2020-04-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men vadå humörsvängningar? Du menar att barnen skulle börja puckla på varandra så hormonerna yr där istället för att lägga sig innan skoldag?

Den pappa som skapat trygghet för dem i en situation med en mor från helvetet som sparkat och slagit dem, trakasserat uppsökande när de haft session med samtal om deras mående och i år varit på en sån satans bender i dåligt sällskap är den du nu vill baktala som en pappa som tänker med underlivet?

Värna du om dina barn så kan du nog ge dig fasen på att HOL gjort ett hästjobb för att orka vara en bra och ansvarsfull pappa i denna mardröm han levt med. Du antar lite för mkt här utan borde kanske inse att vissa bygger in ett visst mått av självständighet i sina vardagsrutiner.

Jag har bott femton år på Kungsholmen och där hoppar lågstadiebarn på tuben och åker runt i stan och har det bra. Att två barn skulle dö i sömnen eller vad du nu tror skulle hända är väl inte troligt. Innerstadskids lär sig vara väldigt självständiga i ung ålder.

Hade HOL haft problem med att de härjat istället för att sova så är jag övertygad om att han inte skulle sova borta. Frihet under ansvar osv du vet. Han låg nog inte på hålet varje kväll. Men med ensam vårdnad och särbo så bestämmer han hur han ska leva sitt liv. Inte du.

Allt ok du skriver men glömde att !!! HOL varit "mordhotat" ? gud vet hur många år/ggr. Det har HOLsjälv hävdat och varit medveten om, och då lämna barnen ensamma hemma .... ändrar saken aningen. Tycker jag.
Citera
2020-04-25, 20:58
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Allt ok du skriver men glömde att !!! HOL varit "mordhotat" ? gud vet hur många år/ggr. Det har HOLsjälv hävdat och varit medveten om, och då lämna barnen ensamma hemma .... ändrar saken aningen. Tycker jag.
Skulle det vara bättre för barnen att vara tillsammans med pappan när mordförsöket genomfördes? Det tyckte ju inte ens KL som kollade upp att barnen inte var hemma just då.
Citera
2020-04-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glas.nyckel
Inte följt tråden innan, så tack för jättebra sammanfattning för oss nya. Jag förstår att det säkert diskuteras till sin ände och kanske är en naiv fråga, men varför har hon utvecklat det här enorma hatet mot honom? Vet man om det är något speciellt som fick henne att börja leta sätt att döda honom?
Nej vi vet ju ingenting om deras äktenskap och hur det har varit. Kanske dom var två personer som inte passade ihop. Deras stjärntecken kanske inte passade ihop. När var dom födda och vad hade dom för stjärntecken? Om vi får reda på det kanske vi kan göra en analys utifrån det. Skulle vara intressant. Nu tycker nog många här att jag är larvig men jag tror faktiskt att det ligger mycket i det här med astrologi. Helt klart är det iallafall att Karin inte har varit någon lycklig person tillsammans med HOL. Behöver inte vara HOLs fel, bara att dom inte passade ihop.
Citera
2020-04-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Skulle det vara bättre för barnen att vara tillsammans med pappan när mordförsöket genomfördes? Det tyckte ju inte ens KL som kollade upp att barnen inte var hemma just då.

Nej. Det skulle inte ha varit bättre. Bättre hade varit att han lämnat barnen tex till sin systers familj. Best, hade varit att barnen placerats av soc länge sedan på ett hem med äkta trygghet.
Citera
2020-04-25, 21:16
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Nej. Det skulle inte ha varit bättre. Bättre hade varit att han lämnat barnen tex till sin systers familj. Best, hade varit att barnen placerats av soc länge sedan på ett hem med äkta trygghet.
Påstår du att barnen känner sig otrygga? Källa, tack.
Citera
2020-04-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte då, samma skeva skallar i båda fallen men oavsett var lilla Karin kommer att hamna så får hon ju gott sällskap av likasinnade skevskallar, svarta änkan t.ex, en riktigt felskruvad människa, de kommer nog att finna varandra, tror du inte?

Hahhahah hon är väl skön? Strypa män med elkabel. Och dom vill komma tillbaka sen och saknar henne. Nåja, visst änkan är skruvad, men många andra där har plågats i åratal av svin till killar och till slut rinner bägaren över. Kitch var ju ute efter pengar, så hennes anledning var ju helt annan. Om inte annat kommer K kunna bidraga med juridisk expertkunskap vilket kan uppskattas. Så hon kanske får en hel del att stå i som juridisk expert. Om nu allt går enligt åklagarens plan dvs för det kan man inte veta före domslut äger laga kraft.

Men Möller det är ett exemplar helt i egen liga och skall inte beblandas med resten mer normala kvinnor.
Senast redigerad av Browser 2020-04-25 kl. 21:20.
Citera
2020-04-25, 21:18
Medlem
Citat:
Påstår du att barnen känner sig otrygga? Källa, tack.

Har inte påstått någonting om vad barnen känner! Tråden visar i vilken "skit" de lever i.
Citera
2020-04-25, 21:24
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Har inte påstått någonting om vad barnen känner!
Ändå skriver du så här om "äkta trygghet". Så du påstår en hel del om deras situation.
Citat:
Best, hade varit att barnen placerats av soc länge sedan på ett hem med äkta trygghet.
Citera
2020-04-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ändå skriver du så här om "äkta trygghet". Så du påstår en hel del om deras situation.

Var skriver jag om barnens egna känslor? Samhällets plikt är inte enligt någon individs privata känsla.
Det jag skriver är vad jag menar, ja.
Citera
2020-04-25, 21:35
Medlem
StiftelseInsyns avatar
Citat:
Var skriver jag om barnens egna känslor? Samhällets plikt är inte enligt någon individs privata känsla. Det jag skriver är vad jag menar, ja.
Du vill placera barnen på ett hem, för deras eget bästa? Har jag förstått dig rätt?
Citera
2020-04-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nej vi vet ju ingenting om deras äktenskap och hur det har varit. Kanske dom var två personer som inte passade ihop. Deras stjärntecken kanske inte passade ihop. När var dom födda och vad hade dom för stjärntecken? Om vi får reda på det kanske vi kan göra en analys utifrån det. Skulle vara intressant. Nu tycker nog många här att jag är larvig men jag tror faktiskt att det ligger mycket i det här med astrologi. Helt klart är det iallafall att Karin inte har varit någon lycklig person tillsammans med HOL. Behöver inte vara HOLs fel, bara att dom inte passade ihop.

Jag tänker att det finns väldigt många par som inte passar ihop och gör varandra olyckliga. Och det finns massvis med folk som blir bittra när deras äktenskap spricker och som hamnar i tvister om barn och bostad. Men att leja någon att mörda sina barns pappa är ju på en helt ny nivå.
Citera
2020-04-25, 21:38
Medlem
Citat:
Du vill placera barnen på ett hem, för deras eget bästa? Har jag förstått dig rätt?

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in