Citat:
Ursprungligen postat av
obscenitet
Ser du behov av att förhindra att Sverige blir ett resmål i sommar för européer som är underkastade strängare regler?
– Vi är helt för att man har öppna gränser. Jag tror inte att gränskontroller kommer att påverka smittspridningen i något land på något avsevärt sätt, säger Anders Tegnell.
Nå, jag förstår inte logiken i detta? Kan någon Tegnell anhängare förklara logiken med att ta emot turister från Europa men att det inte skulle påverka smittspridningen?
Menar Tegnell att det inte spelar någon roll eftersom vi redan har allmän spridning?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/opbrnR/tegnell-om-coronaturisterna-samma-regler-galler-for-dem
Det finns ingen logik i det. Uttalandet är en typisk Tegnellare. Han kan säga hur konstiga saker som helst och ändå förmedlas det bara vidare av journalisten, utan något ifrågasättande, som om det han säger vore den mest naturliga sak i världen. Sedan vandrar Anders vidare och säger andra konstiga saker med samma uppsyn av "jag är expert, så självklart är det som jag säger". De få gånger han blir konfronterad med att ha haft fel så viftar han bara bort det med något i stil med "jag var lite för optimistisk", och så kör han på som om inget har hänt. Han kan vara landets viktigaste expert på sitt ämne och samtidigt tillåta sig, och tillåtas av andra, att säga hur ologiska saker som helst, ha hur mycket fel som helst, och ha fel hur många gånger som helst. Och ändå bli hyllad och omskriven som något slags folkhjälte. Det är ett bisarrt skådespel; som att kika in i hur det fungerar i en sekt.