Citat:
Ursprungligen postat av
namatara
Visst är det hemskt med näthat.
Men måste ändå säga att jag tycker att det är tusen ggr bättre att hata på någon som frivilligt ställer upp i tv. Det är personer som vill bli sedda och de är förberedda på hat. Sen finns det ju gränser förstås..
Än att hata på och mobba någon anonym kille/tjej på en skola som aldrig har bett om att bli sedd och synad i sömmarna.
Att bli mobbad varje dag i skolan under hela sin uppväxt måste vara fruktansvärt. All sådan mobbing är väldigt mycket viktigare att ta itu med än att skydda frivilliga vuxna som gått med på att bli c-kändisar med allt vad det innebär.
Tack för komplimangen<3
Man kan hålla på olika deltagare och ändå respektera varandra. Vet att du hejar på Sami 😍
Jag gillar att skydda de svaga så av någon anledning gillar jag Mergims personlighet och glädje.
Vet att han var odräglig i början, men killen har utvecklats och vuxit i huset. Har vänner och släkt som är homosexuella och blir minst sagt förbannad på att vi inte kommit längre 2020 utan de spekulerar kring hans sexualitet. Sami som f ö aldrig rört varesig en man eller kvinna måste alla tycka om annars blir man också påhoppad. Cheerleaders i manskroppar som fäktas och vill döda allt motstånd 😳 roar mig.
Tror inte att Mergim vinner men tycker han for oförtjänt mycket stryk i den här tråden. Många av de kvinnliga deltagarna får också glåpord kastade efter sig utom den de för stunden eller dagen gillar. Idag hyllade de Julia fram till att hon hånglade med Mergim.
Vi får se vad de skriver imorgon 🙃