2020-04-18, 20:49
Medlem
Merwinnas avatar
Från Agnes Wolds chatt precis nu:

1 Agnes Wold - EXPRESSEN
Nej då!

1 h Christina Norsted - Läsarkommentar
Fråga: maken och jag är 76+ Oxh jag har en underliggande sjukdom, KLL.
Vi hämtar on-linematen vid affärens lastbrygga.
Måste vi desinficera paket, förpackningar o annat efter uppackningen?

Hur kan hon vara så tvärsäker på det? Viruset kan ju leva flera dagar på plast? Jag sprutar i alla fall fettlösande spray på alla matförpackningar och låter verka en stund, innan jag sköljer bort det med varmt vatten...
Citera
2020-04-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Äntligen ett svar med lite substans.

Valfri Flashbackare hade dock stängt Sverige för en månad sedan, med allt vad det inneburit och inte ens kunnat genomföras pga diverse grundlagar. Det vet inte ”valfri Flashbackare”.

Tegnell arbetar på en myndighet med 500 personer anställda. Det arbetar personer dygnet runt, hela veckan, som följer detta, bedömer utfall, prognostiserar, osv. Tegnell har en chef i Generaldirektör Johan Carlsson.
Att Tegnell står upp för linjen är hedersvärt. Det är inte Tegnell och FHM som kommer att vara på tapeten om ett år eller två. Det är Sveriges fullständigt urusla beredskapslager och sjukvårdsberedskap.
Japp!
Hoppas bara att vi kommer till punkt på detta asap!
Citera
2020-04-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Verkar som om Belgien är värst drabbade landet i världen nu med hela 471 dödsfall per en miljon. Intressant då jag hela tiden följt Belgien och tänkt att vi kommer ha en likvärdig utveckling i Sverige. Belgien drog iväg efter en lugn start precis som Sverige.
New York (delstat såväl som stad) är värst drabbat i världen (om vi bara kollar på områden med 5+ miljoner invånare).
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
... men hästlängder mycket bättre ”svammel” än vad Nobelpristagarna i pandemiforskning och professorerna i smittskydd slänger sig med i denna tråd, inkluderat du
Det är ju din personliga åsikt vilken visar på vilken nivå du ligger rent intellektuellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du kan ju börja med att läsa detta:

https://tegnellcitat.se/

Läst för längesedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Belgien är väldigt tättbefolkat.

Tätbefolkade områden som får in smitta blir hårt drabbade då smittan sprids snabbt. Det är inte rimligt att jämföra Belgien med Sverige. Utan då får det bli Belgien och Stockholm.

Som sagt Belgien rapporterar fler dödsfall pga av en högre rapportering. Det dör lika många i Nederländerna, men de redovisar inte det som Covid-fall.
Citera
2020-04-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det tycks vara Stockholms Sjukhem som skickat ut videon.

"Stockholms Sjukhem är en idéburen vårdgivare som ägs av en stiftelse och bedriver vård inom en rad olika områden ..."

Förmodligen denna:
https://www.stockholmssjukhem.se/topplankar/forskning-och-utbildning/kunskapsstod-covid-19
Palliativ vård är populärt i Sverige. Det är ett annat namn för dödshjälp som är förbjuden.
Man undrar hur det kommer att gå för Stockholms sjukhem när patienterna dör. De fär väl ersättning från landstinget för patienterna. Skulle många dö så minskar intäkterna.
Det som är märkligast är hur denna smitta lyckas komma in på vartenda äldreboende.
Personal som har smittat ner patienter borde avskedas.
Citera
2020-04-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Från Agnes Wolds chatt precis nu:

1 Agnes Wold - EXPRESSEN
Nej då!

1 h Christina Norsted - Läsarkommentar
Fråga: maken och jag är 76+ Oxh jag har en underliggande sjukdom, KLL.
Vi hämtar on-linematen vid affärens lastbrygga.
Måste vi desinficera paket, förpackningar o annat efter uppackningen?

Hur kan hon vara så tvärsäker på det? Viruset kan ju leva flera dagar på plast? Jag sprutar i alla fall fettlösande spray på alla matförpackningar och låter verka en stund, innan jag sköljer bort det med varmt vatten...
Virus är inget som kan leva sa hon i Skavlan.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Givetvis ingenting nytt med palliativ vård. Kan verka hemskt för den oinvigde med är det mest humana av två onda ting och är både ditt och mitt förstahandsval om vi skulle komma dit.

Är vi lite piggare och friskare har vi ju en potentiell livlina till med respirator/ECMO som ger kroppen en sista chans att vinna striden.

Tror det bara finns 9 ECMO platser i Sverige så det kan du ju drömma om att få om du blir sjuk.

Sedan angående detta med palliativ vård. Vilket fint namn palliativ är, så att man inte behöver säga dödshjälp istället.

För mig använder man bara dödshjälp i krigssjukvård när det inte finns en chans att rädda soldater som blir väldigt svårt skadade i fält. Men detta är inget krigsläge när vi nu har stora sjukhus med resurser till de som blir sjuka.
Citera
Medlem
Citat:
Är det så i din värld att alla som är till vänster är regeringsmedlemmar?

Du sa att de som skriker om att stänga ner är vänster. Du sa också att regeringen som inte stängt ner, är vänster.

Så alla är vänster, eller? Jag är nyfiken på hur din hjärna fungerar.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Virus är inget som kan leva sa hon i Skavlan.

"vara aktivt", då. Same, same but different...
Citera
2020-04-18, 20:53
Medlem
Citat:
Om det är som du skrev att det är Tegnell's motsvarighet är det någon som är anställd i offentlig sektor. Och då utgår makten från det folkvalda Parlamentet, som utser regering, och de sedan ledare inom offentlig sektor.
Burioni har kommit dit tack vare intrigerande och smutskastning av den som rättmätigt borde fått jobbet, dott.ssa Ilaria Capua, som försvarades av den internationella vetenskapen, men ej av italienska etablissemanget.

Advokat Conte är inte vald av någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in