Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Är lite tidigt att bekräfta att taktiken var den bästa, det jag säger är att ju längre tiden går desto mer är det som visar taktikens uppenbara fördelar.
Lite kritik har givetvis funnits men inte något nämnvärt, läser man Flashback kan man givetvis tro annorlunda.
Mycket är även ett politiskt spel inför kommande val, både i Sverige och USA, man märker att försprånget SD hade försvinner och försöker givetvis peka på brister, nu är det de kortsiktiga dödstalen som är i skottlinjen, men vi kan väl enas om att många domedagskritiker tystnad vid det här laget, man överdrev kraftigt riskerna med Sveriges strategi helt enkelt.
Vilka fördelar?
Det finns alltid fördelar i allt, men till vilken kostnad ska man fråga sig.
Lite?
Alla de större tidningarna i världen har rapporterat så här:
https://www.forbes.com/sites/davidnikel/2020/03/30/why-swedens-coronavirus-approach-is-so-different-from-others/#36e10bca562b
Jag tycker det är dock alla dessa förnekare som hittar på andra sätt att argumentera för varje vecka som går. Först att det aldrig komma dö över 100 personer, till att det är bara en som en förkylning, tills att det har peakat och planar ut, Tegnells ständiga lögner som blir synade, visar först diagram som visar antalet döda, för att sedan ändra sig när det kommer fram till att det finns eftersläpning, baserar sin "flata" kurva med att lägga till under en längre tid (ja, den blir flatare desto längre tid det går Tegnell...), för att nu sitter förnekarna och skriker att det dör x antal av chimpans bett på kuken.
Att S ökar just nu är väl inget märkvärdigt i sig.
Folk röstar alltid sådär under pågående katastrofer, se Tsunamin 2003.
Men med tanke på hur FHM och regeringen manipulerar och ljuger, och de blir även synade nu så kommer det bli ett väldigt intressant val.
Allt beror på hur de har skött denna pandemi.
För mig känns det som att de kommer krascha så jävla hårt i slutändan.