2020-04-21, 22:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Naturligtvis skulle vi ha gått på samma väg som Finland och därmed undvikit alla dessa dödsfall!. Man måste få COVID-19 att försvinna genom att inte tillåta att det finns några värdar längre för viruset.

Ja, kan det inte sprida sig mer så dör det ut.
Citera
2020-04-21, 22:11
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Tills man har bevisad effekt så kan man inte utgå ifrån att det kommer funka.

Tengele kan ju. Finns inga bevis för hur immunitet fungerar för covid19 men ändå håller han på o dödar folk för att uppnå något helt utan bevis.
Citera
2020-04-21, 22:12
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Det har sagts flera ggr i tråden att prioritering sker om IVA platserna därför fylls de inte och bara yngre får vård och gamla prioriteras bort. Jag hade velat ha en åldersstatistik på inlagda IVA patienter idag och från föregående år.

Varsågod. Står även att 74,4% av dom på IVA är riskgrupp.

https://www.bildtagg.se/bild/c06zrtz084cnxs4v6ll2sq8

Finns här
COVID-19 i svensk intensivvård - https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyfly
Se till Taiwan och Sydkorea, dom har ingen smitta.

German politician Sandra Bubendorfer-Licht described Taiwanese response to the virus as outstanding.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu indicated that the Israeli government would use Taiwan's experience to fight the epidemic
Exakt, det finns två vägar att gå. Antingen kämpar man eller så låter man se sig besegrad.

Varför skall de som säger att det inte är någon mening få ett ord, när vissa länder bevisligen klarar av att göra det som krävs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Kommer regimens opinionssiffror och popularitet att fortsätta öka i takt med dödstalen, eller kommer det en vändpunkt där de systemtrogna medierna börjar angripa Tegnell och regimen istället för att ta deras parti?

Kommer regimen att gömma sig under myndigheternas kjol när anklagelseakterna börjar komma, eller ska man kanske göra som de ledsna arschlena i USA och ”stämma Kina”?

Våra politiker måste ta sitt ansvar. Att man har avvecklat hela beredskapen är en stor skandal.

Men jag tycker också att det är bra om man kräver skadestånd från Kina. De har begått allvarliga fel och det har drabbat resten av världen mycket hårt. En stämning sätter press så att detta aldrig mer upprepas.
Citera
2020-04-21, 22:13
Medlem
Karpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De måste väl ha platser tomma för yngre kommande patienter. Det kanske känns bättre än att plocka ur någon från respiratorn under pågående vård.
Undrar om det finns vip-platser för knugen till exempel. Plockar man bort någon yngre ur maskinen för de blåblodiga.

Jag har min strategi klar ifall jag behöver uppsöka coronavård.
1. Anmäla mig till 1177 som papperslös och boka upphämtning på närmsta McDonalds.
2. Lämna telefon, id- och betalkort hemma när jag går för att möta ambulansen.
3. Uppge falskt namn samt falsk ålder ca 5-10 år under kronologisk ålder.

Detta borde optimera min chans till överlevnad.
Citera
2020-04-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nej, syrgas stoppar inte covid-19.

Ok, Mr. War Hero. Vad säger man i UK då?

https://amp.theguardian.com/society/2020/apr/01/ventilators-may-be-taken-from-stable-coronavirus-patients-for-healthier-ones-bma-says

”Stable coronavirus patients could be taken off ventilators in favour of those more likely to survive”

https://www.bma.org.uk/media/2226/bma-covid-19-ethics-guidance.pdf

”...older patients with severe respiratory failure secondary to COVID-19 may have a very high chance of dying despite intensive care, and consequently have a lower priority for admission to intensive care.”

Ovan är i princip samma dokument som socialstyrelsen släppte, fast för UK.

Absolutely, now can you find evidence that the UK has begun triaging? Because I can find evidence that Sweden has.

Syrgas is the difference between life and death for a lot of patients. Again, you pick a strange hill to die on here.

EDIT: https://www.google.se/amp/s/www.nytimes.com/2020/04/03/world/europe/britain-coronavirus-triage.amp.html

Looks like they backed off fearing public outrage. My point is only cemented further.
Senast redigerad av OUFCompulsive 2020-04-21 kl. 22:16.
Citera
2020-04-21, 22:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är ett jävla tjat om den där vanliga influensan. Det är inte samma sak och det kan man se genom att länder stänger gränser, isolerar folk osv. Spelar ingen roll hur mycket ni tjatar om att det finns ett mörkertal och att 2-3000 dör i influensa. Vi kan inte mäta siffror för ett pågående pandemi med influensa förra eller året innan det. Det kan ni göra i januari 2021

Det har du helt rätt i, fast jag finner ingen anledning att mäta dem mot varandra. Däremot är det naturligtivs viktigt att på ett objektivt följa upp såväl dödlighet som överdödlighet på årsbasis.
Citera
Medlem
Vad är adressen till hemsidan med bra statistik över Italien?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
De testar antikroppar på vårdpersonal https://www.aftonbladet.se/a/pLeypj

Varsågod. Kan ge dig en liten hint om läget.
"Uppemot en tredjedel har utvecklat antikroppar"

2000 personer testade. Så en större grupp också.

Avser dessa tester bara Stockholms området?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
3000 kanske.

Eh, inte ens dagens dubbla?
Citera
2020-04-21, 22:15
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är överdödlighetssiffror som i stort beror på influensasäsong. Det är långt ifrån alla som diagnostiseras vid vanlig influensa, och därför är det alltid ett mörkertal.

Ditt jävla pucko, är inte dina halmstrån snart slut?
Visa källa på dina 3000 pers döda i inflluensa 2018 eller håll käft o logga ut, jävla vattenskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in