2020-04-20, 18:23
Medlem
Profanitys avatar
Ojdå,.

https://www.instagram.com/charlottelouisecope/

Ung, vältränad.
Citera
2020-04-20, 18:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Då får du nog titta igen för det är väldigt tydligt.
Jäklar vad du ljuger.
Tror du själv på det du skriver, eller räknar du bara med att ingen ska kolla upp dina påståenden?

Citat:
Tja, lyssnade senast på Norges FHM igår som menade att Sverige kommit mycket längre varför Norge nu följer Sveriges exempel.

Citat:
Else Smith, tidigare danska chefen for Sundhetsstyrelsen, tycker den svenska strategin är bäst i Skandinavien.

Ange tidpunkt när dessa saker sägs tack.
Lycka till!
Citera
Medlem
Jag vet att positiva saker, inte tas emot bra här i tråden.
Men just nu är det 17 färre på iva än i lördags.
Jag försöker se ljusglimtarna iaf..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Norge har lyckats stoppa smittan så då är det orättvist att jämföra med dem.
Ja, så kan man ju såklart säga...

Din poäng är då att det är ingen mening alls att jämföra med andra förrän om ett år eller två?

Var inte Sveriges strategi också att bromsa smittan så mycket det går? Jag har ett bestämt minne av att Löfven sa det i TV. Men han kanske inte riktigt talade sanning.

Fast det finns ju såklart olika grader i att sakta ned smittan så mycket det går. Med våra relativt milda restriktioner så kommer vi alltid ha en ganska snabb smittspridning oavsett hur försiktiga vi är när vi rör oss ute jämfört med folk i andra länder som sitter hemma.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Det kan ta två-tre år, minst, innan ett vaccin är folket tillhanda.

Vilken nytta gör ett vaccin om 80% redan haft smittan? ingen. Som det ser ut får enbart 10% antikrippar. Då är ett vaccin inte utvecklingsbart annat än för de 10% som kan bli immuna.
Resten 90% kommer vara iskyddade även om de vaccineras..men kan drabbas av vaccinets biverkningar (jo alla läkemedel har biverkningar)
Citera
2020-04-20, 18:25
Medlem
Elva kommuner i västsverige vill slippa ge sommargäster från andra delar av landet sjukvård nu i Corona-tider. Norrlänningarna vill inte heller ha Stockholmarna på besök, av samma anledning, nämligen att inte belasta sjukvården där. Men Sveriges Radio sa imorse på nyheterna/P1 Morgon, att kommunerna är SKYLDIGA att ge sjukvård till EU-migranter (romer från Rumänien främst) som är i Sverige och tigger och som har svårt att hitta möjligheter att ens tvätta händerna. Jaha, DÅ minsann går det bra att belasta sjukvården i hela Sverige. Man blir så trött av all denna Dubbelmoral!
Citera
2020-04-20, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Gentemot både det egna folket och övriga världen. Det finns en väldigt utvecklad besserwissermentalitet bland både politiker och svenska myndigheter. Man lär aldrig av hur andra gör utan tar för givet att man alltid vet bäst. Det är helt uppenbart när man ser hur dessa människor beter sig. Sverige den humanitära stormakten som sätter pengar före människors liv och hälsa.
Ja, att detta undgår någon är märkligt. De flesta står med hånleenden. Deras egon och jakt på prestige är så uppenbara. För dessa handlar allting om makt och om deras karriärer. De lyder endast order från deras chefer som vill släta över detta. Dessa kommer inte ändra inriktning för något i världen. För detta vore att erkänna felsteg och svaghet vilket vore att spola ner sin karriär i toaletten. Men till slut kommer dem att stå med byxorna nere för sanningen kommer alltid fram till slut och deras sätt är helt ohållbart.
Citera
2020-04-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ser du behov av att förhindra att Sverige blir ett resmål i sommar för européer som är underkastade strängare regler?
– Vi är helt för att man har öppna gränser. Jag tror inte att gränskontroller kommer att påverka smittspridningen i något land på något avsevärt sätt, säger Anders Tegnell.

Nå, jag förstår inte logiken i detta? Kan någon Tegnell anhängare förklara logiken med att ta emot turister från Europa men att det inte skulle påverka smittspridningen?
Menar Tegnell att det inte spelar någon roll eftersom vi redan har allmän spridning?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opbrnR/tegnell-om-coronaturisterna-samma-regler-galler-for-dem
Det finns ingen logik i det. Uttalandet är en typisk Tegnellare. Han kan säga hur konstiga saker som helst och ändå förmedlas det bara vidare av journalisten, utan något ifrågasättande, som om det han säger vore den mest naturliga sak i världen. Sedan vandrar Anders vidare och säger andra konstiga saker med samma uppsyn av "jag är expert, så självklart är det som jag säger". De få gånger han blir konfronterad med att ha haft fel så viftar han bara bort det med något i stil med "jag var lite för optimistisk", och så kör han på som om inget har hänt. Han kan vara landets viktigaste expert på sitt ämne och samtidigt tillåta sig, och tillåtas av andra, att säga hur ologiska saker som helst, ha hur mycket fel som helst, och ha fel hur många gånger som helst. Och ändå bli hyllad och omskriven som något slags folkhjälte. Det är ett bisarrt skådespel; som att kika in i hur det fungerar i en sekt.
Senast redigerad av VarmaDrycker 2020-04-20 kl. 18:28.
Citera
2020-04-20, 18:27
Avslutad
Positiva siffror från italien, för första gången sjunker antalet sjuka!

I morti sono 454, i guariti 1.822, i nuovi positivi 2.256.

totala antalet sjuka minskar då med 20 st.

Detta delvis pga 454 döda dessvärre.

Nästa steg blir att uppnå en minskning av antalet sjuka, döda borträknade. Man verkar hamnat på en 400-platå i döda nu. Man bör genast ta steget ner till 200 eller 100

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/04/20/news/coronavirus_bilancio_protezione_civile_conferenza_ stampa-254534880/
Citera
2020-04-20, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jäklar vad du ljuger.
Tror du själv på det du skriver, eller räknar du bara med att ingen ska kolla upp dina påståenden?
Ange tidpunkt när dessa saker sägs tack.
Lycka till!

Om du inte har förmåga att läsa mellan raderna är det inte mitt fel. Helt tydligt är att Mette förordar den svenska strategin och att bägge länderna nu följer Sveriges exempel och öppnar upp. Dessutom är Frode noggrann med att påpeka att Sverige är närmare folkimmumitet än Norge.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Än värre blir det om man lyssnar på Vetenskapspodden från i natt (inspelad torsdag 16/4). Där konstaterar Tegnell att kurvan för Stockholmsregionen nu har varit flack i närmare två veckor.

Fakta: Under samma period har bekräftade fall i Stockholmsregionen ökat med hundra procent.

https://sverigesradio.se/sida/tabla.aspx?programid=132

Är det någon som hävdat att smittspridningen upphört i Stockholms regionen? Naturligtvis inte! Däremot så hävdar AT att antalet nya officiella fall varje dag legat på ungefär samma nivå de senaste tre veckorna. Innan dess så förmodar jag att antalet rapporterade fall per dag ökade. M a.o kurvan har plattats till.

Att en massa nollor som förstår nada skriver här, likt dig, är förstås enbart patetiskt.

Nu behöver vi bara vänta några veckor på att få en genomarbetad analys hur situationen ser ut i hela landet. I väntan på det så kan du ju studera följande klipp med professor Britton.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/professorn-d%C3%A5-%C3%A4r-vi-n%C3%A4ra-flockimmunitet-i-stockholm-12581548
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-04-20 kl. 18:32.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag blir så glad när jag går in på worldometer och ser Italien, Spanien, UK , USA och Frankrikes siffror blir bättre och bättre för var dag som går.
Frankrikes siffror idag har inte kommit men förhoppningsvis bättre siffror.
Glad också att inte Sverige har 200- 300 döda varenda dag.
Rädd att det kan bli så när län efter län börjar drabbas mer om det nu behöver bli så. Borde det inte vara så nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in