Citat:
Ursprungligen postat av
PrivateBusiness
0,7 är bra, men det kommer Sverige aldrig att klara, svenska folket lyder inte myndigheternas påbud.
Jag håller med om att R 0,7 är mkt bra resultat i Tyskland. Tyskarnas angreppssätt har också varit betydligt hårdare restriktioner än Sverige. Det var bara därför jag tog upp dem som exempel på att lockdown fungerar. Ju tidigare den görs desto bättre.
Andra länder som lyckats bra med hårdare restriktioner / lockdown är Finland, Nya Zeeland och Taiwan.
Jag har även presenterat forskning från Harvardforskare som säger att tidig lockdown är det som fungerar vid pandemi/epidemi.
Och presenterat att varför det gick rent ut sagt åt helvete i Italien är för att deras lockdown kom på tok för sent.
Men det spelar ingen roll vilka fakta man än presenterar, för vissa här inne kan inte ta till sig den här informationen, då det blir någon slags syntax error i deras hjärna, när de märker att Sverige inte är bäst, när man tittar på fakta. Så jag ger för tillfället upp att försöka föra fram något mer. Sänder kondoleanser till alla döda. Kanske återkommer till tråden ifall svensk sjukvård kollapsar och ser ifall folk då ens har förstått faran.