Citat:
Det var återigen mycket jag inte förstod. Ber om ursäkt för det, det är mitt fel och inte ditt. Jag kanske missar några bra poänger men jag orkar inte översätta.
Däremot förstod jag att du menade på ungefär att Danmark och Norge kan invänta ett vaccin med sin låga smittspridning medan Sverige i det läget redan har blåst igenom Corona genom befolkningen och därmed har högre dödstal, korrekt? OM det var så du menade: De flesta experter tror inte att ett vaccin kommer komma förrän om 2-3-4 år, och redan det skulle vara rekordfart Ska ni ha samhället så nedstängt under så lång tid? Det kommer orsaka total förödelse för samhällsekonomin i så fall. Sverige får det tufft det närmaste halvåret, men sen är vi igenom det värsta och kan starta igång igen. Ni kommer ha ert värsta kvar.
Däremot förstod jag att du menade på ungefär att Danmark och Norge kan invänta ett vaccin med sin låga smittspridning medan Sverige i det läget redan har blåst igenom Corona genom befolkningen och därmed har högre dödstal, korrekt? OM det var så du menade: De flesta experter tror inte att ett vaccin kommer komma förrän om 2-3-4 år, och redan det skulle vara rekordfart Ska ni ha samhället så nedstängt under så lång tid? Det kommer orsaka total förödelse för samhällsekonomin i så fall. Sverige får det tufft det närmaste halvåret, men sen är vi igenom det värsta och kan starta igång igen. Ni kommer ha ert värsta kvar.
I svenskere er fantastiske til at bilde jer selv ting ind og til selvsuggestion.
Nej de fleste eksperter tror ikke at vaccine kommer om 2-3-4 år det er ønsketænkning afledt af den situation Sverige har bragt sig i i kraft af den ensidige satsning på flokimunitet.
Det er også ønsketænkning at Sverige er ved hurtigt at opnå flokimunitet.
Det er også ønsketænkning at Sverige efter et halvår er igennem koronakrisen og derefter har en fremgangsrig økonomi som er meget bedre end andre landes - det har Sverige ikke for Sverige er en udpræget eksportøkonomi og helt afhængig af samhandelslandenes konjokturer og de følger ikke flokimunitetsteorien.
. Vi är flera i tråden som inte orkar se PK längre, men fortf. vill nog många veta om dem. Wallensten har verkat mer mänsklig än andra på flera PK, och vi har undrat om han är starting to crack, under den moraliska tyngden med dödsfallen... vad tror du han gör, kommer han ändra inriktningen...