2020-04-19, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
No positive test = no diagnosis, it’s that simple.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan du ge mig en källa på att man alltid gör undantag från symptomdiagnosticering just vid covid?

Still waiting for your answer.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Så många dör i influensan varje år.
https://www.mabra.com/halsa/sa-manga-dor-av-influensa-i-sverige-varje-ar/

Din MåBra-länk är bara en artikel. Jag skickade dig sammanställningen över hur det faktiskt ser ut.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/krisberedskap/pandemiberedskap/pandemisk-influensa/

[PHP]Influensa A(H3N2) sprids fortfarande som säsongsinfluensa och orsakar en överdödlighet på i medeltal cirka 1000 äldre personer i Sverige varje år.[/PHP]
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-19 kl. 14:24.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Och på så vis så har Regeringen skapat en Potemkinkuliss att det görs något åt detta ute i samhället.
Allt är verkligen bara propaganda i detta läget.

Detta insåg jag skulle komma för flera månader sedan. Nu först börjar folk vakna. Sverige är dessutom ett land som är sönderreglerat. Folk har nog att hålla kolla på alla lagar och det är inte alls konstigt att man då inte håller järnkoll på "rekommendationer", speciellt inte efter några bärs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
• Eftersläpningen blir allt absurdare, någon som dog två veckor sen fortsätts fyllas på först idag. Idag ser vi att förra onsdagen nådde en topp på 90 döda per dag. Eller var det fler än så? Det vet vi först om en vecka.

• Att skjuta döda framför sig gör att varje ny dag ser ut som en nedgång. Kanske finns redan en nedgång, men det är omöjligt att se än så länge

• Många jublade att dödlighet är låg i år, utan att invänta data. Nu har de fått in relevant period. SVT: ”Dödstalen skjuter i höjden visar SCB:s statistik”

• Det dör nära dubbel så många i Stockholm som motsvarande vecka förra året, och överdödlighet i SCB är högre än officiellt döda i Corona. Detta är ingen influensa, det tar bara tid för massdöd att hinna accelerera samt registreras.

• Kan ni snälla sluta dela dessa myter? Ni kommer ångra er, samma misstag skedde i traumatiserade norditalien, folk avfärdade i början Corona som överdrift, utan att beakta tiden.

• SVT påstod nyligen "80 procent överlever intensivvården på Karolinska", vilket media hyllade som bevis på att Sverige bryter internationell trend. Läkare Benjamin Wellander upptäckte misstaget: De räknar bara de få som skrivit ut, och struntar i alla som fortfarande kämpar i intensiven. Korrekt var att 27 procent överlevt, 8 procent avlidit och 65 fortfarande är sjuka, vilket inte går att jämföra med slutbehandling i andra länder.

Varför sprider förnekare och SVT missvisande siffror om viktiga frågor?!
Vafan jag har ju bara postat hur många som dör om året av den vanliga influensan. Jag om någon är emot adolf tegnell. WTF
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Man försöker förhindra både drunkningar och cancer.
Och jag tycker att man ska försöka (allraminst ...) förhindra att folk dör av covid-19.
Tycker du inte det?

Det är exakt vad jag tycker.

Därav tycker jag alla dessa dårar som försöker förminska detta med att folk som dör mer av myggbett på pungen per år kan hoppa från en klippa eller något.

Helt sjukt att vissa försöker förminska Covid19.
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Inga alls väl? Folk bryter ju inte mot någon lag eller några regler. Så polisen kan inte göra något alls. Vi har rekommendationer om hur man ska bete sig, men det är just bara rekommendationer.

Så det är bara att festa på!
Folket bryter kanske inte mot nån lag eller regel men krogarna gör det definitivt. Jag blir förbannad när jag ser hur dålig efterlevnad det är. Myndigheterna kan stänga ner de krogar som inte sköter sig men verkar nöja sig med aja baja.
I Oslo var det likadant för ett tag sen. Då drog man helt sonika in rätten att servera alkohol för alla krogar.
Citera
2020-04-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Gäller även när man testar.
När man testar, då ska man testa rejält
Att festa är nog viktigare än testa , så är det nog i Svea landet.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
Att de tillåts hålla på är ju inte bara en smittrisk utan en djup orättvisa mot alla som faktiskt sköter. Tillåter man det utan hårda straff så anrikas denna typ av fuskare medan de skötsamma går i konkurs.
Fusk är inget som betyder nåt i sverige, så länge du inte lurar staten på pengar.
Nu får dom in pengar genom att krogarna rullar på...

Folk sitter isolerade hemma och väntar på att viruset ska minska medan andra är ute och sprider de för fullt. Sjukvården går på knäna men det är inte något som de festglada bryr sig om.
Citera
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vilken tramsig beskyllning som återigen bevisar att du bara har en agenda att överdriva och smutskasta.

Nejdå, är man någolunda självtänkande så ser man att karln är autistisk.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
• Eftersläpningen blir allt absurdare, någon som dog två veckor sen fortsätts fyllas på först idag. Idag ser vi att förra onsdagen nådde en topp på 90 döda per dag. Eller var det fler än så? Det vet vi först om en vecka.

• Att skjuta döda framför sig gör att varje ny dag ser ut som en nedgång. Kanske finns redan en nedgång, men det är omöjligt att se än så länge

• Många jublade att dödlighet är låg i år, utan att invänta data. Nu har de fått in relevant period. SVT: ”Dödstalen skjuter i höjden visar SCB:s statistik”

• Det dör nära dubbel så många i Stockholm som motsvarande vecka förra året, och överdödlighet i SCB är högre än officiellt döda i Corona. Detta är ingen influensa, det tar bara tid för massdöd att hinna accelerera samt registreras.

• Kan ni snälla sluta dela dessa myter? Ni kommer ångra er, samma misstag skedde i traumatiserade norditalien, folk avfärdade i början Corona som överdrift, utan att beakta tiden.

• SVT påstod nyligen "80 procent överlever intensivvården på Karolinska", vilket media hyllade som bevis på att Sverige bryter internationell trend. Läkare Benjamin Wellander upptäckte misstaget: De räknar bara de få som skrivit ut, och struntar i alla som fortfarande kämpar i intensiven. Korrekt var att 27 procent överlevt, 8 procent avlidit och 65 fortfarande är sjuka, vilket inte går att jämföra med slutbehandling i andra länder.

Varför sprider förnekare och SVT missvisande siffror om viktiga frågor?!

Welcome back doktor.😋
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chickenodogo
Ja, över 100 igår, 29 idag, så typ -30 imorgon. Går bra nu.

Du verkar ny på det här med coronastatistik.

Helger brukar alltid bestå av låga siffror, och sedan kommer denna så kallade eftersläpning som brev på posten på vardagar

Så jag skulle vara lite försiktig med mina positiva uttalanden om jag var du
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutButterJelly
Folkhälsomyndigheten rapporterar att 29 nya dödsfall har inträffat i Sverige.

Detta måste ändå anses som framsteg? Självklart är det fruktansvärt att det är personer bakom dessa tal.

Eller så är det söndag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in