Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Trams. Flytta då. Det går inte att veta i förväg hur många som kommer att dö. Vi vet inte hur många som är smittade eller kommer att bli smittade framöver eller hur stor immuniteten kommer att visa sig vara. Det finns forskare och matematiker i Sverige som försöker att förutspå hur viruset kommer drabba och de har varit öppna med vad de tror. Inte ens när allt är över kommer man säkert att kunna veta hur många som verkligen dog i Covid 19 - speciellt inte i andra länder som har mycket mindre korrekt rapportering än Sverige.
Ganska otrevligt av dig att be mig som svensk medborgare att flytta ut ur landet, för att jag påtalar demokratiska brister. Är det så man bör behandla alla oliktänkande, tycker du? De bör ta sig till exil? Ok, tack, du bekräftar ju då min Nordkorea-poäng om hur man tänker kring oliktänkande här i Sverige...
Om det är som du säger att man har ingen aaaaning om någonting från officiellt håll, varför har man då inte utgått från extrema försiktighetsåtgärder? Om t.ex. miljoner människor lika gärna skulle kunna vara det möjliga spektrat som skulle kunna dö, så verkar det ju ännu konstigare att inte ha en lockdown direkt!
Nu har ju iofs Löfvén varit tydlig med att det kommer bli tusentals. Däri det obehagliga, om han vet "tusentals" , så måste han ju ha sett prognoser. Om du tror att Löfvén sitter och bara killgissar när han pratar med DN, så vore det otroligt märkligt. Det har jag mkt svårt att tro. Problemet är att VI medborgarna inte får ta del av dessa prognoser. Fastän det är våra liv det gäller i Coronakrisen. Det skaver ju lite...
Gällande att vi rapporterar superbra så får det stå för dig. Jag tycker det är allvarligt att man har flera veckors eftersläpning, inte räknar in de som har bedömts av läkare som covid, samt att man "missar" att testa många på äldreboenden.