2020-04-27, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
SD kanske bad domare Björn om ledigt över valborg , första Maj och sin födelsedag ?

Kanske finns mycket ris på tomten som måste bäras ihop till en majbrasa ?

Vem vet ?/

/Det som verkar mystiskt är just det där med att LW verkar ha släppt paketinslagningen tvärt ! Vem eller vad gjorde att hon släppte sina göromål mitt i ....??
Den ende som kunnat få henne att bara avsluta en chatt tvärt, eller bara lämna paketinslagningen, det är SD. Ett sista möte innan HD och SD skulle till USA. Hon hade bjudit in honom på kladdkaka, han hade sagt att det blev lite för sent. Men när han dök upp blev hon jätteglad och bara lämnade allt och hängde med ut en stund.

Spekulation naturligtvis, men jag tror det kan vara väldigt nära sanningen.
Citera
2020-04-27, 12:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den ende som kunnat få henne att bara avsluta en chatt tvärt, eller bara lämna paketinslagningen, det är SD. Ett sista möte innan HD och SD skulle till USA. Hon hade bjudit in honom på kladdkaka, han hade sagt att det blev lite för sent. Men när han dök upp blev hon jätteglad och bara lämnade allt och hängde med ut en stund.

Spekulation naturligtvis, men jag tror det kan vara väldigt nära sanningen.

Ja den spekulationen köper jag ./

/Vad tror du om hämndbehov hos barnen när de växer upp ?
Det är något jag oroas över -inte värt , att ” sitta inne ” för ....
Senast redigerad av landbandy 2020-04-27 kl. 12:53.
Citera
2020-04-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ja den spekulationen köper jag ./

/Vad tror du om hämndbehov hos barnen när de växer upp ?
Det är något jag oroas över -inte värt , att ” sitta inne ” för ....
Jag tror Lenas barn är väldigt kloka. Och de har en väldigt klok far. Så jag tror inte på att nån kommer hämnas. De inser nog att SD inte är värd att sitta inne för. Kanske de är som jag: tror på karma. SD kommer få sitt straff när han börjar slappna av och tror han lyckats slita sig från kroken.

Nej, jag hoppas att de tre barnen inser att mamma inte kommer tillbaka bara för att de gör sig olyckliga på SD. Han är inte värd det. Svin skall man inte lägga energi på. Och framförallt inte narcissistiska svin.
Citera
2020-04-27, 12:58
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack för tips, jag svarade bara på ett inlägg.. som har med Linde'ns resp ÅH:s olika inställningar att göra ..och mao vilka roller de spelar i sammanhanget.och var och en får ha sin egen uppfattning.
Jag säger ju att jag inte tror på historien. Har också läst den femtioelva gånger nämligen. Likväl ska rätt vara rätt.
Kan ju fortsätta om du söker en fight. Du vill helst av allt att jag ska gå ini din utlagda fälla förstås.
Att ändra minnet av personer är lätt hänt, det är vetenskapligt bevisat att det mest trovärdiga
är att minnet återkommer litet i taget efter "upprörande händelser".
Han kan ha ändrat personuppgifter för att han varit anmäld av LW för våldsam handling
och inte ville påminna sig. Som ex.
Han kan ha reagerat på att grannen var ute så sent med hunden (har läst även om hur det gick till) eftersom han aldrig sett honom ute förut så sent, då han själv haft för vana att vara ute om nätterna.

Nästa gång får du inget svar av mig. Inte till någon annan heller som ingår i drev du vill starta.

Det är litet stalking över dig ...

Här bevisar du för mej att hissen går inte hela vägen upp när det kommer till Steffeponken, Han riskerar alltså hellre ett åtal för falsktillvitelse än att vara ärlig till polismännen om sitt riktiga namn och personnummer för att han blev anmäld utav LW som i sin tur blev nedlagd i brist på bevis och som dessutom inte dyker upp om polismännen gjort en slagning på Steffeponken.

Att hundägaren rastade sin hund så sent kan flera olika anledningar.

1 Att han under kvällen fick besök som stannade längre än vad han räknade med.

2 Att han själv åkte på ett besök som drog ut på tiden.

Oavsett tid så måste hunden rastas så denna händelse blir inte konstigare än som så här.
Citera
2020-04-27, 13:01
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror Lenas barn är väldigt kloka. Och de har en väldigt klok far. Så jag tror inte på att nån kommer hämnas. De inser nog att SD inte är värd att sitta inne för. Kanske de är som jag: tror på karma. SD kommer få sitt straff när han börjar slappna av och tror han lyckats slita sig från kroken.

Nej, jag hoppas att de tre barnen inser att mamma inte kommer tillbaka bara för att de gör sig olyckliga på SD. Han är inte värd det. Svin skall man inte lägga energi på. Och framförallt inte narcissistiska svin.

Det är trist att han bor som närmaste granne med UW:s och LW: s barn , för det kan inte vara lätt för Ar*on ,Est*her och N*oa .

Vem vet , hade de inte bott grannar kanske inte LW ens övertalats att börja med geocaching ???
Citera
2020-04-27, 13:12
Medlem
Citat:
SD kanske bad domare Björn om ledigt över valborg , första Maj och sin födelsedag ?

Vem vet ?/

/Det som verkar mystiskt är just det där med att LW verkar ha släppt paketinslagningen tvärt ! Vem eller vad gjorde att hon släppte sina göromål mitt i ....??

Någon kom till dörren är min gissning. För det är verkligen i ”all hast” hon lämnar.
Funderat mycket på det
Citera
2020-04-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Här bevisar du för mej att hissen går inte hela vägen upp när det kommer till Steffeponken, Han riskerar alltså hellre ett åtal för falsktillvitelse än att vara ärlig till polismännen om sitt riktiga namn och personnummer för att han blev anmäld utav LW som i sin tur blev nedlagd i brist på bevis och som dessutom inte dyker upp om polismännen gjort en slagning på Steffeponken.

Att hundägaren rastade sin hund så sent kan flera olika anledningar.

1 Att han under kvällen fick besök som stannade längre än vad han räknade med.

2 Att han själv åkte på ett besök som drog ut på tiden.

Oavsett tid så måste hunden rastas så denna händelse blir inte konstigare än som så här.

Nej det har du rätt i.
Men det kan ha varit en vanlig ordväxling bara. "tjena, vad gör du här mitt i natten",
utan någon speciell betydelse. Varför skulle han vilja väcka misstänksamhet?

Vet att anmälan mot honom var nedlagd. Men SD kan kanske inte veta om hon kontaktat
polisen fler gånger eller om andra gjort det för hennes del, liksom att SD har en kompis inom polisen, inte vill göra för stor affär av det.

Men jag tror som sagt inte på den här historien.
Den kan ingå i mycket annat egendomligt kring SD.
Funderade på Linde'ns och ÅH:s olika inställningar.
Citera
2020-04-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Någon kom till dörren är min gissning. För det är verkligen i ”all hast” hon lämnar.
Funderat mycket på det

Dörren kan ha satts på glänt senare av GM, som spel för kulisserna.
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Vem vet ?/

Någon kanske kom/skickade ett Telegram och sa:
"Jag såg att Mållgan och Mållgan håller på och donar med din cache bakom planket. Ska vi gå och säga till dem!?"
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Funderat mycket på det

Ja precis , det känns kymigt/ otrevligt på något sätt att mitt i en glad situation med födelsedagsbestyr och chatt inför norgeresa så händer något sådant
Citera
2020-04-27, 13:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Någon kanske kom/skickade ett Telegram och sa:
"Jag såg att Mållgan och Mållgan håller på och donar med din cache bakom planket. Ska vi gå och säga till dem!?"

(Spekulation)

Jo så kan det ju ha gått till - tyvärr , sorgligt att det inte kändes viktigare att slå in paketen till fullo än att krångla med Mållgor , suck ....

Så himla fel val där ...

Förstår inte -det kunde väl gentlemannen SD själv fixat , såsom den kvällen när han ringde efter snuten !?
Det är ju otroligt fel att låta en kvinna gå med ut och tampas med Mållgor ?

Hade dessa två personer SD och LW inte viktigare saker att göra än att springa ut till en gömma ?

En skulle ju resa till USA och en till Norge , en gömma kan väl fixas EFTER dessa resor !!!

Så otroligt töntigt .

Tror att MGM inte stod ut med att veta och förstå att LW skulle ligga med en annan man i Norge ...

Skulle inte förvåna mig om LW sprang ut med hjärtformen med kladdkakan efter MGM och att sen hjärtformen fick agera mordvapen i rena ilskan mellan dessa två ?

( spekulation)

PS. Finns hjärtformen kvar , eller försvann den där och då , bara en fundering .Ser den i så fall ut som den brukar eller har den blivit aningens demolerad från att varit ett hjärta blivit någon annan bucklig form ? DS.
Senast redigerad av landbandy 2020-04-27 kl. 14:02.
Citera
2020-04-27, 13:37
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Dörren kan ha satts på glänt senare av GM, som spel för kulisserna.

Om det var så det gick till så blir jag fly förbenad på den som gör så mot ett barn -låta ett barn sova för öppen dörr , så j-a oansvarigt , fy tusan !
Bara det , borde det vara fängelsestraff på !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in