Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Om man stänger ner saker för att undvika smitta och sen öppnar upp de sakerna anser jag att det är den svåra biten. Jag antar att du fattade det men ville bara spela Allan.
Vet inte. Läser man den här tråden så är det ju uppenbarligen en tävling då Sveriges siffror jämförs så in i helvete med andra. Vet inte om motsvarande forum finns i andra länder?
Nej, jag spelar inte Allan (har du snott uttrycket av mig?).
Kan du redogöra lite mer ingående för den där smittan som kommer att komma när de öppnar upp? Vad jag vet har Norge förberett sig för ett sånt scenario, och det gäller också andra länder som också går i de tankarna.
Självfallet hoppas jag att de klarar sig.
Tror inte att ett anonymt forum av Flashbacks dignitet finns i andra länder, helt enkelt för att det inte behövs.
Det många av oss ”alarmister” hakar oss på är inte strategin i sig, den kan funka för Sverige. Det i varje fall jag reagerar på är det politiska spelet - ja, för det är politik och inget annat.
Man låtsas vända sig till sina experter och skickar fram Tegnell som är en kommunikativ katastrof och med total avsaknad av empati. Allt handlar om att man vill visa upp sig för världen och ta igen de poäng man förlorat de senaste åren, man vill helt enkelt återställa glansen på Sverigebilden.
Andra länder lyssnar också till sina experter, men det är politikerna som fattar besluten - för det är deras jobb, det är det vi valt dem för. Här verkar snarare politikerna gömma sig.
De råd man gett har uppenbarligen inte fallit i god jord, vilket framgått i t ex MSM. Man har då reagerat med förvåning och bannor (till ingen nytta). I andra länder förstår man sig på folk, men här vill man inte göra det utan låtsas att man sätter sin tilltro till ”Folkvettet”.
Man delegerar luddigt ner ansvaret från högre ort till den enskilde medborgaren i hopp om att själva klara sig undan ansvar.