2020-04-19, 13:14
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Sorgligt att du inte själv inser hur farliga tankar du sprider ikring. Du kan betecknas som en samhällsfara faktiskt. Hade du haft någon som helst insikt i de fruktansvärda följder en karantän får så hade du förmodligen varit tyst

Detta, börjar bli förnekarnas nya strategi. Att inte förneka faktan i sak, nu när dödstalen visar sig. Utan istället mena att det "är farligt" att skriva om denna fakta.

Då kan vi väl helt enkelt lägga ner Flashback, om man inte får diskutera saker längre?
Citera
2020-04-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vi har många i Sverige som rapporterats som covid-död utan att ha testats.

No, we don’t. We don’t confirm people as COVID19 without testing. We don’t test dead people. What do you not understand in this statement?
Citera
2020-04-19, 13:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är välkänt:
https://www.dn.se/sthlm/dokument-visar-vilka-som-inte-far-intensivvard/

Man maskerar det under termen "biologisk ålder" men det är i princip samma sak som patientens ålder i praktiken. Har man två underliggande problem och är över 60 år gammal så är det tack och adjö. Exempelvis problem med njurarna, eller svag andning. Du får i bästa fall en morfinspruta och sen dör du.

Samtidigt: Krogarna är fulla och intensivvården "klarar det här bra"

Fruktansvärt, om det vore sant. Men det är förbjudet att agera så.

Men att som du säger, "Sverige som land" beslutat detta är ju rent lögnaktigt. Det är läkare på Karolinska som tagit det beslutet och det gäller enbart på Karolinska.

IVO HAR DESSUTOM STARTAT EN GRANSKNING AV LISTAN, en sådska nämligen inte ens finnas.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-04-19 kl. 13:29.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Gjorde polisen nåt år det då mer än att skriva på Facebook? Skriva på Facebook är det många som gjort och det hjälper inte nåt. Däremot har polisen befogenheter att se till att reglerna efterlevs. Men det verkar de inte så intresserade av.

Nej, de har ju INGA befogenheter. Det är det vi som är för en lockdown tycker att de skulle ha. Polisen kan inte gripa folk för att de bryter mot en "rekommendation", de kan bara gripa folk om de bryter mot lagen.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Jaha, så nu har ni doomers bytt riktning igen. Nu är det alltså inte dödligheten man ska oroa sig över, utan några lösa rykten om att testiklar påverkas och ”andra” bieffekter. Förstår ni inte att ni behöver psykiatrisk hjälp 😂

Vad är nästa riktning..... hahaha binär iallafall påhittiga, ni foliehattar!
Är du motståndare till kunskap? Varför vill man inte veta allt som finns att veta om denna nya sjukdom? Om man imte tar till sig all fakta som finns, och som är möjlig att förstå, hur ska man då kunna bilda sig en kvalifiserad uppfattning?

Då riskerar man ju att anta någonting som man inte hade antagit hade man haft alla faktiska uppgifter.

Jag förstår inte hur du resonerar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Ja, resten av världen har ju gjort det.
Vi är ett export-land så det skadar vår ekonomi mycket mindre än andra länder som stängt!
Sverige har råd.

Länderna stoppade inte för att vänta ut, de stoppade för att få ner smittspridningen, utbilda befolkningen och för att hinna förbereda vården, och minimera antalet avlidna under tiden -är vad jag tror iallafall.

Och ja -det tjänade de kalendertid på, kalla det "vänta" om du vill,

Ja jag tänkte nog iofs mest på våra nordiska granländer ...

Vi har inte facit, eller hur? Danmark håller på att öppna, vi får se hur det går. Norge är i en helt annan ekonomisk sits jämfört med övriga nordiska länder och har råd att hålla stängt länge, men även där öppnas det upp.
Citera
2020-04-19, 13:16
Medlem
Honeyflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
I Norge rapporteras dödsorsak för de med covid och andra sjukdomar ömsöm som covid-död, ömsom som död pga denandra sjukdomen. I Sverige räknar vi alltid det som covid-död, även om personen har andra sjukdomar också. Det är inte Tegnell som uppgett detta utan FHM i Norge.

Du vet att man framstår som rätt korkad när man som du sturskt påstår något som sedan faller som en sten när fakta presenteras.

https://www.svd.se/dodstal-kunde-varit-hogre-om-vi-raknat-som-sverige
Du menar att vi har ett lägre antal döda än vad som redovisats, samtidigt som du glömmer bort de äldre som dött hemma eller på äldreboende utan att diagnostiserats med Covid19.

Och så avslutar du med att länka till en betalsida
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It’s sad you meatball bastard, other countries can and are doing it better.
No, when it comes to counting deaths, it's most likely that there are much more "hidden deaths" in other countries, with a few exceptions.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Södermalmspolisen skrev på facebook enligt expressen detta.
"Vi kunde med lätthet konstatera att ett flertal krogar hade långt över det rekommenderade antalet gäster"

"Gäster följer inte rekommendationer"

Tacka fan för det. Både gäster, krogar, polis samt regering skiter i det.
Var alltså det man sade om 50 personer inget krav utan endast rekommendation ?

Sjuka land säger jag då bara.

Tror du de ger bötesföreläggande till en krog som kämpar för sin överlevnad de behöver fullt på helgen för att klara vardagarna. Jag tror det sitter låångt inne att göra det.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Gjorde polisen nåt år det då mer än att skriva på Facebook? Skriva på Facebook är det många som gjort och det hjälper inte nåt. Däremot har polisen befogenheter att se till att reglerna efterlevs. Men det verkar de inte så intresserade av.
Nej såg ju inte ut som det nu då. Skrev på facebook i allafall.
Hur skall polis kunna ingripa om det endast är rekommendationer.
Ungefär som. Vi på tandläkarförbundet rekommenderar er att använda sensodyne mot ilningar i tänderna. Vi är rädd om era tänder. Är du?

Jag mitt jävla nöt trodde att det var ett direktiv.
Citera
2020-04-19, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jag har slutat läsa msm. Sedan länge egentligen. Det handlar om psykisk hälsa.
Jag vill råda alla som är emot Sveriges strategi att göra samma sak. Det finns risken att man blir påverkad trots att man känner sig säker, att man säger "Nej, i Sverige är sakerna helt fucked up och media försöker bara skönmåla". Men även till dem: undvik starkt att läsa dem. Man kan bli påverkad.

Samma råd vill jag ge till alla de som känner sig osäkra. Jag vill be er att försöka använda lite källkritik.
Har ni till exempel kommit fram till att i media ges kontinuerligt dubbla budskap?
Media har en ENORM makt. Det räcker att den superexpertenemeritusnobelpristagareoerhörtsmart Giesecke säger att detta är bara en mild pandemi för att man ska börja tänka:

"Jaha, men då är det kanske inte så farligt som jag trodde förut"?

Eller det räcker med att superdupermattesnillesmartaslugagubbjävel kommer ut med:
"Teori: 120% kan redan vara smittade"

Eller att den eminenta100%tillförlitiganobelpristagarensupersmar ta institutionen säger att:

"Yes, det är bara 0,000001% som EVENTUELL dör av covid-19, finns dock studier som visar att folk återupplivats"

Alla gånger kommer ni känna er dumförklarade. Det var lite onödigt att stanna hemma hela tiden, att skippa tjejmiddag, att inte träffa knullkompisen osv.

Media är som ett psykologiskt experiment. De styr era åsikter.

Var källkritiska. Läs på vad som händer i resten av världen. Försök tänka själv. Försök tänka ut varför en hel värld har stängt ner. Inget land har något intresse av att förlorat trillioner av trillioner av quadrillioner.
Glöm bort den supande Giesecke.

Ni som har lite sunt förnuft.
Ni som känner inombords att det är orättvist att leka med människoliv.
Ni som själva vill helst inte chansa på att smittas.

Sluta lyssna på media. Låt dem inte ta över era åsikter.

Bra. Sluta lyssna när media rapporterar något som går emot din världsbild. Men när de säger att 100000 kommer att dö, då jävlar lyssnar du.
Citera
2020-04-19, 13:17
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Fauci
Ja, resten av världen har ju gjort det.
Vi är ett export-land så det skadar vår ekonomi mycket mindre än andra länder som stängt!
Sverige har råd.

Länderna stoppade inte för att vänta ut, de stoppade för att få ner smittspridningen, utbilda befolkningen och för att hinna förbereda vården, och minimera antalet avlidna under tiden -är vad jag tror iallafall.

Och ja -det tjänade de kalendertid på, kalla det "vänta" om du vill,

Det finns säkert en anledning till att epidemi/pandemi räknas som en naturkatastrof..
https://sv.wikipedia.org/wiki/Naturkatastrof

... folk dör och ekonomier faller sönder i naturkatastrofer ...

... sen får man sopa upp bitarna efteråt och bygga upp igen.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det gäller att ha en hållbar strategi som fungerar på lång sikt. Total nedstängning är inte det. Man skjuter problemet på framtiden. Har inte att göra med Sverige, men här tar maffian över verksamheter, vilket kommer ta väldigt lång tid att reparera och de kommer få ett starkare grepp om landet.

Poängen är att det finns mängder av variabler att ta med i beräkningarna och det inte är så svartvitt som folk i tråden vill göra gällande.

Det dyker tyvärr upp inlägg i tråden,

någon som mist någon,

så antal avlidna är väl en av dina "variabler" antar/hoppas jag,

människoliv har ett högt värde för de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in