2020-04-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
https://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/barn-till-coronasmittade-maste-ga-till-skolan

Sverige är ett kusligt land. Självklart vet de att barnen smittar andra som i sin tur smittar sina familjer hemma. Men det bara låtsas som om det bara är barnen i skolan det handlar om och de blir ju oftast inte så sjuka.

Sedan vet man dessutom att det inte i första hand handlar om barnens kunskaper utan om att föräldrarna skall fortsätta jobba. Det är därför som politikerna inte vill stänga skolorna. Det är alltid ekonomin först.
Citera
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
https://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/barn-till-coronasmittade-maste-ga-till-skolan

Sinnessjukt. Dessutom har säsongsinfluensan slutat gå.

De vill ha ihjäl oss.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
.... Since they are facilitators in viral transmission and amplification ............

du påstod att dom var enorma smittspridare vänligen visa var det framgår
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Så är det nog. Problemet jag har med de som är oroliga är att dom inte kan ta in information och se en större bild. Tror att ett stort antal människor i Italien och Spanien är genuint oroade för sin och sin familjs framtid
En stor del av Europa är fullständigt i ruiner, socioekonomiskt sett.
Citera
2020-04-21, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, 60-70/dag är rimligt tills det går att se nästa trend inom veckan som kommer.
https://adamaltmejd.se/covid/

Dödstalen kommer börja gå ner först två veckor efter att siffran för nya inlagda och nya smittade som testats i sjukvården gått ner. Nu ser det hyfsat stabilt ut, men det innebär också att dödstalen kommer fortsätta vara stabila på denna nivån. Vilket i min smak är alldeles för högt för att kännas bra.
Citera
2020-04-21, 10:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Fullständigt oenig med dig, gällande respekten ovan.

Ok så du föredrar okunskap före kunskap och oerfarenhet framför erfarenhet. Bra då vet vi
Citera
2020-04-21, 10:51
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Man har ju testat blodet på de som lämnat. Har inget med att man testat smittade.
Eh..?
Hur kommer man då fram till att 11 % av de sjuka har utvecklat antikroppar?
Eller menar du att man kan utveckla antikroppar utan att ha varit smittad?
Citera
2020-04-21, 10:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
En stor del av Europa är fullständigt i ruiner, socioekonomiskt sett.

Dessutom kan detta späda på diverse regionala motsättningar som redan finns inom vissa länder
Citera
2020-04-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vet inget land som har haft som strategi att låtsas som det regnar och låta sjukhusen fyllas. Vi vet inte heller hur ekonomierna kommer att drabbas. Min tro är att vi till slut kommer att hamna på liknande dödstal om något år men att vissa av länderna som tillgripit stränga karantäner kommer att drabbas extrem hårt ekonomiskt

Du behöver inte gå långt. Sverige har ju den strategin. Man vill i princip smitta ner så många som möjligt på kortast tid. Sjukvården har väldigt låg prioritet och det har den haft länge i Sverige. Sverige hade minst IVA-platser per capita i hela EU innan detta började och inga beredskapslager.
Nu förlitar man sig på den palliativa vården för att avlasta sjukhusen. Det finns inte mycket av empati i dagens Sverige. Allt handlar bara om att rädda en ekonomi som är hyperkänslig.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
När ska FHM backa sina sjuka uttalanden med forskning och fakta?

Ska man bara köpa deras hittepå?

Sådan lekstuga att man blir förbannad.

Jag kan också hitta på fakta utan att backa upp dem. Men ingen skulle tro mig. Men folk tror dem!

Vi har snart flockimmunitet i Stockholm med 30 % immuna utan att vi testat dem eller ens vet om alla grader av sjuka ger immunitet. Och nu har 95 % inga symptom trots att vi inte testat folk så att vi vet vilka som blivit smittade.

Hur kan folk köpa detta? Min syrra har 140 i IQ och tror på allt detta!!!

Som jag har förstått det är när man kritiserar FHM som man måste ha på fötterna vetenskapligt och uppvisa bevisning helt utan brister,

myndigheten har ingen bevisbörda och behöver inte redovisa sitt underlag,

så har jag tolkat det, men jag kan ha fattat fel.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Måste va kul att ha en hel befolkning som objekt för ett medicinskt experiment!
Citera
2020-04-21, 10:54
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Man har ju testat blodet på de som lämnat. Har inget med att man testat smittade.
Ja ok. Då fattade jag allt fel när jag läste det igår.
Jag uppfattade det hela som att man testat dem man visste att hade haft sjukdomen.
De skriver en massa siffror hit och dit varenda dag. Jag hatar siffror. Förstår mig inte på siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in