2020-04-18, 22:38
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Han måste vara helt dement alt. sinnessjuk. Allt han säger går emot logik och vetenskap.

Nej, han är vid sina fulla sinnes bruk. Hade han varit driven av rädsla som såna som dig hade han däremot handlat på ett mindre pragmatiskt sätt - som t ex UK. Det Sverige gjort är fantastiskt och det spelar ingen roll vad ni andra säger här på Flashback. Det kommer bli tydligt ju mer det lider.

Till och med du och ni andra Tegnell-hatare kommer att tacka honom i smyg när ni kommer till insikt, för eller senare.
Citera
2020-04-18, 22:38
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Klart vi skall ha en total lockdown av det svenska samhället i cirka 1 till 2 månader för att få ner dödstalen.

Ja, helt klart. Rätt väg att gå. Nedstängningsvägen. Flockvägen är en återvändsgränd.

Undrar vad FHM har för adress? Flockvägen kanske? Eller Återvändsgränden noll?
Citera
2020-04-18, 22:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Jag förstår inte. Kan man se via app alla som en smittad varit i närheten av de senaste 14 dagarna eller vad?

Sanning med modifikation. Lek med tanken att du lånar en telefon av en polare som är testad positiv. Du är ute i samhället och andra personer snappar upp att dom varit i närheten av en positivt testad person. Fast i verkligheten så har dom inte det.
Citera
2020-04-18, 22:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Om något gott kan komma ur denna epidemi så är det att brister uppdagas och syns klart och förhoppningsvis att eländet EU faller.

Tror inte att EU faller men att det kanske får sig ordentlig törn när det inte fanns någon solidaritet inom medlemsländerna för mediciner och sjukvårdsutrustning.
Citera
2020-04-18, 22:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Är tbc-vaccinet det som lämnar ett litet ärr på överarmen? Isåfall har jag fått det efter 1975 och även mina barn.

Ja tror det, har för mig att man även skrapar på armen för att kolla om man är immun
Citera
2020-04-18, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
För oss andra med riktiga jobb och intressen så kommer livet att flyta på exakt som vanligt, tills att våran regering sätter restriktioner och förbjuder resor, krogbesök, gym etc. Du kan inte skylla på den enskilda individen ditt dumma fanskap.
Här har vi ju det främsta beviset på de idioter vi har i samhället som är helt oförmögna att ta till sig myndigheternas uppmaning om att "det största ansvaret ligger hos den enskilda individen".

Hur kan man ha missat det budskapet fram till idag, då det har upprepats dagligen i över en månads tid?
Ursäkta mig, men du måste ju vara det främsta beviset på att vi verkligen har tvättäkta idioter ute i samhället. Du borde få diplom för ditt inlägg.
Citera
Medlem
"I helgen har flera hundra svenskar som har varit strandsatta utomlands landat i Sverige. Det är ungefär 100 svenskar från Marocko och drygt 200 svenskar från Gambia som flugits hem med hjälp av utrikesdepartementet."

https://www.sydsvenskan.se/2020-04-18/strandsatta-svenskar-flogs-hem

Vad gör 200 svenskar i Gambia?
Citera
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefffooo
Märks att många skiter i detta nu i Stockholm. Nästan som en vanlig helg utanför mitt fönster med blick ned mot Stureplan.

Du är inte ensam i den iakttagelsen.

Steg 1: Ja, det är smittsamt och lite dödligt men i Kina, kom igen. Det tar sig aldrig hit.
Steg 2: Ja, smittan har kommit hit men vi kommer sätta de som bär den i karantän.
Steg 3: Ja, vi har allmän spridning men följer man riktlinjerna smittas man förmodligen inte.
Steg 4: Ja, många dör, men vilka liksom? Äldre och det är bara begränsat till "utsatta områden".

Under alla steg skulle man ändå skita på sig lite om det kommer fram att Steffe den där ishockeytränaren hade Corona. Det kommer närmare och närmare men så länge ingen i familjen får det är det lika lugnt som i steg 1 typ...
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefffooo
Märks att många skiter i detta nu i Stockholm. Nästan som en vanlig helg utanför mitt fönster med blick ned mot Stureplan.

lnte så konstigt när de som håller i "the swedish strategy" har den här inställningen

https://www.youtube.com/watch?v=zh4tGKTHBD0

"de ska ju ändå dö snart" Giesecke

jag ska inte sänka mig till hans nivå och önska honom något ont.
Citera
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
97% av all luftfart har upphört, All gymnasieutbildning, komvux och universitetsutbildning har upphört, All idrott har upphört, alla evenemang har upphört, 200000 tandundersökingar har ställts in, mer än 1000 operationer har ställts in, antal inkommande i hjärtinfarkter har minskat dramatiskt. Flera stora industrier har stannat av produktion, 50% av befolkningen jobbar hemifrån. Riksbanken har pumpat in 2000miljarder kronor hittills i systemet för att ekonomin inte ska kollapsa, bland många andra åtgärder.

Universitet och gymnasier har inte upphört men bedriver sin verksamhet på distans. Annars är det mesta rätt, och ja självklart har vi vidtagit stora åtgärder i Sverige. Däremot har vi som bekant inte agerat i panik som dom flesta andra länder och låst in människor som om det rörde sig om Digerdöden.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag kan inte se att det är konstigt.

https://www.harochnu.se/allvarlig-brist-pa-personal-inom-aldreomsorgen/

Övriga nordiska länder har en annan organisation, framför allt mycket mindre privata aktörer, mer personal och högre utbildning.

Ja där ligger nog en stor del av förklaringen.

Men jag förvånas över att problemet inte är som störst inom hemtjänsten. Där är det fullkomligt genomruttet. Med slavlika arbetsförhållanden, och med den mest outbildade personalen. Ofta timanställda med dåligt skyddsnät, språkproblem och annat elände.
Citera
2020-04-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
1500 nu så efter nästa helg dör ingen fler

Tror inte på det......
Fattas en nolla..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto