får hoppas dom har rätt, win win då och Sverige får ta skiten.

Jag är övertygad om att länder kommer tvinga på sin befolkning till att öppna tyvärr, hemskt men då börjar allt om, och då börjar man från 0 med sina tidigare lockdowns länder utan ens en tidig chans till immunitet men vi får se om de går att bevisa.

Hade hellre lyssnat på den här killen om framtiden och bättre planer

https://www.sjukhuslakaren.se/bjorn-olsen-om-den-bristande-beredskapen-framtiden-och-vad-som-behover-goras/
Senast redigerad av rawjudge 2020-04-28 kl. 12:12.
Citera
2020-04-28, 11:38
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Mer från de härliga läkarna från USA som kräver att man ska använda vetenskap och statistik och öppna upp. Här hyllar de också Giesecke, Tegnell och flockimmunitet:
https://video.foxnews.com/v/6152484924001?playlist_id=5622526903001#sp=show-clips

Det är bra att de erkänner att de hade fel.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Mer från de härliga läkarna från USA som kräver att man ska använda vetenskap och statistik och öppna upp. Här hyllar de också Giesecke, Tegnell och flockimmunitet:
https://video.foxnews.com/v/6152484924001?playlist_id=5622526903001#sp=show-clips

Jag behövde bara se lite mer än 1 minut för att protestera. Man kan inte jämföra Sverige med USA, för det ena är tätbefolkat medan den andra inte är det. Om Sverige hade haft lockdown hade vi haft liknande dödsantal per capita som våra nordiska länder. Det är inget värdigt att aktivt utrota äldre människor med flit.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Vi vet inte om folk blir immuna mot covid och därför skickar alla länder som öppnar upp sina länder utan att ha utrotat viruset sitt folk in i smitta och död! Hur kan du tycka att det är bra?

Nu har vi haft detta virus i 6 månader? jag har inte hört läkare som säger att folk blivit smittade igen.

Ska vi stänga ner världen för alltid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror väldigt få unga kommer att vaccinera sig. Och ännu färre kommer att låta sina barn göra det.

Jag kan ta en shot, försökskanin.

Kan man anmäla intresse nånstans?
Citera
2020-04-28, 11:40
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskyldigsomenbrud
Ja, det stämmer. Som du sa kunde jag inte påverka Sveriges strategi. Jag gör vad jag kan för att bidra och göra det bästa utav situationen ändå.

Ok bra! Därför är lockdown det enda rimliga, i Sverige och i alla andra länder och att inte förorda det är ett cyniskt dödsspel där man offrar och gamblar med människoliv.
Citera
2020-04-28, 11:41
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nu har vi haft detta virus i 6 månader? jag har inte hört läkare som säger att folk blivit smittade igen.

Nej, tills smittan utrotats i landet!

Du har dessutom fel om att ingen smittas igen.
Citera
2020-04-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var väldigt sorgligt att höra. Vill du berätta mer (det kanske du har gjort redan men tråden är alldeles för omfattande för mig så jag missar mycket)? Fick de någon sjukhushjälp?

Vi i vår släkt har klarat oss än så länge, tack och lov. Vi är mycket tacksamma för det, men än är faran inte över. Hör själv till ett par riskgrupper men det är våra gamla vi är rädda om och bekymrar oss över.

Har varit lite orolig för två som väntat barn men nu har bägge fått sina och allt har gått fint. Den sista fick i fredags, det blev planerat kejsarsnitt p g a komplikationer som inte hade något alls med corona att göra. En liten kille som sov när de öppnade för att ta ut honom, de fick peta lite på honom så han vaknade och han svarade med en stor gäsp. Mamma och pappa till barnet sa att hela vistelsen och personalen var helt fantastisk, det var överväldigande bra. (Sjukhus i Västra Götaland.) Mamma och barn kom hem i söndags kväll till pappa och förväntansfull storasyster.

De två släktingarna var lite avlägsna men dog på ålderdomshemmet, ingen stor tragedi.

Vet inte om du följt mina rants men vi isolerade oss hemma början Mars då vår dotter skulle föda.
Det gick bra och hon har flyttat till Norge med fadern och alla är glada och nöjda

Nu fortsätter dom isoleringen av bara farten för man börjar ju så smått undra vem som inte är i riskgrupp egentligen, högt blodtryck är det väl i 90% av fallen och vem faan har inte det.
Citera
2020-04-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har respekterat mycket av det du skrivit tidigare men att kalla Tegnell för "smygpedofil" är bara så jävla lågt. Skäms du inte?

Var det inte socialt accepterat?

Då kanske jag får gå tillbaka till hovnarr.
Citera
2020-04-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Hela Europa har misslyckats fullständigt och att framhålla länder som offrar och gamblar lite mindre än andra, är bara att gå in i samma cyniska dödsspel som Tegnell.

Eller så har Tegnell mot all förmodan rätt och Sverige kommer att lyckas i längden via flockimmunitet, men i det fallet har alla andra länder i Europa också gjort fel.

hur menar du att andra länder i europa gjort fel?

Dom gjorde ju hård lockdown i panik allihopa?
Citera
2020-04-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Det finns alternativ här, för egen del då, om mitt anonyma vittnesmål duger.

Först kass i tre och en halv vecka, sedan mådde jag bra för att insjukna på nytt. Antingen var jag inte frisk under mina tio dagar då jag mådde bra, mellan rundorna. Eller så blev jag smittad igen.

Eller så hade jag inte skiten första gången.

Eller så har jag inte skiten nu.

Inte vet jag, ett eller helst två tester hade rett ut detta. Men det fick jag inte, inte ens när ambulansen kom hem.

Jag vet bara att symtomen stämmer och att jag nästan aldrig är sjuk annars.
Citera
2020-04-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vart har du läst att man inte hittar antikroppar hos bekräftade fall?

Jag kan inte exakt sifforna men allteftersom man testar så visar det sig att alla som haft corona inte får antikroppar, andra får lite och ytterligare andra mycket.

Om jag får spekulera helt fritt utifrån min blixtrande intelligens och mitt tempel till kropp,

-Det kan vara så att en mild släng av corona inte ger antikroppar.

-det kan vara så att en kraftig infektion ger antikroppar men att immunsystem och kropp är helt förstörda så när rond två kommer får man det ändå.

Helt frånsett Tegnell, jag börjar bli orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in