2020-04-21, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, två otrovärdiga bedragare, hoppas deras förtroendekapital hos sina närstående och vänner sinar. Om inte, säger det en hel del om den senare nämnda kategorin. Det betyder kanske att de förtjänar varandra. Ja, det är många sjuka och försvårande inslag i soppan. Det retar mig intensivt, att saken är uppenbar, men ändå tycks de slinka ur nätet. Går inte binda någon till brottsplats, därför blir det snömos. Är min mening.

Även om de går fria, och L betedde sig som en dynghög periodvis, finns det något som heter kurage och det önskar jag de två bemöts med av sin omgivning. Fortfarande existerar rätt, fel, sant, falskt, gott och ont, också efter brottet. Går liksom inte dividera bort.

Instämmer, det hela känns så hopplöst och frustrerande. Önskar dom båda evig karantän.
Jag lyssnade på förhöret med Hannas väninna T igår och hon låter ju misstänksam över mycket. Tveksamt om vänskapen kvarstår där.

Skumt att Stefan messade T*er*s endast några sekunder efter att hon gick från Hanna. Fanns han med på plats och tjuvlyssnade när Hanna berättade om blodet?
Citera
2020-04-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
I SD:s "inlaga" (snart två år senare) kommer han tydligen ihåg vilka shorts han hade på sig på mordkvällen!

Efter SD:s förhör åker HD/SD till hotellet (där han inte kommer ihåg de sista 4 siffrorna i sin mobil för att komma åt rummet och sover i bilen). De hade gott om tid på natten att gräva ner kläder/mordverktyg någonstans i omgivningen.

Låt mig sammanfattande uttrycka mig såhär: Ingen som läst in sig på materialet kan med sanning överensstämmande hävda att de är så blinda, döva, och mentalt funktionsnedsatta att de är oförmögna att ta in fakta.

Indikationerna på lögner är mångfaldiga. Människor utan motiv ljuger inte så mycket. Om de saknar skäl. Fup är beviset. I rättegången däremot sitter S och agerar och sick sackar sig genom på ett passivt sätt, där han är försiktig med att inte försäga sig. Detta efter att ha rå-pluggat Fup.

Hade en gång en tenta på universitetet då jag låste in mig i ca 2 mån för att rå-plugga, då jag verkligen ville ha full pott. På samma vis har SD i häktet fått läsa, anteckna, memorera och repetera för sin viktiga uppvisning. Tyvärr, gissar jag att han fick liknande poäng, som jag fick på min tenta. Vi får se när domskälen kommer.

Om människor sedan har andra känslomässiga skäl till att inte vilja se det uppenbara i fup, eller inte är intresserad av sanningen blir saken en annan. Utgångsläget skiljer sig åt. De som är här av skälet att finna vem som mördade L
förstår sakens natur.

De som inte ens besvärat sig att läsa Fup, men samtidigt argumenterar emot, tar jag inte seriöst. De får ingen respekt av mig iallafall.
Citera
2020-04-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, två otrovärdiga bedragare, hoppas deras förtroendekapital hos sina närstående och vänner sinar. Om inte, säger det en hel del om den senare nämnda kategorin. Det betyder kanske att de förtjänar varandra. Ja, det är många sjuka och försvårande inslag i soppan. Det retar mig intensivt, att saken är uppenbar, men ändå tycks de slinka ur nätet. Går inte binda någon till brottsplats, därför blir det snömos. Är min mening.

Även om de går fria, och L betedde sig som en dynghög periodvis, finns det något som heter kurage och det önskar jag de två bemöts med av sin omgivning. Fortfarande existerar rätt, fel, sant, falskt, gott och ont, också efter brottet. Går liksom inte dividera bort.
Svärfar skyddar honom å det grövsta. Troligen gömmer sig SD i F*olketorp på svärfars gård.
Citera
2020-04-21, 09:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Uttalande från SD:s advokat i NA (igår) ang klottret

- jag vet inte om han anmält det

- men han känner till att det hänt

Fråga från NA till advokaten:

Kommer han att komma hem och bo i huset igen?

- Jag vet inte

Vet inte om det är adv eller NA som konstaterar:

Den misstänkte 45-åringen har fortfarande inte flyttat hem till sin bostad efter att han släpptes ur häktet förra veckan.

Känns ju skönt så långt att LW:s anhöriga slipper se den MGM, undrar hur länge det varar?
Förhoppningsvis kommer det en flyttfirma som fixar allt och vi får se huset ute på Hemnet snart.

Han bodde granne med LWs barn, bara ett hus emellan tror jag.
Citera
2020-04-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Instämmer, det hela känns så hopplöst och frustrerande. Önskar dom båda evig karantän.
Jag lyssnade på förhöret med Hannas väninna T igår och hon låter ju misstänksam över mycket. Tveksamt om vänskapen kvarstår där.

Skumt att Stefan messade T*er*s endast några sekunder efter att hon gick från Hanna. Fanns han med på plats och tjuvlyssnade när Hanna berättade om blodet?

Min uppfattning är att T avläser situationen korrekt. Hon är intuitiv och ärlig nog att samarbeta i utredningen. Till skillnad från paret D. S är en manipulerande kontrollfreak och lösningsfokuserad.

Socialt passande beteende däremot är inte hans starka sida, därför fattar han inte att hans kontakt med T i så nära anslutning till träffen mellan T och H framstår misstänkt. Hans udda beteende däremot säger inte domstolen mer än att mannen är en udda kuf, men det gör honom intre nödvändigtvis till en mördare, i deras perspektiv.

Många människor som löser problem med mord är enligt mitt perspektiv av den mer anti sociala karaktären generellt. Att ens se det som en genomförbar utväg för att lösa sitt problem skvallrar inte bara om att du är desperat, du saknar djupare kunskaper om att i världen, livet, verkligheten, i sin sociala grupp och kontext kommer troligtvis stöta ut dig som en misstänkt från gruppen.

I det mellanmänskliga accepterar vi vanligtvis inte sådant beteende.
Senast redigerad av Mirandamirage 2020-04-21 kl. 09:36.
Citera
2020-04-21, 09:13
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svärfar skyddar honom å det grövsta. Troligen gömmer sig SD i F*olketorp på svärfars gård.
Ja omgivningen i Hjärsta är nog i det här skedet mycket farligare för SD än tvärtom, så att säga.
Citera
2020-04-21, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren?
Citera
2020-04-21, 09:14
Medlem
Citat:

Japp, utgår från att så är fallet. Svärfar har ingen anledning att läsa Fup, eftersom han är partisk. Gubben kanske önskat sig en son som S hela livet? Behöver inte vara svårare än så.
Citera
2020-04-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD bor granne med UW (pappan till LW:s barn).
Citera
2020-04-21, 09:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren?

Vågar inte spekulera i det... 😄
Inte otänkbart.
Eller någon i tråden som vill hjälpa dem på traven?
Citera
2020-04-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Alltså skilsmässan måste ju vara en skenmanöver!’
Med tanke på hur de skrev till varann och att de efter mordet satt ihop igen.

Eller vad tycker ni??

Citerar mig själv så att någon kanske kan svara. Vill verkligen veta vad ni tycker.
Citera
2020-04-21, 09:33
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Q&A på Telegrams webbsida
https://telegram.org/faq#q-can-i-delete-my-messages

Q: Can I delete my messages?
Yes. Previously, you could unsend your messages within 48 hours after sending them. As of Telegram 5.5, you can always delete any messages you sent or received in any one-on-one conversation (in groups, it's still your own messages only). You can also clear the entire chat history on both ends. On Telegram, deleted messages do not leave a mark in the chat.

Den versionen verkar ha släppts 2019.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in