Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Jag har aldrig trott det skulle bli likt Italien här. Dock är jag kritisk till hur regeringen skötte allt från Dag 1. Det är min ståndpunkt i detta. Men jag trodde det skulle se värre ut i dagsläget. Att det inte gör det är naturligtvis inte tack vare regeringen utan beror på andra intressanta fenomen som det måste forskas i. Därav förtjänar inte regeringen cred då jag står fast i att onödiga liv har skördats. Vi har t.e.x. Vissa antivirala läkemedel nu som kan rädda liv. Därför har Norge och Finland gjort rätt. Och ge för Guds skull inte cred till regeringen, de har fortfarande blod på sina händer och har svikit Sverige. Men de hade tur. Många länders kurvor viker nu. Vilket är väldigt positivt.
Förutom att ifall vi INTE har samma katastrofläge som Italien är inte fastställt någonstans.
Detta då det finns alldeles för mycket lurt bakom.
Sverige kan utan tvekan vara i exakt samma situation som Italien.
Däremot, tack vare en massa fiffiga fulspel, finns det ingen som kan bevisa det.
Åtminstone för tillfället.
Det är helt omöjligt att jämföra med Italien när det finns mörkertal över döda samt man kommit på den briljanta idén med triage i förväg. Därför är siffrorna felaktiga och berättar inte alls verkligheten. Det är lättare att inse, när man tar bilen, hur många ambulanser man träffar på vägen.
Precis varit ute och har sett 4 ambulanser på halvtimme. Precis samma sak som hände innan corona-tider ja.
De dumma förnekarna kommer förstås att säga att de har sett en ambulans per vecka. Men de är lika mycket lögnare som Tegnell.
Trots all detta lurendrejeri, så ligger Svärje extremt illa till jämfört med resten av världen.
Men visst, tack vare den fantastiska propagandamaskin, tack vare hjärntvätt som är på samma nivå som Nordkorea, så kan man få folk att tro att "nä vafan, det är förstås inte lika illa som Italien". Som om det var något att skryta med, förresten. Kolla istället hur det går för alla andra 8797 länder i världen.
Med det sagt och avsett vad, de som har mage att tycka att regeringen har agerat rätt (inte bara strategimässigt), med tanke på de extrema miss de gjort under hela coronakrisen, bör:
Läggas in på psyket eller alternativt i fängelse för medhjälp till hjärntvätt.
Sista utvägen är att gå tillbaka till skolbänken och börja om med lågstadiet.