2020-04-21, 00:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Ja, det har drällt av personer som påstår att man inte blir immun i det här forumet.
Har du inte hängt med?
Vad säger du då. Blir man immun?
Citera
2020-04-21, 00:21
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja de gottar sig i något de inte vet något om och utgår att de skall överleva och skratta åt andra efteråt. " det blev bara 3000, inte 30000 tusen he, he, he"
Fasar för att fulla svenskar på semester i mer drabbade länder sjunger hånfulla coronasånger på väg hem från puben/bodegan/pizzerian/after-skin.
Citera
2020-04-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Vad är din poäng med sig ålder? Imponera på mig.

Om Sveriges medellivslängd hoppar ner ett steg från 81.4 till 81.3 pga Corona så är det ingen big deal.

Länder som har 72 år i medellivslängd är de länder som har andra och betydligt större problem.

Sverige mår väldigt bra jämfört med många länder, och det kan inte nån fjärt-i-kosmos-pandemi rucka på.
Citera
2020-04-21, 00:22
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ja, det har drällt av personer som påstår att man inte blir immun i det här forumet.
Har du inte hängt med?
Och det dräller av folk här som tar immunitet för givet.
Sover du med ögonen öppna..?
Citera
2020-04-21, 00:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Fasar för att fulla svenskar på semester i mer drabbade länder sjunger hånfulla coronasånger på väg hem från puben/bodegan/pizzerian/after-skin.
Finns människor till allt.

De kanske slutar sjunga hånfulla coronasånger när mamma, pappa, syrran, brorsan, deras barn hamnar på IVA, eller de själva.
Man skall nog helst inte inta reptilhjärna under pandemin heller.
Tappa huvudet totalt. Slickar vem som helst i örat eller på andra ställen 😂
Citera
2020-04-21, 00:24
Medlem
Citat:
Bästa sättet att skydda de äldre är att uppnå flockimmunitet genom att ha en vårdbelastningsnivå som ligger just under maxbelastning, och vi har legat precis där. Så Wold har helt rätt.

Jag trodde att bästa sättet att skydda de äldre var att se till så de inte blir smittade. Att smittan är inne på varenda ålderdomshem och hemtjänsten inte har skyddsutrustning ser inte jag som att vi lyckats.
Citera
2020-04-21, 00:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ja men även de med fackligt stöd och timmarbete bär på smittan utan att veta om det.
Handlar vare sig om fack eller timmar.

Bullshit, rätta mig om jag fel, är inte timanställda som är anslutna till facket bättre skyddade än de som är timanställda på ett bemanningsföretag ?
Citera
2020-04-21, 00:25
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Om Sveriges medellivslängd hoppar ner ett steg från 81.4 till 81.3 pga Corona så är det ingen big deal.

Länder som har 72 år i medellivslängd är de länder som har andra och betydligt större problem.

Sverige mår väldigt bra jämfört med många länder, och det kan inte nån fjärt-i-kosmos-pandemi rucka på.

Vi ska känna oss trygga för att vi har en högre ålder? Det var du som drog upp Ryssland. Hatar du Finland eller? Svenskar dör i krig.

Inte förut. Det är den långa freden som gjort såna som du arroganta och konflikträdda.
Citera
2020-04-21, 00:27
Medlem
soosanys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Håller med. Den svenska folksjälen ska tolerera våldtäkt och död. COVID-19 en vanlig influensa liksom.

Det fetade. Ja typ, fast en variant ingen haft.

Vågar du sätta dig i en bil eller gå över gatan? Eller får du irrationell panik för det med? Man kan ju dö fast det kanske inte du visste? Sorry att jag upplyste dig men håll dina kommande rants om trafiksäkerhet och bilförbud för dig själv.
Citera
2020-04-21, 00:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Finns människor till allt.

De kanske slutar sjunga hånfulla coronasånger när mamma, pappa, syrran, brorsan, deras barn hamnar på IVA, eller de själva.
Man skall nog helst inte inta reptilhjärna under pandemin heller.
Tappa huvudet totalt. Slickar vem som helst i örat eller på andra ställen 😂
Men oh, så du säger ... ... eller kanske den här passar bättre:
Citera
2020-04-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrP
Jag trodde att bästa sättet att skydda de äldre var att se till så de inte blir smittade. Att smittan är inne på varenda ålderdomshem och hemtjänsten inte har skyddsutrustning ser inte jag som att vi lyckats.

Erfarenheten från i vart fall alla västländer är att som vårt äldreboende är uppbyggt så kommer det inte att gå att skydda alla äldre. Det är en praktisk omöjligt. Det enda långsiktigt rimliga lösningen för att skydda så många äldre som möjligt är att uppnå flockimmunitet så fort som det är möjligt utan att gå över vårdens maxkapacitet, och där gör vi ett väldigt bra jobb just nu.
Citera
2020-04-21, 00:29
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vad säger du då. Blir man immun?
Immuniteten är Schrödingers katt. Man vet inte förrän man tittar efter. Tyvärr tar det tid att bekräfta vetenskap bortom rimligt tvivel.

Det vakuum som uppstår innan man med visshet vet utnyttjas girigt av alarmister eftersom det tjänar deras syfte att så oro, tvivel och panik.

Blir man immun? Det vete katten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in