2020-04-22, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
De får inte vara med på presskonferenserna. Är du så här dum på rikjtigt?

Vilka större medier får inte vara med på PK?
Citera
2020-04-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Finns ju lite nyare forskning som säger att rökare inte alls var högt representerade att få covid19. Tvärtom faktiskt - konstigt nog.

https://www.lemonde.fr/planete/article/2020/04/22/coronavirus-une-proportion-reduite-de-fumeurs-parmi-les-malades_6037365_3244.html

Jo jag läste det första gången det postades men det rycks vara den enda källan för det påståendet.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Karlsten jobbar väl inte på SVT? Hursom tycker jag att han är produktiv och alert och ibland inte verkar så extremt pk-skadad som övriga i hans gebit. Kul att han börjat intressera sig och vara med på PK!

Sorry han jobbar på SRP1 där han ibland leder "Ring P1"
Citera
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Varför ställer icke-PK media som inte är köpta, de "äkta" frågorna på presskonferenserna? Av lathet?
Bra fråga det där. Varför är de osynliga, är de inte ackrediterade?
Citera
2020-04-22, 20:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det "värsta" är att om det skulle visa sig att Sverige har gjort rätt genom detta så kommer det att bli ett helvete att få bort sossarna från regeringsposition på ett tag, ovanpå att grannländernas kritik kommer att bli problematisk för dem själva...Men den som lever får se.
Så all kritik i tråden och av andra är egentligen bara ett illa dolt sossehat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det lär åtminstone bli hårt kontrollerat, de lär även kontrollera alla regioner som gränsar till den regionen också för att ta det säkra före det osäkra.

De gula jackorna (Folkrepublikens poliser tar på sig gula västar när de ska utföra en räd för att alla ska förstå att det inte är triaderna eller något annat skit som håller på) lär få mycket jobb de kommande månaderna!

Det är nog många som har mycket att göra den närmaste tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Var ryktas det om det? Hänt i veckan redaktionen?

Nej nej, bild! Så klart. Måste ju få se en naken kändis också.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jo jag läste det första gången det postades men det rycks vara den enda källan för det påståendet.

Nä det fanns faktiskt en till undersökning om det, några kinesiska (tror jag) läkare hade testat hur viruset reagerade på nikotin, och om det kunde skydda att röka för att inte få covid19.

Ska kolla fram länken senare.
Citera
2020-04-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
If it like for other corona viruses gives ”months or even years” of immunity you would have:
- long-term immunity
- herd immunity
- time to develop vaccin(es).

Not if it only lasts for months, even a year of immunity would likely destroy the herd immunity theory. Hopefully a vaccine will be available in a years time, but that’s not a given either. A years immunity is not long-term immunity, either.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Rökning förvärrar ju covid

Läs denna
https://www.theguardian.com/world/2020/apr/22/french-study-suggests-smokers-at-lower-risk-of-getting-coronavirus
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja det är vanligt att virus tappar kraft, det muterar och byter strategi helt enkelt. Första vågen är normalt den värsta. Det är den här första vågen några genier här i tråden vil släppa loss totalt.

Jag hade velat hejda smittspridningen från början. En tids nedstängning är bättre än en längre tid av detta vansinne.

Får hoppas att det inte blir en värre andra våg istället.
Citera
2020-04-22, 21:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så all kritik i tråden och av andra är egentligen bara ett illa dolt sossehat.

Om det skulle visa sig att deras linje funkar och är den bättre av dem så är det nog en blandning av sossehat, panikläge och att man inte litar på vad staten säger, det är åtminstone det jag skulle gissa på.

Men för att förtydliga, ingen vet vad som är den bästa taktiken än, det vet vi inte fören skiten är över men i dagsläget så är inte den svenska modellen optimal.
Citera
2020-04-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Tabletter också.
Min granne tuggar i sig fler stycken nikotintabletter om dagen.
När jag fick symtomen som satt i minst fem veckor, hemsk torrhosta, feber mm, så fick min granne symtom likt feber, torrhosta, ont i huvudet mm men endast tre dagar.

Det finns ju fler faktorer som avgör hur illa man drabbas. Jag vill se några riktiga studier för att bli övertygad nikotinist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in