2020-04-19, 19:36
Medlem
Zornkullan Steffe med kvinnliga höfter, pipig röst begynnande tuttar*och barnsligt utseende blev sjukt avundsjuk på HD och LE när de fick leka och ha roligt med nya killar vid den här för 2 år sen.
Avundsjuka kan vara farligt för typer med mordtankar.
Citera
2020-04-19, 19:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Men varför tar du öht upp SD röst då, då kanske ditt inlägg platsar bättre i ett medicinsk forum?

SD kan väl inte rå för att hans röst inte tillfredsställer dina begär av en manlig röst!
Pipig röst och grisögon men Lena kunde ändå inte släppa honom.
Citera
2020-04-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Zornkullan Steffe med kvinnliga höfter, pipig röst begynnande tuttar*och barnsligt utseende blev sjukt avundsjuk på HD och LE när de fick leka och ha roligt med nya killar vid den här för 2 år sen.
Avundsjuka kan vara farligt för typer med mordtankar.
Nå, en kvinnlig man gör ingen mördare - med eller utan bröst. Med eller utan breda höfter.
Citera
2020-04-19, 19:50
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Han hade två "gissningar" i morgonens program. Den ena var att SD frikänns, rätt förmodligen.

Sedan gissade han, mellan raderna , vem som är GM. Lätt att räkna ut vem han tänkte på så den illa dolda gissningen bör vara fel enligt 50/50 principen.

Nu var jag tvungen att kolla programmet.

Han har säkerligen rätt i båda gissningarna denna gången. Tyvärr för den första gissningen.

Men han sa att Polisen åkte ut på larmet när Dalaan plus sambo ringt? Och det stämmer väl INTE? I så fall har jag sovit i tråden.

Han har ju även rätt i att det som sker i starten av utredning blir den "belöning" eller det "straff" som brottsoffrets nära och kära får. Och här var det många klantigheter. Beklämmande.

Oavsett vad GW säger och OM han gissar fel, eller helt oavsett vad han pratar om, så är han han fantastisk att se och höra. Det är nästan lite Beppe Wolgers-känsla man får av hans röst. Avslappnande.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Att missa att offret ligger 50 meter från bostaden är oerhört klantigt. Svårt att säga om ex länskrim Stockholm kunde löst frågan, men det jag menar är att Örebropolisen hade så mycket interna stridigheter så arbetet fick lida för det.
Helt övertygad om att det hade varit bättre om Peter S hade fått vara kvar.

Det finns något som kallas för fakta

Ett faktum säger enligt följande,

Att från den anlagda sten-platts-beläggningen stax utanför L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes tidigare bostadsrätt och fram till den då aktuella brottsplatsen bakom bullerplanket, är det minst 160 meter.

Du får gärna rätta mig om jag har fel ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-19, 19:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Provläs till 20:12

Citat:
Leif GW om misstänkte Hjärstamördaren: ”Jag är ganska övertygad om hur det ligger till”

Citat:
I programmet riktar Leif GW Persson svidande kritik mot polisutredningen. Det handlar framför allt om de misstag som polisen gjorde i början av utredningen i maj 2018.

– Det går väldigt snett i början. Det går inte att nog understryka hur viktigt det är att man ligger på från start, för annars brukar det bli problem.

Källa: https://www.na.se/artikel/leif-gw-om-misstankte-hjarstamordaren-jag-ar-ganska-overtygad-om-hur-det-ligger-till

Läs vidare:

Citat:
14/5
Skriket som inte undersöks
Polisen ryckte aldrig ut på SOS-larmet om ett kvinnorskrik i Nya Hjärsta natten då Lena Wesström försvann.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ser att mordvapnet flitigt diskuterats och kastar in min teori som tog fart efter bilderna på trädstammen offentliggjordes. (tillägger möjligheten om att ett par arbetsskor med stålhätta kan skapat några av skadorna)

Slagytan på en ev hammare har diskuterats, dels p.g.a de märken som anträffats på trädstam vid BP, men även det obduktionsprotokoll där det framgår att det skulle varit skador som INTE motsvarar en hammare. Skador på kraniet har "vassare" träffyta, OM INTE det handlar om en s.k "bänkhammare" alt "penhammare" där förstnämnda har en fyrkantig slagyta respektive en rund. Båda är dock försedda med en baksida som har en "vassare kant". se bild på nedanstående länk)...
https://www.jula.se/catalog/verktyg-...ammare-100042/

(Det skall tilläggas att en s.k "hammer" är ett vanligt verktyg bland klättrare).

I det s.k eftersöket då man "krattade slänten", fann man 1 st vinkelslip samt 1 st "vanlig hammare" bredvid varandra. Fyndet gjordes i andra änden av planket! (150 m från BP/FP, där även chaufför vittnat om "nattvandrare", aktuell mordnatt)

För egen del tror jag inte dessa har med mordet att skaffa. Det kan t.o.m vara "planterat". Vad som gör mig konfunderad är de beslag man gjorde vid "husis" (eller rättare sagt, INTE gjorde). (Akt bil 157 sid 267) Det finns inga noteringar om någon hammare men en hel del klätterutrustning som skickats till NFC för analys. (tot 240 beslag)

Har visst missat det här inlägget - en bänkhammare ser ut som ett tillhygge som
skulle passa in på skadorna och även märkena/ slagen i trädet. Det har en fyrkantig
slagyta och en baksida med en vassare kant, under rättegången talade man om
"ett cylinderformat tillhygge med skarp kant".

Ser inte om skaftet på bänkhammaren är cylinderformat eller om det är mer ovalt i
formen, som bilden från Jula visar. Men det kanske har mindre betydelse. Kanske
finns olika modeller med varierande form på skaftet. Anser i alla fall att bänkhammare
är ett tänkbart tillhygge.

Intressant dessutom att det inte finns några noteringar om att någon hammare
verkar ha hittats och beslagtagits hemma hos SD, som skribenten Enorm
skriver i ovanstående inlägg.

Längden på bänkhammaren från Jula är 290 mm och vikt 300 gram.

(Vill minnas en skribent som flertalet gånger sista tiden, skrivit att Lena dödades med
ett tillhygge som var 30 cm, men att det var ett rör enligt denne/ denna.)
Citera
2020-04-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fast om man klickar på den länken som finns kl 21:50:56 då kommer man till Action Aid.
Underligt dock att Vi i femman inte finns med i huvudprotokollet dock.

Har du länk? Jag får bara att videon inte kan visas?

Huvudprotokollet innehåller inga googlesökningar, tror jag?
Citera
2020-04-19, 20:02
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Njae, det där stämmer inte riktigt.
Vill inte dra på mig OffT-varningar, men kan kort säga att LW genom sitt pastorskap upprättat ett sorts förbund med Gud. Det är inget hon kan lägga ifrån sig när hon en vacker dag plötsligt känner köttslig lust till en person hon vigt.
Begår hon på detta vis "hor" så har hon satt sig upp mot Gud.
Inte bra.
Det kan göra att hon skulle kunna uppfattas som en hycklerska och den diskussionen har varit uppe här många gånger sedan mordet. Där har bl a jag varit rätt så aktiv och därför blivit rätt så impopulär. Inte mig emot. Sanning har ett pris.

Ja, bland religiösa typer och boomers är det säkert en helt rimlig inställning och en "sanning". Suck...

För mig, en kritiskt tänkande millennial, framstår dock det hela som förlegat trams.

Så jag förstår din poäng även om jag inte håller med.
Citera
2020-04-19, 20:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har visst missat det här inlägget - en bänkhammare ser ut som ett tillhygge som
skulle passa in på skadorna och även märkena/ slagen i trädet. Det har en fyrkantig
slagyta och en baksida med en vassare kant, under rättegången talade man om
"ett cylinderformat tillhygge med skarp kant".

Ser inte om skaftet på bänkhammaren är cylinderformat eller om det är mer ovalt i
formen, som bilden från Jula visar. Men det kanske har mindre betydelse. Kanske
finns olika modeller med varierande form på skaftet. Anser i alla fall att bänkhammare
är ett tänkbart tillhygge.

Intressant dessutom att det inte finns några noteringar om att någon hammare
verkar ha hittats och beslagtagits hemma hos SD, som skribenten Enorm
skriver i ovanstående inlägg.

Längden på bänkhammaren från Jula är 290 mm och vikt 300 gram.

(Vill minnas en skribent som flertalet gånger sista tiden, skrivit att Lena dödades med
ett tillhygge som var 30 cm, men att det var ett rör enligt denne/ denna.)

Kan mördaren ha tagit vinkelslipen och sågat av ett rör så som det visas i julakatalogen där på andra änden utav planket,lämnat kvar verktygen i det höga gräset och sedan gått utmed planket och där vid BP, lagt röret, för att det redan skulle finnas där då mördaren hade "hämtat"/lockat dit LW ?

(spekulation)

Problemet är ju att Vi inte vet ett dyft om vilka män LW kände då, den tiden ,någon hade ju ringt och hotat henne i telefon nån gång, var det inte så ? Någon som för henne inte var någon som brukade ringa ?
Synd jag inte vet var i tråden det stod !?

Funderar på om hon chattade hit och dit på dejtingssajter som en slags frigörelse ?Sådant är inte och leka med ....

Hon skrev ju ofta att den mannen är intressant och den är inte lika intressant ,bla bla bla ,som att hon var ute i hagen och betade av vilka som skulle kunna vara den blivande livspartnern ?!?!
Senast redigerad av landbandy 2020-04-19 kl. 20:12.
Citera
2020-04-19, 20:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Ja, bland religiösa typer och boomers är det säkert en helt rimlig inställning och en "sanning". Suck...

För mig, en kritiskt tänkande millennial, framstår dock det hela som förlegat trams.

Så jag förstår din poäng även om jag inte håller med.

BO var kristen. Har du missat det?

Vad du anser är ointressant.
Citera
2020-04-19, 20:17
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tycker att UWs vittnesmål i Tingsrätten beskriver Lena väl och hur hennes mående och beteende förändrades över tid. Han gav en väldigt tydlig bild av hur hon sakta men säkert bröts ner och hur mycket skam hon bar på. LW berättade själv att hon skämdes över sina val och att hon inte klarade av att stå upp för sig själv. Flera vänner hade vänt henne ryggen och JG hade utmålat henne som en hora. När hoten från SD ökade och hon blev mer rädd så började hon be om hjälp, med en stor rädsla för att inte bli trodd eller tas på allvar. Jag är glad att hon inte kan se vad vissa skriver om henne härinne 😔😔.

Normaliseringsprocessen ger en förklaring till hur destruktiva relationer utvecklas och varför det är så jävla svårt att ta sig ur dom, det är inte att bara lämna och gå vidare. Samtidigt är det när kvinnan börjar frigöra sig och mannen förlorar viss kontroll som mannen blir som farligast.
Vi har sett det förr, vi ser det nu och tyvärr kommer vi få se det igen. Historien med män som dödar kvinnor återupprepar sig.
Och alltid behöver det förklaras varför HON inte förmådde lämna honom. Man borde väl fråga varför HAN inte lämnade. Istället för att slå ihjäl henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in