2020-04-19, 14:24
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Detta insåg jag skulle komma för flera månader sedan. Nu först börjar folk vakna. Sverige är dessutom ett land som är sönderreglerat. Folk har nog att hålla kolla på alla lagar och det är inte alls konstigt att man då inte håller järnkoll på "rekommendationer", speciellt inte efter några bärs.

Sverige verkar köras med samma logik som ett jävla Callcenter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Att man härstammar från ett annat land har inget med att rösta på det förnuftigaste partiet och göra. Det är ju inte så att SD vill slänga ut alla med utländsk härkomst.
Jag är förr i Ungern själv men är både medlem och röstar på Sd...
Det finns inget alternativ heller då alla andra partier ligger så låååååång från verkligheten..
Jag vet och som sagt så har jag övervägt att rösta på dom pga invandringspolitiken som detta land bedriver. Jag kommer med all sannolikhet att rösta på Sd.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
ÄLDRE COVID-PATIENTER VÄGRAS VÅRD PÅ SJUKHUS OCH RÅDS ISTÄLLET ATT DÖ PÅ ÄLDREBOENDENA OCH I SINA HEM SOM EN MEDVETEN STRATEGI, medger smittskyddsläkare.

Där får de hjälp att dö med olika andningsdepressiva läkemedel:

http://media.palliativregistret.se/2020/03/Palliativ-vård-vid-COVID-19v1.5.pdf

Jag köper helt att äldre äldre inte bör få IVA vård i de allra flesta fall.

MEN VAD ÄR TANKEN MED ATT NEKA DEM SYRGASBEHANDLING SOM I MÅNGA COVID-FALL ÄR EN AVGÖRANDE BEHANDLING ÄVEN FÖR ÄLDRE ÄLDRE ATT ÖVERLEVA?!

Varför läggs de inte in på vanlig avdelning där de kan erbjudas syrgasbehandling?

Varför köper inte äldreboendena och hemsjukvården in syrgaskoncentratorer så att denna stora grupp kan få essentiell behandling som i många fall kan förhindra att de kvävs till döds?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/smittskyddslakaren-att-folk-i-dor-covid-19-utanfor-sjukvarden-ar-en-medveten-strategi

Jag undrar om hänvisning till att dö i hemmet eller på boenden endast är förbehållet etniska svenskar och välintegrerade grupper (som tex finländska) eller också om utländska äldre får samma behandling? Någon som hört något?
Citera
2020-04-19, 14:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om man kastar skit på andra skall man inte lipa när man får skit kastad på sig själv. Då förtjänar man faktiskt att kallas för tönt.
Det var väl inte skit de kastade, de ifrågasatte.
Det är de som reagerar på den kritiken som är lipsillar, riktiga grinollar ...
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Dom är skickliga i lögnen, det liras ett mycket högt spel just nu.
Ja med stark betoning på Spel.
Man spelar med människors liv, fullt medvetet.
Men vem ska göra nåt åt de? De som säger nåt är alarmister och "sverigevänner" som tystas ner av media. Samma media lyfter politikern genom att berätta för folket hur deras popularitet stiger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Bluff. Varför skulle de inte få det?
Du har väl hängt med i tråden? 🙄 70+ får vända i dörren på sjukan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Sverige verkar köras med samma logik som ett jävla Callcenter.

Ok. Kan du förtydliga det?
Citera
2020-04-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Absolutely, on average 207,1 die of the flu according to the death registry in Sweden. Why are you spreading disinformation?

Download the data 1 jan to 31 mar and investigate the deaths on average, 2018, 2019 and 2020. 2018 was a more severe influenza year, 2019 and 2020 were mild.

https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/ovanligt-manga-dog-vecka-14/

Check the influenza report figure 12, influenza-related mortality:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/publicerat-material/publikationsarkiv/i/influenza-in-sweden-2017-2018/?pub=54559
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hur många ligger på intensiven för säsongsinfluensa? Hur många ligger på intensiven för COVID-19.

Där har du skillnaden.
Nja, alla jämförelser med influensan faller platt. Vi har ingen motståndskraft mot Coronaviruset och många smittas på kort tid, så det ser extremt tufft ut under denna akuta, pandemiska fas. Frågan är om framtida vågor av viruset har den massiva potentialen att, till exempel, smitta hundratusentals stockholmare inom loppet av veckor. Därmed kan man också fundera på om dödstalen sticker iväg och om situationen inom vården blir särskilt ansträngd. Personligen tror jag inte det är sannolikt.
Citera
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Vi har redan över 2000 och vi är bara i början av pandemin.

Nej, 1540 nu.. Sluta hitta på!
Citera
2020-04-19, 14:27
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Dagens siffror ser väl väldigt lovande ut? Kraftig minskning av antalet döda och minskning av antalet smittade. Sjuksköterskan i morgonstudion i SVT vittnade också om den lugnaste natten på länge.

Är det Tegnells ljusning i horisonten vi till slut börjar skåda?

Nej

Inte på långa vägar.
Citera
2020-04-19, 14:27
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Bra att de kanske får en anmärkning. Imponerande åtgärder.
De är inte värre än att dom serverar någon lite för mycket alkohol.
Den anmärkningen är inte värt en skit. Så gott som alla krogar får anmärkningar då och då för saker som inte får konsekvenser.
De är först när de säljer svartsprit och lurar staten på pengar de kan få stänga under en kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in