Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
23 mars så jag tror att jag överlever. Var först säker och isolerade mig, blev sjuk och blev osäker på om det verkligen var covid-19 trots att jag fick andningbesvär några kvällar och jag väntade ut det innan jag ringde ambulans och blev aldrig så dålig att jag behövde göra det men jag kan garantera att jag blev osäker. Nu minns jag inte helt men tror det var vecka två det slutade pendla över dagarna och blev mer fasta symptom. Blev hela tiden sämre så fort jag kände mig bättre men 85% mådde jag utmärkt och som hälsan själv. Konstigt nog fick jag inte feber först för två veckor sedan på söndagen och måndagen. Men jag tror att jag redan hade fött om jag tillhört dem som blir dåliga. Tror att förutom dem utan symptom, tillhör jag den friskaste gruppen trots ihålighet och otroligt många varierande symptom över tid. Varför jag förlorade luktsinnet sist och fick feber nästsist (struntar i konstiga hugg här och var i magen och muskler kring bröstkorgen nu) vet jag inte men mina först symptom var för konstiga för att inte vara covid-19.
Det var lite ledsamt några minuter utöver det accepterade jag läget men du har rätt i att det är en konstig känsla att inte veta innan om man kommer lämna in. Jag är inte rädd för döden och har inte barn. Däremot borde alla undvika det här in i det längsta. Jag tänker att jag kan varit utsatt för smitta på flera vis eftersom äldreboenden i närliggande områden varit drabbade och även när jag insåg att exet var dålig, accepterade det kort eftersom skadan var skedd -han tror dock att vi inte haft det. Jag misstänker alltså att jag hade otur och utsatts för smitta på flera vis, buss, ex och kanske exempelvis butiker. Istället för att se mig som milt smittad undrar jag om jag exponerats mer. Har varit bland tydligt sjuka under bussresor och särskilt en man som var riktigt jävlig höll på att hosta som en idiot på bussen och en gammal kvinna med blommor sprang nästan ut ur bussen och faktiskt mot det ålderdomshem där någon dött efter smittspridning, om jag förstått någorlunda var hemmet låg. Kanske ska googla 🤔 Karln var åtminstone kraftigt dålig. Som sagt svenska medelålders människor (eller från min ålder och uppåt) och dem mot pension. Fy fan vilka jävla svin.
Googlade och om den gamla tanten med blommor skulle till boendet där någon dött, kan definitivt mannen som åkte mycket sjuk och ignorant hostade omkring, smittat både mig som kvinnan. Kanske osannolikt mig men absolut ha spridit viruset till en besökare som försökt springa ifrån fanskapet. Jag satt bakom snett och känns som de två invandrarkillar som fanns framför, isåfall borde varit i större risk för smitta än mig.. men man kan ju råkar tagit i något. Seriöst... Tiden stämmer inte helt eftersom jag via exet var isolerad mer än veckan innan jag nu läst datum det stod i tidningen om smitta på hemmet men inkubationstiden kan variera så inte helt osannolikt faktiskt. Kanske för långt ifrån i tiden, kan inte minnas mer än att det var innan jag blev sjuk iallafall. Undrar vilken busslinje chauffören som dog hade en hostande galning bakom sig längs. Den här karln satt ju inte direkt vid chauffören dock. Usch när man tänker efter hur många en riktigt sjuk potentiellt skulle kunna smitta genom att vara likgiltig och åka buss tydligt ordentligt sjuk med svårare hosta.