Citat:
Ursprungligen postat av
herpesvårta
Jag vet det blev lite väl sympatiskt där, har blivit lite för mjuk i dessa coronatider. Jag känner bara att trots att jag avskytt henne, som du säkert vet, (på helt orimliga grunder egentligen eftersom hon aldrig gjort mig något personligen), förtjänar ingen att motta en hatstorm. Jag syftar inte på här inne eller på andra forum, då har man ändå gjort ett aktivt val att läsa om folks åsikter, utan syftar på direkt hat mot egna hennes sociala medier tex. Men det kan jag tycka precis hur jag vill om, kommer inte förändra något förstås!
Jag hade önskat att hon skulle förstå varför hon inte var särskilt omtyckt där inne, att hon fick konstruktiv kritik om hennes beteende och hur vi uppfattade henne istället för att bara skriva att hon förslagsvis borde dö typ. Och att hon i en perfekt värld, hade tagit till sig av den kritiken och rannsakat sig själv. Det känns otroligt orealistiskt att hon kommer nå dit, men man kan bara hoppas. För ja, det finns inga som helst ursäkter för hennes beteende i huset, på samma sätt som det inte fanns det för Anty.
Skål broder!
Fan herpes vi har ju varit här sedan starten (grodan här) och jag håller ju med dig. Klart att det finns tid för eftertanke, speciellt i denna verkliga dystopi, och jag tror egentligen att de flesta här innerst inne inte önskar någon deltagare ett pissliv. Tyvärr blir man så extremt känslomässigt engagerad i den här skitsåpan och de i huset blir nästan våra vänner på riktigt. Man älskar vissa och "hatar" andra beroende på vem man är. Ibland är det så jäkla svårt att dra en tydlig gräns.
Jag själv blir så engagerad efter 70 dagar så det blir nästan ohälsosamt. Det blir tomt ett tag efter att detta slutar.
Vissa personer gillar jag dock bättre än andra och jag hoppas att de som har åkt ut kan ta saker på rätt sätt när de läser sociala medier annars blir de naturligtvis sänkta. Nu är ju castingen extra viktig att de kan välja rätt personer med mer skinn på näsan, men jag är lite osäker här om de har gjort rätt val för en del känns som rätt svaga för motgångar. Bra att de får hjälp 18 månader efter finalen.
Vi är dock ändå på flashback där ordet är fritt och jag tror inte att de flesta här inne är några pissröv utan vill skrika ut sina känslor på gott och ont. Man får ta det som det är helt enkelt.
Hoppas att denna pandemi vänder snart för den påverkar säkert många extremt. Känns som livet går på tomgång just nu, men det vänder.
Cheers!