2020-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det här är ingen influensa!
Han tror att det ligger 100tals personer varje år i respirator för influensa.
Citera
2020-04-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det stämmer! Minst 9 av 10 som dör har nekats intensivvård och istället avlivats med morfin.

Hade känts bra med en källa på ett sådant sensationellt påstående..

Men som sagt. Spelar ingen roll om det inte är sant, det är förjävligt ändå..
Citera
2020-04-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Från Folkungagatan i natt.
Helt galet hur mycket idioter som är ute...
(klicka på bilden i inlägget)
https://twitter.com/YB_Sodermalm/status/1251797834573271043?fbclid=IwAR1D_XUcZxBlGasVcbvwm CwGDhgZVswVLPltkLK3V6OBOPvb0c4Z571gsRI
Att de tillåts hålla på är ju inte bara en smittrisk utan en djup orättvisa mot alla som faktiskt sköter. Tillåter man det utan hårda straff så anrikas denna typ av fuskare medan de skötsamma går i konkurs.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kan du länka till en källa på ditt sista påstående tack.
Jag skulle gärna göra det men just den jag tänkte på (som hade kommentarer från ryssar som arbetat med biologiska stridsmedel och avfärdade att corona skulle vara en labprodukt), har jag inte kvar. men en enkle sökning ger ganska många träffar.
Här är en annan: https://www.sciencenews.org/article/coronavirus-covid-19-not-human-made-lab-genetic-analysis-nature

Detta kommer dock inte att imponera på de som tagit ett emotionellt baserat ställningstagande. De går ju efter hur det känns i kroppen.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Det är redan bevisat varför

Flera i denna tråden sa detta för en månad sen: Människooffer på gigant-skala, så svenska staten ska kunna spara pengar.

Sverige är för fattigt att klara av en lockdown. Det är enda anledningen till att vi står ut internationellt, medan över 100 länder gjort det.

Ambulanser i Stockholm tvingas nu köra runt folk i timmar, då akuten är så fullproppad. Men redan innan coronakrisen, under de senaste ÅREN, har läkare varnat för att det råder akut resursbrist. Det är därför cancerpatienter avlider i vårdkön. De hinner inte ens till operation. Svenska sjukvården är alltså dödligare än själva cancern.

När man betalar världens högsta skatter och inte ens kan få till grundläggande vård, då är det uppenbarligen något som är väldigt fel.

Man måste vara bra dum att tro att det fortfarande handlar om "flockimmunitet". Flockimmunitet funkar endast om vaccin redan finns, och man isolerar riskgrupper. Sverige stängde inte besök till äldreboenden förrän 1:a April, då hundratals redan hade dött.

Lär er skilja på ord och handling.
Nyss var du expert på Skåne. Skåne stängde besöken till äldreboenden tidigare. 13 mars för att vara mera exakt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Så många dör i influensan varje år.
https://www.mabra.com/halsa/sa-manga-dor-av-influensa-i-sverige-varje-ar/

• Eftersläpningen blir allt absurdare, någon som dog två veckor sen fortsätts fyllas på först idag. Idag ser vi att förra onsdagen nådde en topp på 90 döda per dag. Eller var det fler än så? Det vet vi först om en vecka.

• Att skjuta döda framför sig gör att varje ny dag ser ut som en nedgång. Kanske finns redan en nedgång, men det är omöjligt att se än så länge

• Många jublade att dödlighet är låg i år, utan att invänta data. Nu har de fått in relevant period. SVT: ”Dödstalen skjuter i höjden visar SCB:s statistik”

• Det dör nära dubbel så många i Stockholm som motsvarande vecka förra året, och överdödlighet i SCB är högre än officiellt döda i Corona. Detta är ingen influensa, det tar bara tid för massdöd att hinna accelerera samt registreras.

• Kan ni snälla sluta dela dessa myter? Ni kommer ångra er, samma misstag skedde i traumatiserade norditalien, folk avfärdade i början Corona som överdrift, utan att beakta tiden.

• SVT påstod nyligen "80 procent överlever intensivvården på Karolinska", vilket media hyllade som bevis på att Sverige bryter internationell trend. Läkare Benjamin Wellander upptäckte misstaget: De räknar bara de få som skrivit ut, och struntar i alla som fortfarande kämpar i intensiven. Korrekt var att 27 procent överlevt, 8 procent avlidit och 65 fortfarande är sjuka, vilket inte går att jämföra med slutbehandling i andra länder.

Varför sprider förnekare och SVT missvisande siffror om viktiga frågor?!
Citera
2020-04-19, 14:19
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Kan du citera lite från den låsta artikeln?
Lite från artikeln: (tror inte jag får citera mycket mer än så här):
Citat:
Fredagen den andra april fick Charlotte Björk Ingul ett telefonsamtal från en sjuksköterska som berättade att hennes mamma prioriterats bort från hjärtlungräddning. Inte för att hon behövde det då, men utifall hon skulle komma att behöva det.

Citat:
– Läkaren som fattat beslutet sa att hon suttit med sin lista och då upptäckt att hon inte hade tagit något beslut om min mor skulle ha hjärtlungräddning eller ej.

– Eftersom hon var stressad och det var fredag eftermiddag hade hon gett information till min mor på telefon. Min mor hade inte alls förstått vad läkaren menade. Läkaren menade också att jag som anhörig inte hade några rättigheter till information och att detta var hennes beslut.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Och på så vis så har Regeringen skapat en Potemkinkuliss att det görs något åt detta ute i samhället.
Allt är verkligen bara propaganda i detta läget.
De kommer med stor sannolikhet en pressträff i morgon där man åter igen betonar vikten av att följa rekommendationerna.
Tvätta händerna, håll avstånd, res inte om du själv inte tycker att det är väldigt nödvändigt, ta en funderare innan du träffar vänner osv.
På fredag ser de likadant ut på krogarna igen.
Och värre kommer de att bli med vårsolen. Då säger Folkhälsomyndigheten bara att, det är bättre att vara utomhus om man ska umgås. Var hemma om du är sjuk.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varför fortsätter Sverige att försöka förhindra andra sjukdomar om de är mindre än den högsta siffran under ett år?

Det drunknar mer människor under ett år än dör av cancer.

Så varför försöka förhindra att folk dör i cancer?
Man försöker förhindra både drunkningar och cancer.
Och jag tycker att man ska försöka (allraminst ...) förhindra att folk dör av covid-19.
Tycker du inte det?
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutButterJelly
Folkhälsomyndigheten rapporterar att 29 nya dödsfall har inträffat i Sverige.

Detta måste ändå anses som framsteg? Självklart är det fruktansvärt att det är personer bakom dessa tal.

Administratörerna har helgledigt. Nästa vecka är siffrorna högre igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Och när man festar då ska man festa rejält! Som Edward Blom sa!

Gäller även när man testar.
När man testar, då ska man testa rejält
Citera
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Ok, har velat rösta på Sd men det har alltid tagit emot pga att mina föräldrar kom hit på 60 talet och härstammar från grekland men jag har varit nära hela tiden. Jag håller med Sd och deras invandringspolitik till 100%. Man tar in folk pga att det finns jobb inte för att mata dessa, och har man tagit in dom så måste de ut när krig och sånt är över i deras land.

Att man härstammar från ett annat land har inget med att rösta på det förnuftigaste partiet och göra. Det är ju inte så att SD vill slänga ut alla med utländsk härkomst.
Jag är förr i Ungern själv men är både medlem och röstar på Sd...
Det finns inget alternativ heller då alla andra partier ligger så låååååång från verkligheten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in