2020-04-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Bästa på vad?
Kan inte förklara på något annat sätt. Men googla det så får du fram samma resultat. Jag antar att experterna anser att om man lägger ihop alla faktorer så anses den bäst.
Citera
2020-04-19, 19:29
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Kan inte förklara på något annat sätt. Men googla det så får du fram samma resultat. Jag antar att experterna anser att om man lägger ihop alla faktorer så anses den bäst.
Nej, experterna (vilka nu det är) anser inte Glock vara bäst.
Har du ens sett en Glock...som inte är en softair då?
Citera
2020-04-19, 19:29
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockeJon
Då är det ju ok pistoler, jag hade dock "gått upp ett snäpp" i pistol till precision.
Ett snäpp till vad?
Citera
2020-04-19, 19:30
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Det trodde inte jag för Glock betraktas som den bästa pistolen. Beretta hamnar på 2 plats.
Beretta på 2:a plats? Det har jag jävligt svårt att tro.
Citera
2020-04-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Beretta på 2:a plats? Det har jag jävligt svårt att tro.
Det var vad jag fick fram på Google. Med experter avses naturligtvis vapenkunniga. Jag har inget annat att gå på än det.

Eller ska jag gå efter vad du skriver kanske?
Citera
2020-04-19, 20:19
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Det var vad jag fick fram på Google. Med experter avses naturligtvis vapenkunniga. Jag har inget annat att gå på än det.

Du kan ju börja med att skaffa dig lite egen vapenerfarenhet och inte googla fram dina åsikter, då hade du förstått att det finns inte en chans att Beretta kommer på andra plats, möjligtvis över antal sålda vapen....men inte som bästa vapen. Beretta har alldeles för stora kvalitetsproblem för att kunna hamna där, framförallt dom italienska modellerna.
Glock är en underbar pistol, jag har haft både 17 och 19, och skulle tro att den kan hamna på första plats om man frågar "polis/militär" vilket vapen dom helst vill ha, därefter kommer nog ( och det är min högst personliga åsikt)
Sig Sauer.
Citera
2020-04-19, 20:41
Medlem
Citat:
Du kan ju börja med att skaffa dig lite egen vapenerfarenhet och inte googla fram dina åsikter, då hade du förstått att det finns inte en chans att Beretta kommer på andra plats, möjligtvis över antal sålda vapen....men inte som bästa vapen. Beretta har alldeles för stora kvalitetsproblem för att kunna hamna där, framförallt dom italienska modellerna.
Glock är en underbar pistol, jag har haft både 17 och 19, och skulle tro att den kan hamna på första plats om man frågar "polis/militär" vilket vapen dom helst vill ha, därefter kommer nog ( och det är min högst personliga åsikt)
Sig Sauer.
Jasså först idiotförklarar du mig för att sedan hålla med om att Glock hamnar på 1 plats
Citera
2020-04-19, 20:52
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Jasså först idiotförklarar du mig för att sedan hålla med om att Glock hamnar på 1 plats
Nej, att jag tror att Glock skulle kunna hamna på 1:a plats om man frågar operatörerna själva är inte detsamma som att "experterna anser att det är det bästa vapnet.
"Experterna" ansåg i många, många år att Colt 1911 var det absolut bästa vapnet.
Jag pratade med en KBV på skjutbanan för inte länge sedan, han hatade Glocken och ville ha Sig Sauer, har pratat med poliser som hellre vill ha Glock etc.
Kontentan är att det finns ingen "bästa pistol" allt beror på handhavande, målgrupp och personliga preferenser.
Citera
2020-04-19, 23:15
Medlem
Citat:
Skulle tippa på att Glock ligger på ca halva priset gentemot Sig.
Eller ungefär en femtedel jämfört med Sig Sauer P210 Super Target.
Citera
2020-04-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ett snäpp till vad?
Shadow 2´a, X-5, X-6, Nojja, STI typ..
Citera
2020-04-20, 00:19
Medlem
Citat:

Snälla, du har ju ingen kunskap alls, har du ens skjutit ved ett vapen ö h t?
Citera
2020-04-20, 00:38
Medlem
franges avatar
Citat:
Det trodde inte jag för Glock betraktas som den bästa pistolen. Beretta hamnar på 2 plats.

Vilken Beretta då? M9 som John McClane använder i Dödligt Vapen-filmerna? Tyvärr - hela amerikanska militären har tröttnat på den och skrotat den - till förmån för Sig P320. Som de uppenbarligen tyckte var betydligt bättre.

Eller menar du möjligen Beretta Stampede?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in