2020-04-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus

1) Att vi skulle klara av dom sjuka? Jag jobbar själv på sjukhus och det är TOTAL KATASTROF! Det kommer också rapporter överallt att dom helt enkelt inte klarar av belastningen.

2) Att vi skulle gå mot flockimmunitet??? Vad har du för belägg för det? Det finns absolut INGET som ens antyder det

Två myter kan man döda snabbt.

Vården pallar och immuniteten växer.

Vården har delvis kollapsat, det är stress på alla nivåer, testningen är osäker, hygienrutiner brister, mediciner tar slut, och personal plockas hejvilt.

Själv ska jag kastas in i coronavården med fem minuters varsel. Jag har aldrig varit med om liknande. Den introduktion som tar två veckor ska jag få på två dagar.

Angående flockimmuniteten hänger den i luften. Den är inte självklar. Vi vet inte ens vad viruset är i detalj.
Citera
2020-04-19, 16:35
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Fetat ovan, det är ju en bedömning av hur många som dog.
Bekräftade laboratoriefall var 451.
https://www.expressen.se/nyheter/efter-dodliga-sasongen-ny-svininfluensa-kan-sla-till/
Här påstår hon att det rör sig om A(H3N2) som gör att ca 3000 dör vissa säsonger. A(H3N2) orsakade ju även Hongkonginfluensan. A(H3N2) låg bakom ca 80000 dödsfall i USA 2018 https://www.vox.com/2018/9/27/17910318/flu-deaths-2018-epidemic-outbreak-shot
Här säger dom att siffror från Socialstyrelsen visar att omkring 2000-3000 dödsfall orsakas av lunginflammation kopplad till influensa varje år. https://www.mabra.com/halsa/sa-manga-dor-av-influensa-i-sverige-varje-ar/
Citera
2020-04-19, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Nej, det stämmer inte.

Jag förklarar allt med källor i inlägget och du kan till och med jämföra själv!

Vad stämmer inte!!!????!!!
Citera
2020-04-19, 16:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Domestic violence rises drastically whenever the national team loses in the World Cup, why haven’t we banned that?
Baserar det sig på en svensk undersökning eller utländska förhållanden? I vilket fall som helst är det en bra fråga. World Cup är ju något som kan skrotas, en pandemi som ingen beställt däremot kan man inte ställa in. Vi accepterar så mycket elände som resultat av mänsklighetens egna handlingar, varför kan vi inte acceptera att vi just nu lever under en pandemi med de bristande resurser det innebär? Det är inte roligt, men någonstans får nån acceptera att det händer eftersom det till skillnad från matcher och tävlingar inte kan stoppas när det väl spritt sig över hela klotet och utvecklats till en pandemi.
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Nej lilla vän. Jag ser ingen poäng med att sitta och förklara vad som är självklart för normalt tänkande människor. Det ger mig heller inget att tramsa med en sällskapssjuk, lågbegåvad nolla på Flashback.

Haha, du är allt annat än vare sig normal eller tänkande. Svara gärna på detta inlägg istället, som jag ser att du försöker låtsas som att det aldrig postades;

Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Klart som fan att det beror på covid-19.
Jag säger inte emot.

Men att börja dra slutsatser såsom att det nog dör 250 om dagen i Sverige bara för att en tidning med 95% dödsannonser gällande Stockholm har dubbelt antal mot tidigare, är ju en helt absurd slutsats.

Man kan alltså inte använda antalet dödsannonser i Stockholm som grund för att beräkna dödstal för Sverige i stort.

Men man måste kanske vara lite efterbliven för att fatta det. Frågan är ju då, vad har du för störning?
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
FHM och Media lurat dig total.

FHMs STATISTIK VISAR PÅ EN KATASTROFAL ÖKNING AV DÖDSTALEN

Vi har alla sett Anders Tegnells och FHMs diagram över antalet dödsfall. De uppvisar alltid en positiv utveckling, att antalet dagliga dödsfall har börjat stabiliseras, nått en platå, eller t o m börjat minska. Så har det alltid varit, från första dagen som Tegnell dök upp i TV-rutan. Och i efterhand så har det alltid visat sig att Tegnell har haft fel - det blev ingen platå, och dödsfallen hade inte börjat minska. Men som sagt, då är Tegnell strax framme i TV-rutan återigen, och säger som vanligt att det tydligen blev fler dödsfall än vad han tidigare trott, men att det var omöjligt att förutsäga det, men nu, nu har vi minsann nått en platå och vi kan skönja en minskning. Detta mönster fortsätter dag efter dag

Denna lilla animering visar sanningen: https://i.imgur.com/crNjhWt.gif
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vi skulle vänta till mitten av april. I mitten av juni så ska vi vänta till mitten av Augusti. Osv.

Ständigt detta ”vänta och se massdöd” typ. Man väntar och väntar. Men nu verkar peaken (i Sverige) ha varit. Det är ju en tydlig platå. Det blir inte 700-800 döda per dag inom en snar framtid dom folk i denna tråden sagt? Det kommer gå nedåt eller fortsätta vara platå, kanske långsamt men ändå.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Det går bättre nu i Spanien och Italien, nedåtgående trend iaf. Men jag tänker främst på Sverige.

Går inte särskilt bra för Sverige med tanke på våra förutsättningar.
Citera
2020-04-19, 16:39
Medlem
Jävla Stockholmare

Under söndagen har stockholmare strömmat ut på gator och i parker och njuter på uteserveringar i det soliga vädret.
Nu reagerar regionen på att stockholmare inte följer rekommendationerna om social distansering.
Sjukvårdsregionrådet, Anna Starbrink (L), säger till P4 Stockholm att det är "ett svek att folk inte stannar hemma".
– Det är illa, säger hon.
Citera
2020-04-19, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Tvärtom, trots tämligen kassa förutsättningar så gör vi det väldigt bra.
Citera
2020-04-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Vilka förutsättningar menar du då? Varför verkar det svida för vissa att vår strategi varit ganska okej ändå?
Citera
2020-04-19, 16:40
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpegs
Ständigt detta ”vänta och se massdöd” typ. Man väntar och väntar. Men nu verkar peaken (i Sverige) ha varit. Det är ju en tydlig platå. Det blir inte 700-800 döda per dag inom en snar framtid dom folk i denna tråden sagt? Det kommer gå nedåt eller fortsätta vara platå, kanske långsamt men ändå.

https://i.imgur.com/crNjhWt.gif

Säg mig, vad drar du för slutsatser av denna animering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in