2020-04-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
alla 129 som vårdas på KS IVA påstås vara utomeuropeiska invandrare, nån som vet mer ?
Eftersom jag ine vet hur det ligger till på KS så kan jag bara skriva att det stämmer med mitt sjukhus. En väldigt stor andel av de som kräver iVA och av de som dör verkar vara utomeuropéer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Det är sant.

Jag kan inte ens räkna ut upp alla nackdelar som det innebär att som nu slita ut Sveriges sjukvårdspersonal.

Kurvan skall inte bara bromsas. Den skall ner. Annars kraschar sjukvården.

Landet utanför Stockholm har fortfarande en chans att bromsa mera.
De är mycket utsätt situation. Spelar ingen roll
deras ålder eller bra fysiskt hälsa många blir mycket svårt sjuka och dör. Fysisk och psykisk påfrestning sänker immun försvaret och mycket höga virus koncentration gör de mycket sjuka.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Absolut! Så fort du visat mig en seriös beräkning på det jag efterfrågade. Inga rena uppskattningar nu tack.
Kom in i matchen. Berätta nu om de fruktansvärda lidanden som norrmännen och nya zeeländarna går igenom. Hur liken efter depressionen ligger travade längs gatorna. Hur de egentligen haft det bättre om de dött i corona.
Var inte blyg nu! Du vet ju hur hemskt det är att stänga ner, varför vill du inte berätta det?
Citera
2020-04-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Det är väl snarare övergivna familjemedlemmar som sitter ensamma på ålderdomshemmet medans övriga släkten sitter och myser med glöggen tillsammans.

Ja det kanske det är jag vet inte så noga, hade en mormor där men det var skandalbolaget och mycket blev fel så hon dog väldigt fort. Min mor är fortfarande helt förstörd över beslutet att flytta henne dit.
Citera
2020-04-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hur kan det rädda liv att låta alla som blir sjuka dö (lite förenklat)?

Norge som nu öppnar upp kommer ju köra testa-testa-testa och isolera i det antal år som krävs.
Dom är ju nu lika öppna som Sverige.

Hur tänkte du att dom skulle komma ikapp 2000 döda?
Som sagt, här bevisar du din ståndpunkt. Det är din upplevda bild av vad som händer och kommer ske. Du har inga bevis för motsatsen, därför kan du inte heller påstå eller bevisa att något brott skett. Det var det som diskuterades.
Citera
2020-04-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Ni två tillhör dem som skrämmer upp folk helt i onödan.
Risken att drabbas av allvarligare följder om man är ung och inte har underliggande sjukdomar är minimal.
Ni kanske har bevis på att de yngre som belastar sjukvården inte hade några underliggande sjukdomar? Fram med dem då, väldigt viktig information för oss alla.

Natasha, 39, dog – hade inga sjukdomar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/natasha-39-dog-hade-inga-sjukdomar/

"Men statistiken visar också att cirka en av fem av de som får vård i Norden är under 50 år.
I Danmark betyder det exempelvis enligt ett undersökning att 10-16 procent av de 30-49-åriga som bekräftats vara smittade av coronaviruset blir inlagda på sjukhus. Dessutom har två av tre personer av de som är mellan 30 och 49 år och måste vårdas på sjukhus inga andra sjukdomar sedan tidigare."
https://illvet.se/medicin/sjukdomar/unga-och-vuxna-drabbas-ocksa-hart-av-coronaviruset

"Inga underliggande sjukdomar
Enligt systern hade Julie bara en lättare hosta förra veckan.
– Det blev värre i helgen med slem och på måndag åkte vi till en allmänläkare. Det var där hon fick diagnosen andningsbesvär. Hon hade inga speciella sjukdomar innan det, säger systern."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MR8ALM/franska-julie-16-har-dott-av-coronaviruset

Herregud.
Jag gjorde en enkel googling på "sjuk corona inga underliggande sjukdomar"
och det vimlar av sökträffar
Tror du det blir fler eller färre träffar och jag hade sökt på engelska?

Där fick du ditt bevis
Citera
2020-04-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Fotbollsspelare i konstgjord koma, 23-åring i franska ligan. Smittades nog när han handlade.

https://www.svt.se/sport/fotboll/ligue-1-spelare-i-konstgjord-koma-pa-grund-av-covid-19

Han är svart. Några skriver att dessa drabbas hårdare?
Citera
2020-04-25, 18:56
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En lockdown medför inte att du inte kan söka sjukvård för exempelvis cancer.

Däremot tror jag inte att människor kan själva sätta sig i lockdown för då hade man exempelvis inte behövt göra det i andra länder för att stoppa spridningen.
När människor utan skam i kroppen står och hostar rakt ut eller i händerna, i butikerna fortfarande, är det tydligt varför andra länder dragit igång ordentliga åtgärder. Jag blir allvarligt talat förbannad. Vore en helt annan sak om de gick ute. Fick själv problem med hosta en dag och promenerade långt då istället för att hoppa på någon buss. Sedan står det kärringar omkring en i var och varannan butik och hostar glatt som om de är förståndshandikappade eller inte kan få uppmärksamhet på andra vis. Man fattar ju att det är dom som dödar människor som har andra som råkar komma i kontakt med deras skit efter att de tryckt in kort och koder förutom att de rört en massa i affärer där de sedan hostar i händerna eller luften. Svin.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Det är ingen idé att argumentera med någon som aktivt väljer att inte bemöta det man skriver, och inte ens försöker förstå vad jag säger. Jag förstår vad du menar, men förklarar varför jag tror du har fel. Jag förklarar varför jag tror att jag istället har rätt. Du försöker hitta grammatik och semantik att racka ner på, använder öknamn och efterfrågar meningslösa och grundlösa matematiska beräkningar utan värde, som jag också precis har förklarat varför de inte har något värde när de kommer från dig eller mig.

Jag väntade mig faktiskt högre nivå från någon som är moderator och varit medlem så länge, men det var tydligen för mycket. Patetiskt. Gissar att det är för att du inte har några bra svar.

Svara på varför dina hemmasnickrade amatörgissningar skulle vara mer välinformerade och bättre beslutsunderlag än myndigheternas totalbedömning på så sätt som jag beskrev det. När du gjort det får du svar, tills dess kan du stjäla någon annans tid.
Du skriver ju att du vet, skäms inte för det utan berätta nu. Du och regeringen och folkhälsomyndigheten, ni som verkligen vet. Berätta nu, innan det är för sent och Sverige går in i en lockdown med tusentals döda i ekonomisk depression!
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag, och verkar det som regeringen och FHM, tror att en komplett nedstängning skadar mer än det hjälper. Stänger vi ner räddar vi liv i COVID men vi offrar istället fler liv p.g.a. framtida sämre sjukvård och välfärd.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Eftersom jag ine vet hur det ligger till på KS så kan jag bara skriva att det stämmer med mitt sjukhus. En väldigt stor andel av de som kräver iVA och av de som dör verkar vara utomeuropéer.

Kan vara att yngre invandrare och papperslösa har förtur före våra svenska gamlingar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Are you sure about that? https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2082798/
But whatever! There are plenty of similarities between flu-viruses and Covid19s symptoms and effects.

Sounds like a very serious disease that infects babies under the age of one, but in no way representative of what the flu virus does in 99.999% of cases.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Oj, han måste ha haft väldigt många underliggande sjukdomar och tyvärr verkar det inte som han heller rökte. För 23-åriga friska idrottare kan ju inte bli sjuka! (OBS är sarkastisk)
Han kan ha ljugit om åldern, de där afrikanerna har inte koll på nåt, och dessutom ljuger de som sjutton! Det var säkert hans farsa som blev sjuk, de är svårt att se skillnad på dem - precis som med kineser. Det är ju bara att kolla somalierna här, de dör ju som flugor. Go Tegnell, go!
[Ironisk]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in