2020-04-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Det är något seriöst fel på debatten. Folkhälsomyndigheten säger att det kan uppstå flockimmunitet i Stockholm i maj och media hurrar på. Vad ingen säger är att ca 4.000 människor kommer att dö i processen. Detta är enligt modeller av Tom Britton som har fått uppmärksamhet och applåder. Förmodligen blir det fler döda eftersom smittan har kommit in i äldreomsorgen.

Det stannar inte med 4.000 personer i Stockholm. Smittan sprider sig just nu runt om i landet och regeringens plan är att vi ska ha samma utveckling överallt. Det kommer att innebära över 26.000 döda om Brittons modeller stämmer. Det är alltså 1 död per 500 invånare.

För att säga det rent ut, vad fan håller Sverige på med? Jag blir illlamående av att tänka på att våra politiker med berått mod låter människor lida och dö. Jag blir lika illamående vid tanken på att många inte bryr sig utan hänvisar allt till "experterna".

Detta är en fråga om etik och moral och om inte vi klarar av att ha etik och moral själva så är det något fel på oss som människor.

Jag tycker Fhm varit ganska tydliga, senast idag med att det inte är en strategi, men att man tror det är den mest uthålliga lösningen,vilket jag kan acceptera. När det gäller medias smaklösa rubriker om flockimmunitet som något positivt håller jag dock helt med dig. Extremt upprörande.
Citera
2020-04-20, 10:50
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Varför skriver du inte det till Krilleroro som var den som kallade mig för sionist

Nu är det andra gången du ber mig sluta och inte ett ord till Krilleroro, varför då?

För han verkar vara den enda vettiga här inne och ser faran med en lockdown, ni andra verkar ju helt hysteriska och blir besvikna när inte dödsfallen ökar.
Citera
2020-04-20, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Jag antar att Tyskland och Sydkorea också ljuger med liknande dödlighetskvot.
Nej de har mycket större och bättre sjukvård system . De gör mycket stort antal tester och begränsar smittspridningen med olika metoder. Samtidigt används olika metoder för behandling. Tex Sydkorea använder en app så kan staten följer de smittade. Även folket kan se om det finns någon smittade runtomkring.
Citera
2020-04-20, 10:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Sverige kommer ha problem långt efter resten av europa pga sin taktik.
Sverige är dömt till att misslyckas.
Du är en himla trist pessimist. Du ser allt i svart, du är så dyster. Som om du gett dig den på att göra alla uppgivna och deprimerade och skapa oro och panik. Såna som du är det sista världen behöver under en pandemi. Du är mörk, du är destruktiv, du underminerar, du är en sabotör, och stolt över det. Du är en psykopat.

Räcker det inte att vi har ett virus att hantera, ska vi dessutom måsta ta dras med såna som du? Gå och dra nåt gammalt över dig. Det kommer att ge dig det mörker du eftersträvar utan att du behöver sprida sin stinkande dynga där anständigt folk vistas.
Citera
2020-04-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Closed population studies and estimates from already affected areas such as Bergamo and New York, as well as many case studies — I imagine. I have it somewhere between 0.7% — 1.2%, I could very easily see it being 0.85%.

För en månad sedan var den siffran 3,4%.
Kommentar på det?
Citera
2020-04-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Jag tycker Fhm varit ganska tydliga, senast idag med att det inte är en strategi, men att man tror det är den mest uthålliga lösningen,vilket jag kan acceptera. När det gäller medias smaklösa rubriker om flockimmunitet som något positivt håller jag dock helt med dig. Extremt upprörande.

Flockimmunitet är något vi får på köpet som en bonus av våran stategi.
Med den stannar smittspridningen av, även om vi inte vet hur länge man är immun men att några blir det vet man
Citera
2020-04-20, 10:57
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Om det visar sig att jag har fel, att corona är ett verkligt "virus", så ska jag be alla användare som jag har diskuterat frågan med om ursäkt. Men till dess så ska fan alla "experter" som spär på masshysterin stå till svars.

Som sagt, jag är ett levande bevis på det är bara en vanlig influensa, annars borde jag ha dött redan nu. Och jag skulle uppskatta att mitt immunförsvar från skala 1 till 10 ligger på 4.
Citera
Medlem
Begåvningsreserven hos experessen levererar med dagens nyhetsrubrik
"Flockimmuniteten kan rädda Stockholm först"
Vadå rädda. Utan vaccin innebär flockimmunitet ju bara att man redan ammorterat sin skuld till liemannen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
För en månad sedan var den siffran 3,4%.
Kommentar på det?

A month ago the commonly accepted IFR was around 0.7% - 1% (ref. Imperial College amongst others, Diamond Princess weighted for normal population demographics etc.)
Citera
2020-04-20, 10:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Mycket hänger nog också.på hur länge en stat kan betala alla som är hemma....
Nja

Det finns ju varianter på temat iof, men ja...
Man kan å andra sidan inte heller fortsätta som tidigare, och man kan heller inte ha det som i Sverige i längden.

Inte heller kan staten fortsätta betala så många för att så många ska vara hemma, nej. Inflationen blir brutal med alla dessa lån, dvs upptryckta pengar.

... Men att bara träffas två och två, eller skippa puben osv, det är bör inte vara hela världen.
Citera
2020-04-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SystemResearch
Varför kommer Sverige ha problem långt efter resten av Europa och vilka problem tänker du på?

Ren nyfikenhet från min sida.

Eftersom så många kommer att smittas så klart. Fri spridning innebär väldigt många smittade innan man når någon sorts kollektiv immunitet. Även om man uppnår flockimmunitet så kommer många att ha bestående skador och många kommer att vara bärare av viruset även om de är "friska".
Citera
2020-04-20, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Flockimmunitet är något vi får på köpet som en bonus av våran stategi.
Med den stannar smittspridningen av, även om vi inte vet hur länge man är immun men att några blir det vet man

Så är det, men det gäller samtliga länder i Europa, i praktiken. Att som expressen basunera ut att vi kan nå flockiimunitet först som något positivt visar på bristande förståelse/empati.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in