Citat:
Ursprungligen postat av
rawjudge
Jag uppfattar de som att man vill göra den friska yngre gruppen som smittade och få immunitet och sen inte sprida det till den äldre /risk/sjuka gruppen. Varför de äldre inte skall eller bör räknas med som flock.
Inte betraktas som flock bero väl på hur de beter sig. Du kanske menar att de ska skyddas men bor de på äldreboende utsätts de för enorma risker genom tafflig hantering okunnigt, nonchalant hanterande av de boende, i varje fall i början.
Äldre som bor själva klarar sig bra de avgör själva risknivån. Men allt uppskjutande gör bara att de kan utsättas senare. Viruset kommer inte bara att försvinna totalt.
Mår illa av allt patetisk gnällande över att man inte får krama sin barnbarn, jag vill skrika -" skit i vad FHM säger gör det då", "ta risken det är upp till dig". De vill liksom lägga över ansvaret på FHM och samtidigt kräva att dom ska ge fribrev. Det är viruset som bestämmer inte Tegnell.
De instängd äldre får nu finna sig i att sitta i sina holkar och vänta flera månader till. Viruset lämnar inte Sverige det kommer att vara där och det kommer att skörda liv även om antalet sjunker i sommar.
Jag är äldre men tillämpar en helt annan taktik. Gör det jag vanligtvis gör, klipper mig handlar, går i affärer köper saker. I och för sig tror jag mig redan blivit immun.
Men jag låter bli att kladda på barnbarnen dom är i princip alltid smittsamma och farliga. Hatade när vuxna skulle kladda på mig när jag var liten, därför respekterar jag barns rätt att slippa det.