2020-04-25, 23:26
Medlem
Om han nu dör....vad händer med kirurgen som utförde operationen?
Citera
2020-04-25, 23:27
Medlem
KIm Jong Uns fall var hans enorma frosseri i mat, alkohol och tobak. Även hans far hade samma problem.
Jag tror aldrig han blir frisk igen. Kanske är han redan död. Men man kommer inte att gå ut med något förrän allt är klart med efterträdare. Jag tror personligen att det blir systern som tar över. Det kommer inte att bli något stort ståhej utan hon kommer bara att ta hans plats en dag.
Citera
2020-04-25, 23:32
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unity
Ja, var Kim Jong-Un någolunda levande skulle man kunna droga/sminka upp honom och sätta bakom ett skrivbord, tillräckligt för att få några sekunders video som visar att han är kvar.

Hade jag varit diktator hade jag i hemlighet spelat in minst en sådan film om året som kunde visas för omvärden ifall jag skulle råka bli indisponibel för en kortare eller längre tid.
Citera
2020-04-25, 23:37
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hade jag varit diktator hade jag i hemlighet spelat in minst en sådan film om året som kunde visas för omvärden ifall jag skulle råka bli indisponibel för en kortare eller längre tid.
Svårigheten är att få en förinspelad video att visa att du lever NU. Man behöver på något sätt beröra aktuella händelser för att visa när filmen är inspelad. Det finns nog gott om filmklipp av alla Kim att damma av, men de duger inte.
Citera
2020-04-25, 23:54
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Svårigheten är att få en förinspelad video att visa att du lever NU. Man behöver på något sätt beröra aktuella händelser för att visa när filmen är inspelad. Det finns nog gott om filmklipp av alla Kim att damma av, men de duger inte.

Bäst vore ju ett datorprogram som synkar läpprörelserna med en röstskådespelares tal.
Citera
2020-04-26, 00:30
Medlem
Kumabjorns avatar
Rodong Sinmun har idag två artiklar på framsidan med hyllningar till Kim Jong-un, men inga bilder.

Det ena är ett brev från Ryska kommunistpartiets ledare Julganov som tackar Kim för toppmötet i Vladivostok för ett år sedan,
Senast redigerad av Kumabjorn 2020-04-26 kl. 00:34.
Citera
2020-04-26, 00:34
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
KIm Jong Uns fall var hans enorma frosseri i mat, alkohol och tobak. Även hans far hade samma problem.
Jag tror aldrig han blir frisk igen. Kanske är han redan död. Men man kommer inte att gå ut med något förrän allt är klart med efterträdare. Jag tror personligen att det blir systern som tar över. Det kommer inte att bli något stort ståhej utan hon kommer bara att ta hans plats en dag.

Har svårt att se att en kvinna skulle leda Nordkorea.
Citera
2020-04-26, 01:02
Bannlyst
Tar hans syster över så lär militären för en gång skull våga spänna musklerna och ta över rodret från kimdynastin. Har väldigt svårt att se en kvinna styra med järnhand.
Citera
2020-04-26, 01:13
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Har svårt att se att en kvinna skulle leda Nordkorea.
Man ska aldrig säga aldrig. Det är inte en kvinna, det är en Kim.

Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Tar hans syster över så lär militären för en gång skull våga spänna musklerna och ta över rodret från kimdynastin. Har väldigt svårt att se en kvinna styra med järnhand.
Kvinnor kan vara minst lika hänsynslösa som män. Syster Kim är uppväxt i en värld av spel på hög nivå där förlorarna blir avrättade på exotiska vis så hon är nog ingen dununge.
Citera
2020-04-26, 01:16
Bannlyst
Citat:
Man ska aldrig säga aldrig. Det är inte en kvinna, det är en Kim.

Kvinnor kan vara minst lika hänsynslösa som män. Syster Kim är uppväxt i en värld av spel på hög nivå där förlorarna blir avrättade på exotiska vis så hon är nog ingen dununge.
Hon ser för snäll ut. Det ger ett psykiskt övertag för att en grupp män i militären ska ta över.
Citera
2020-04-26, 06:03
Medlem
Onormal aktivitet i de södra delarna av Nordkorea.

Enligt underrättelsekällor från SK, vilka är baserade på de senaste 72 timmarnas flygövervakning och satellitövervakning som omfattar både analyserbart bildmaterial och SIGINT (från 3 länders samfällda informationsinhämtning) har en aktivitet som inte betraktas som normal, observerats i de södra delarna av Nordkorea (från och utmed DMZ och ca 50-80km norrut).

Rörelser av militära fordon på både större vägar och i terräng - vägspärrar - aktiviteter och mer frekventa rörelser än vanligt kring fasta militära installationer ökad elektronisk kommunikation/samband mm.

Av detta kan dras flertalet slutsatser och hypoteser - analyser pågår.
Citera
2020-04-26, 06:19
Medlem
Håller tummarna om att den inkompetene Kim har dagits av daga. Vackert isåfall! Grattis NK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in