2020-04-20, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonius.Block
Ja, jag har märkt det. Sådana som jag kallas både förnekare och mördare. Och då tycker jag ändå att Tegnell gjorde bort sig i början och i övrigt är en ganska slät figur.
Men det har egentligen inte så mycket med Folkhälsomyndigheten och deras strategi och uppdrag att göra. Att tillvarata folkhälsan i stort på lång sikt är något annat än att specifikt bekämpa covid-19 så effektivt som möjligt.
Jag anser att det är tragiskt att de som nu är livrädda för viruset inte ens försöker anstränga sig för att förstå innebörden av detta.
Men det är i och för sig mänskligt. Och i slutändan är vi just det allihop.

Jo men du måste förstå. Det är regeringen och FHM fel att vi tjafsar.
För de är veliga och oklara vilket leder till kaos.
Citera
2020-04-20, 06:42
Medlem
40+ och förlora benet i Corona

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2GxOaR/broadwaystjarnan-har-tvingats-amputera-benet

Det gör man väl inte med en vanlig influensa väl?
Citera
2020-04-20, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Massor med döda för att folk har någon krona mindre i sin aktieportfölj. Struntprat.
Nej, stäng ned hela landet nu en tid för att få färre döda.

Nej stäng inte ner det än inte ens många som dör? Se denna video så du får perspektiv.
https://youtu.be/v743pmwuPIY

För övrigt håller jag inte mer dig om aktiegrejen, folk förlorar sina riktiga jobb, har lån att betala, etc. Du är uppenbart väldigt ung, studerande eller bidragstagare för förstå det.
Citera
2020-04-20, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
Jaha! Någon tror fortfarande att coronan inte ställer till det för sveriges ekonomi för att ni får vara sociala på puben? Sverige får en ekonomisk käftsmäll som alla andra, plus över 10 000 döda.

Jo det är sant men du vet alla dessa länder som förlorar miljarder varje dag för nedstämd gräns, åtminstone har vi ett problem mindre. Eller? Varför vill du stänga gränsen vet du hur tråkigt det är att sitta hemma...
Citera
2020-04-20, 06:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Knappast. Under mönstringen så har rekryter ifrån Bjuv haft lägst IQ i hela landet upprepade gånger. Något bjuvungdomarna själva är stolta över och skryter med (inget skämt).

IQ resultat är i relation till testets utformning. Om det skrevs AV FHM
så är jag inte förvånad om en landsända som visar initiativ får dåliga resultat.
Citera
2020-04-20, 06:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag jämför inte Sverige med någonting egentligen. Jag vet dock att situationen vore helt annorlunda om man hade förhindrat skidresor till Alperna, ställt in Melodifestivalen, stoppat pendelflyget till Iran och ingjutit disciplin i medborgarna med tvingande restriktioner.

Med all sannolikhet hade inte gamla dött som flugor på våra boenden.

Och ja, all information fanns där att agera på.
Eller kört melodifestivalen utan publik, som Danmark gjorde samtidigt som vi tillät att viruset spreds bland vår publik.

Ofattbart korkat. 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-04-20, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror inte att de 1500 döda eller deras familjer håller med dig i detta.
Döda med CoVID19, varav hur många döda av CoVID19?
Citera
2020-04-20, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/2GxOaR/broadwaystjarnan-har-tvingats-amputera-benet

Hans kropp kan ha svullnat upp av behandlingen och benet fått dålig syretillförsel. Det händer. Har inget med covid i sig att göra.
Citera
2020-04-20, 06:54
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Grattis England! Ni är på väg åt samma håll som USA
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8234081/Lockdown-cost-QUARTER-UK-jobs-6-5-MILLION-positions-axed.html

"Storbritanniens låsning av coronavirus kommer att ta mer än 6,5 miljoner jobb ur ekonomin, enligt uppskattningar i en ny studie."

"risken för att arbetstillfällen förloras permanent beror på varaktigheten för nedstängningen."

"Prof Richiardi sa att analysen bekräftade att en fortsatt låsning var ekonomiskt ohållbar"

Glöm aldrig att alla liv som kommer att gå förlorade till följd av den ekonomiska kollapsen är offer för masshysteri.
Citera
2020-04-20, 06:54
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc

Det låter snarare som en följd av diabetes (diabetes har legat som underligande sjukdom i 25% av dödsfallen).
Citera
2020-04-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EveryBodyKnowsC-19
I don't speculate being correct, I know I will be correct later.

Your level of reasoning is on par with Tegnell’s forever flattening curve. Of course it will happen at some point in the future, just like the curve will one day peak — Americans will one day clamor for a return from lockdown. But lying about it being something happening today is a trait the both of you share.
Citera
2020-04-20, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Döda med CoVID19, varav hur många döda av CoVID19?

Jag vet att det är viktigt för dig att dom kanske inte hade så många år kvar att leva

Det du just skrev är en rätt risig människosyn, dom hade naturligtvis levt vidare om dom inte fått corona, hur lång tid dom nu hade kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in