2020-04-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
WHO:s offentliga uttalanden har varit helt groteska. T o m en vanlig tidningsläsare har höjt ögonbrynen.

Hoppas WHO i framtiden kommer att vara endast Bill Gates personligt finansierade bananorganisation som ingen i hela världen tar på allvar.

Det var ju samma WHO som hyllade Robert Mugabe i Zimbabwe för ett par år sedan...
Dom har kantrat.
Citera
2020-04-19, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du menar alltså att ingenting gjorts? D
Du verkar snarare ha en tes att ingenting gjorts och blundar därför gör vad dom gjorts. Upp till dej att tro vad du vill tro, antar att du bara kan gå på vad andra säger eftersom du inget ser med egna ögon.

Så ta 3 minuter av din dyrbara tid och skriv en lista på vad som har gjorts
Citera
2020-04-19, 08:39
Medlem
Swan65s avatar
[quote=Hor-Ulla|71254752]
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65

Jag håller med dig att allt måste sättas i relation till nått. Det är jätte hemskt att det dör folk i corona, men det är lika hemskt när nån får hjärtattack eller dör i cancer eller kanske är en av 300 som dör i trafiken varje år.

Kort sagt så dör det folk varje år av olika orsaker, över 88% av alla som dött hittills i Sverige har varit över 70 år.

Vissa alarmister här inne verkar ju tro att corona är lika med pesten, men så är det ju inte.

Folk över 70 år kan hålla sig hemma för dom har en något förhöjd risk att dö av corona, men alla vi andra kan leva på precis som vanligt.

Exakt, show must go on. Känns för jävligt att ej kunna umgås med föräldrar och far/mor-föräldrar men det är som det är. Det sociala umgänget får vi bara skjuta upp men arbeta måste vi för bövelen
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ett vaccin som inte existerar och behandling som inte existerar.
Fast vad gäller behandling sker ett antal stora studier så man ska nog inte räkna bort möjligheten att vi finner en behandling som åtminstone kan lindra förloppet.

Vaccin får vi nog däremot vänta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
och vad tror du hade hänt om dom inte gjort någonting?
Valet stod inte mellan 1) att inte göra någonting och 2) att drabbas av panik och skjuta sig själv i foten. Alternativet "involvera kvalificerade vetenskapsmän i beslutsprocessen" existerade naturligtvis även i Italien, även om man låtsades som motsatsen.
Citera
2020-04-19, 08:40
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nej, han är vid sina fulla sinnes bruk. Hade han varit driven av rädsla som såna som dig hade han däremot handlat på ett mindre pragmatiskt sätt - som t ex UK. Det Sverige gjort är fantastiskt och det spelar ingen roll vad ni andra säger här på Flashback. Det kommer bli tydligt ju mer det lider.

Till och med du och ni andra Tegnell-hatare kommer att tacka honom i smyg när ni kommer till insikt, för eller senare.

Du har rätt. Det blir mer och mer tydligt. Sverige har nu passerat Italien i döda/dygn/capita.
Å vad vi alla skall dyrka DR Tengele når han med sin koncentrationslägerskicklighet
utrotar den svenska befolkning en dag i taget . Heil Tengele. Din fader och idol.
Citera
Medlem
Citat:
Samma sak för vaccin. Där finns inga garantier alls.

Exakt så.

Världen får således fortsätta "platta till kurvan" med lokala lockdowns och karantäner tills man kommit på en lösning.

Att bara rulla runt och dö som verkar vara hovnarrens Anders Tegnells strategi är ju nästan roligt om det nu inte hade varit att jag själv och min familj ligger i riskzonen
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mot ett allmänt virus? Ja va fan tror du? Finns liksom inga alternativ, folkimmunitet är naturligtvis att föredra men vaccin är de facto samma sak. Halva denna tråd består däremot av idioter som tror att lockdown av hela länder är ett alternativ. Dessa idioter är naturligtvis i största mån omyndigförklarade som tur är
Nu svamlar du. Lockdown behövs inte, det räcker med att silvertejpa nyllet på alla idioter som vill ”leva som vanligt”. Jävla smittspridare ska vara lyckliga över att vi inte lever i en diktatur där man skjuter alla virusförnekare. Vi har frihet under ansvar, se då för i helvete till att ta detta ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Lockdown och utrotning av viruset är det enda som fungerar. Har aldrig funnits
något annat alternativ. De stoppade det sista stora Ebola utbrottet i Afrika.
Ingen skillnad i vad som krävs och måste göras.

Konstigt att inget land lyckas med det då..
Om det är enda vägen alltså.
Citera
2020-04-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Hahaha, en VERKLIGT dödlig sjukdom sprids ju inte ohämmat som covid-19 gör. Spridningen hindras ju just genom att sjukdomen är VERKLIGT DÖDLIG. Den dödar värden snabbt varför personen inte hinner smitta andra, eller iaf väldigt väldigt få.

Förstår du faran med att covid-19 sprids snabbt utan att döda direkt? Utan att döda flertalet som blir smittade?

Tänk efter, om du förmår.
Jag kan tänka även om jag är en smula till åren. Grunnar men fattar inte hur du menar! Covid-19 är liksom inte som pesten på 1300-talet. Nu dog ju Adam Alsing så ung men jag tänker att han nog hade ngn underliggande svaghet. Hjärtat? (ursäkta har ingen aning utan funderar). Majoriteten av oss kan leva lugnt och må prima och coronan tar oss inte! När digerdöden härjade så dog ibland hela byar ut och halva städer. ..........Där är vi inte .....ÄN!
Citera
2020-04-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Italien dör nog om man låter en del av sin befolkning av de mest utsatta dö när man hade kunnat skydda dem för fortsatt levnad.

Lockdown = fortsatt levnad.
Jag önskar av hela mitt hjärta att den sista meningen varit realistisk och sanningsenlig.
Citera
2020-04-19, 08:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Tack för utläggningen, du ger medhåll att siffrorna för CoVid19 egentligen inte är så chockerande, därefter beskriver du hur hemskt det är med effekterna vilket jag kan hålla med om, det ändrar dock inte pandemins ”mildhet”, däremot tål det att diskuteras om beredskapen.
Jag har inte pratat om pandemins "mildhet", jag har pratat om att viruset är lömskt i det att i de flesta fall ger små eller inga symptom hos flertalet och därmed har potential att spridas inom stora grupper obemärkt. Sedan när den slår till hos de otursföljda så gör det det brutalt vilket förutom att det naturligtvis drabbar dessa olyckliga människor som t.o.m. dör många gånger också slår hårt mot samhällets vårdresurser för att inte tala om mot dess funktioner som handel och arbeten m.m.

Risken är påtaglig att tillsammans med frånvaron av effektiva mediciner och behandlingsmetoder att vi kommer att få dras med detta länge. Det kommer att få en sådan påverkan att världen inte kommer vara sig lik när detta är över.

Tyvärr är det många som inte inser detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in