2020-04-22, 19:42
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fördelen med att varje vecka säga "nu planar det ut" är att man kommer att få rätt till slut!
Då kan man klämma i med ett "vad var det jag sa!"
IVA-kurvan ser väldigt utplanad ut. Har varit plan i stort sett två veckor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
De FÅR inte fråga vad som helst. Då förlorar de sin plats på presskonferenserna. Det är så det fungerar inom MSM i Sverige. Det fungerar absolut inte som i andra länder där vilken journalist som helsty kan överraska politikerna med svåra frågor. Det är helt styrt av de som håller presskonferensen.

Först skall en lista över vilka reportar som skall närvara tas fra, Sedan skall dessa visa "panelen" vilka frågor de skall ställa. Där stryks en del frågor och andra får OK.

Ställer någon en fråga utanför protokollet så blir det en reprimand..är det allvarligt eller återkommande så mister den journalisten sin plats och tidningen får skicka någon annan eller bli helt portad från dessa möten.

Svensk "demokrati i ett nötskal" detta används även ex. då journalister släpps in till en presskonferens med Trump eller andra ledare..
Ja det är ju så det måste vara med tanke på hur otroligt menlösa frågor de ställer. De som håller PK behöver inte ange några anledningar till varför någon inte får vara med. De kan fritt välja.
Så fungerar det i en skendemokrati. Den som inte stryker makthavarna medhårs får inte vara med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vad jag såg så gav den i den studien jag tittade på inga false positives, men däremot false negatives. Antikroppstest alltså.

Inte lika stort problem om du frågar mig.

Fel, åt rätt håll så att säga

Every antibody test will have some capacity for false-positives, but whether it is 90% sensitive or 99.5% sensitive is the largest difference. The only antibody test I’ve seen that claims to have no false-positives is the Swedish one they’re restarting. I remain skeptical to their claims as of right now.
Citera
2020-04-22, 19:43
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag ser en antydan till det, dock så skulle vi behöva förbättra rapporteringssystemet till att det blir automatiserat, typ att vårdpersonalen bara behöver "blippa" en streckkod eller en QRkod så förs det direkt in i en databas som uppdaterar sig självt.

För det nuvarande systemet ger en fruktansvärt falsk bild då vi inte för in något under 2 dagar vilket leder till höjda siffror på mån och tis.

Det är ingen idé o försöka förstå vad tusan de ville få fram utöver att författaren till den där artikeln verkar tycka om Tegnells röst...Jag som är duktig på att analysera saker fick inte ens ut något ur texten...
Jag ska analysera 😂 ( stora humlan vet jag vad betyder)

Hittar inte artikeln igen. Men jag tycker verkligen inte om när man i medier hyllar personer när det dör människor. Sjukt allt.
Vad är det man hyllar?
Vad är det jag inte förstår och varför känner inte jag någon som helst hyllningslust.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, och det dog ca 50 000 amerikaner i Vietnamkriget. Dom skriver böcker och producerar filmer om det fortfarande, 50 år senare.
Lite perspektiv.

Lägg av.
Jag la inte någon värdering i det. Bara konstaterade att 20.000 inte är så mycket med tanke på att det slutar på 500.000.
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
I studied into the swabs more and couldn’t find the evidence that swabbing had tested positive for SARS-COV-2 while reacting to another coronavirus, so I’ll have to retract that statement. False-negatives remain a widespread problem with coronavirus testing, however.

But, I do know that it is definitely a problem with antibody testing — and is a large reason so many studies have been retracted lately. No antibody test or swab test is 100% sensitive to the SARS-COV-2 virus and therefor false-positives will happen, meaning that people without the novel coronavirus will test positive regardless. The false-positives in antibody testing happen for a number of reasons, partly because of antibodies for colds and other coronaviruses.

So then i would guess it's pretty useless with epidemiological studies of the population, on how many been infected ? It could be 20%, 5% or 1% it all depends if they had another Corona-virus or not ?

This shit can go on forever.
Citera
2020-04-22, 19:44
Medlem
Jag räknar med att länderna som genomfört total lockdown också är de första att ta emot de tiotals miljoner utfattiga och desperata som snart når Europa. Sverige gjorde sin plikt och mer därtill 2015: nu får övriga ta sitt ansvar.
Citera
2020-04-22, 19:45
Medlem
Det är alltså bevisat att man blir immun? Om inte, sluta för i helvete att tjata o folkimmunitet.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Lägg av.
Jag la inte någon värdering i det. Bara konstaterade att 20.000 inte är så mycket med tanke på att det slutar på 500.000.

Mitt citat var ingen kritik av vad du skrev, tvärtom.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dammluckor
de tog fram vaccin samtidigt som de tog fram viruset. om det är så att det stämmer.

Vilka? Kineserna?

Går man på innehållet i konversationen borde det väl vara Deep State som sitter på vaccinet?
Citera
2020-04-22, 19:47
Medlem
Så Madridregionen med 6.7 milj invånare har förlorat 0.18% av sina invånare i Corona. Nu kan vi i alla fall i praktiken avfärda alla experter som Giesecke som hävdat en dödlighet i paritet med influensan. Ca 0.1%.
Citera
2020-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Finns mycket forskning på hur länge virus klarar sig på olika ytor, temperaturer mm. Plast o metall är värst o viruset klarar sig länge där. Dagar tror jag det var men det kan du googla efter... Porösa material och ytor som får solljus är bättre.

Så tvätta händer o torka av telefon, handtag, ratt, varor du köpt mm är bra. Vanliga rengöringsmedel duger.

Det är vad jag undrar, det kanske hjälper inte alls, då 99.9% virus är inte sprida genom dörr handtag eller telefon, men samman sätt som rök partikel från en cigarett

Jag har bara en erfarenhet som styrka min uppfattning: En gång en kollega i konto är förkyld, hon fick blåsa näsan, var 5 meter borta. Det tog inte mer än 10 sekunder innan jag blev sjuk, börja ha rinnande näsa och ont i halsen precis som henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in