2020-04-20, 06:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Nej,

Står klart och tydligt i länken jag gav.

https://omni.se/vill-att-stockholm-isoleras-okontrollerad-spridning/a/70Okm4
Ja och det står klart och tydligt i länken till aftonbladed som den andra postaren la ut. Han kan inte läsa är min slutsats.

Från aftonbladeds länk:

Professor Björn Olsen understryker att han inte är emot Folkhälsomyndigheten eller Anders Tegnell. Men han gör andra bedömningar i vissa frågor.
Citera
2020-04-20, 06:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Till min vetskap så hade Norge bara tur att skiten inte började spridas mer än vad det gjorde medan folket fyllde krogarna, Finland är ju oroliga för att de ska få en explosion i antalet smittade och Danmark, ja det är inte lätt o vara dansk oavsett läge.

Men nu har ju vissa forskare valt att jämföra Sverige med Italien (jag anser att det är extremt missvisande av flera olika anledningar) men vi kan se hur det inte funkar så bra som man vill tro i dessa länder med karantäner.

Du menar väl enligt min vetskap?

Att blanda in tur kanske man kan göra ifråga om ett land, men inte när det är så i flera länder.
Citera
2020-04-20, 06:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Tror du citerade fel person. Jag sökte efter ett citat från FHM där de sagt att vi peakat. Men det finns tydligen inte.
” Antalet svenska fall av coronaviruset kan ha nått sin topp, sade statsepidemiolog Anders Tegnell i går till DN.”

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-kritiseras-for-uttalande-riskfyllt/

Ett exempel då han sa att vi har nog peakat nu.
Citera
2020-04-20, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Tegnell är problemet för oss, inget annat. Hade vi haft en vettig person som hade strypt inresor i tid, så hade vi inte haft en enda smittad idag, och landet hade kunnat fortsätta som vanligt utan alla ruinerade liv och folk som är hemma från sina jobb, rädda att träffa andra och sitter inlåsta dygnet runt, företag som kånkar osv.

Den mannen har ställt till med mer skada än någon annan i Sveriges historia! Hade han bara lyssnat på kritikerna så hade vi inte haft något problem överhuvudtaget!

Idioter som du får gärna kräkas hur mycket ni vill, det förändrar inte sanningen.

Är du efterbliven? Viruset finns i en jävla massa länder och där finns ingen Tegnell.. Så jävla lätt fungerar det inte som du påstår . Strypt inresor, jaha hur länge då tycker du? Förr eller senare hade vi fått viruset hit iallafall.
Citera
2020-04-20, 06:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lite läsning för de som fortfarande betraktar COVID-19 som en influensa och att man nu kan lyfta restriktionerna:

How does coronavirus kill? Clinicians trace a ferocious rampage through the body, from brain to toes

https://www.sciencemag.org/news/2020/04/how-does-coronavirus-kill-clinicians-trace-ferocious-rampage-through-body-brain-toes

Confusion, seizure, strokes: How COVID-19 may affect the brain

https://www.afp.com/en/news/15/confusion-seizure-strokes-how-covid-19-may-affect-brain-doc-1qo2w12

Coronavirus infection may cause lasting damage throughout the body, doctors fear

https://www.latimes.com/science/story/2020-04-10/coronavirus-infection-can-do-lasting-damage-to-the-heart-liver

Coronavirus Antibodies May Not Make You Immune, WHO Warns

https://www.forbes.com/sites/marleycoyne/2020/04/17/coronavirus-antibodies-may-not-make-you-immune-who-warns/#19458a5b133a

Och innan ni läser ta in detta: Det är första gången i mänsklighetens historia som ett coronavirus slagit till i en så stor skala globalt och så hårt någonsin. Det är ett helt nytt scenario som vi aldrig har fått erfara förut.

Hur kan folk blunda för detta?!?

Förstår de inte att försiktighetsprincipen MÅSTE råda i ett sådant här läge? Jag begriper mig inte på Svenskarna.
Citera
2020-04-20, 06:25
Medlem
kredos avatar
Norden grafen talar sitt tydliga språk.
Citera
2020-04-20, 06:25
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
So you admit that you are both wrong and lying — and then speculate that you’ll be correct later, despite being wrong now? At some point lockdown fatigue will weigh heavily, yes. Just like it did in 1918. But not right now.

No, it will not be like 1918. It will be like nothing you seen before.

I don't know if you are american, but that would explain alot
Citera
2020-04-20, 06:27
Medlem
EveryBodyKnowsC-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
So you admit that you are both wrong and lying — and then speculate that you’ll be correct later, despite being wrong now? At some point lockdown fatigue will weigh heavily, yes. Just like it did in 1918. But not right now.

I don't speculate being correct, I know I will be correct later.
Citera
2020-04-20, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hur kan folk blunda för detta?!?

Förstår de inte att försiktighetsprincipen MÅSTE råda i ett sådant här läge? Jag begriper mig inte på Svenskarna.

Kan du förklara vad du menar med försiktighetsprincipen? Visst att söka sig till fulla uteserveringar osv är idiotiskt i detta läge, men sen då ?
Citera
2020-04-20, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Är du efterbliven? Viruset finns i en jävla massa länder och där finns ingen Tegnell.. Så jävla lätt fungerar det inte som du påstår . Strypt inresor, jaha hur länge då tycker du? Förr eller senare hade vi fått viruset hit iallafall.

Det hade vi fått men vi hade fått en "flackare kurva" och vi hade haft färre döda.

Du vet det som hovnarren Anders Tegnell pratar om men som han inte lyckats förstå hur man översätter till faktisk handling.
Citera
2020-04-20, 06:31
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det kan även bero på att Skåningar är smartare än Stockholmare.
Knappast. Under mönstringen så har rekryter ifrån Bjuv haft lägst IQ i hela landet upprepade gånger. Något bjuvungdomarna själva är stolta över och skryter med (inget skämt).
Citera
2020-04-20, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Håller med om att Folkhälsoinstituet verkar totalt faktaresistenta mot andra forskare över hela världen. Inte heller våra journalister skriver om något som skulle tala emot Sveriges linje med flock-immunitet.
Gång på gång ljuger Tegnell, men svenska folket verkar inte bry sig. 70% känner tillit till Tegnell. Helt sjukt av Aftonbladet att redovisa sådana hittepå-undersökningar. De gör politik av något som borde handla om vetenskap.
För varje dag som går så framstår Sverige alltmer som det land som minst av alla tappat huvudet och skjutit sig själv i foten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in