Sönt att Blåvalen åkte ut, samtidigt ser jag inte fram emot en vecka till med Herr och Fru Tråkig och deras ointressanta lilla drama. Det var alldeles för mycket fokus på det i slutet på veckan som har gått. Någon av dem, helst Fru Tråkig, måste åka nästa vecka!
Ingen vild gissning att snickarn ligger brunt till om han är nominerad nästa måndag. Frågan är om han åker om han står mot jassa? Ska jassa ut så behöver nog snickarn bli immun. Hur står sig Frida mot jassa å Martin?
Jag kan förstå att många tror att Lennie blir "fri" nu, men jag är helt säker på att ni har fel i att det är hon som påverkar honom mest.
Skillnaden mellan deras relationer är att Amilia och Lennie kan bråka, Lennie kan säga emot.
Mergim och Lennies relation är så mycket mer obehaglig, Lennie vågar inte säga emot och han har själt sagt att han undviker att ta avstånd från honom för han är rädd att han ska bli arg.
Jag mår illa av att se Jassa och Martin såhär nöjda... Och att nu Mergim fick som han alltid velat, ha Lennie för sig själv.