Citat:
Ursprungligen postat av
CityBangBang
Du är duktig på att relativisera.. kommer du vara lika duktig på att relativisera om du själv hamnar i respiratorn "trots att du kanske inte har någon underliggande sjukdom etc" Kommer du tycka att det känns helt okej då.. fast det förstås, du inbillar dig säkert att det aldrig kommer att hända dig.
Känslomässig utpressning? Ja när argumenten tryter och verkligheten kommer ikapp så har man kanske inga andra argument.
Men. Jag har själv legat inne med allvarlig infektion ett par gånger och kämpat för livhanken, då är jag i mina bästa år och fullt frisk för övrigt men oturen var framme och en vanlig influensa ledde till allvarliga konsekvenser. Lägg därtill en nära anhörig som fick åka ambulanshelikopter till Uppsala universitetssjukhus pga en vanlig öroninflammation som gick vidare till hjärnan med påföljande blodpropp. I respirator, nersövd en dryg vecka. Överlevde mot alla odds, men det var nära. Förlamad från halsen och ner, som släppte successivt. Också en person i sina bästa år och fullt frisk i övrigt förutom en vanlig influensa som slutade i katastrof. En annan anhörig, dock i riskgruppen, äldre med vissa andra problem, fick en varböld som växte "inåt" med påföljande blodförgiftning, höll också på att stryka med. En god vän dog i cancer, hade inte fyllt 20 år ens.
Så joo, jag har haft min beskärda del av sjukdom och död. Dock var det innan Coronahysterin och livet det gick liksom vidare på den tiden. Trots sjukdom och elände.