2020-04-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sydkoreas forskning på covid-2patienter varav allt fler återinsjuknar.

Jo jo, jag förstod att du inte lägger
någon vikt vid forskning och fakta. Det är ok för mig, men för egen del är jag inte intresserad av att vara envis, jag vill hellre veta vad vi har att göra med än bara hoppas och blunda.

Forskning behöver finansiering, ta ditt vaccin när det kommer ut så att du kan andas.
Som sagt du skall inte vara frisk, för det genererar ingen inkomst.
Citera
2020-04-18, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized

Du har fortfarande inte fattat att inget land köper det vi producerar, Sverige är en exportnation.
Alla länder behöver produkter. Sverige kan ställa om sin produktion. Vad är det som du inte förstår?
Citera
2020-04-18, 17:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sydkoreas forskning på covid-2patienter varav allt fler återinsjuknar.

Jo jo, jag förstod att du inte lägger
någon vikt vid forskning och fakta. Det är ok för mig, men för egen del är jag inte intresserad av att vara envis, jag vill hellre veta vad vi har att göra med än bara hoppas och blunda.

Jag följer mycket vad som sker i Sydkorea när det gäller detta virus. De har en hel del kunskap där.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag kan inte med bästa vilja i världen påstå att Sánchez och Conte får gehör för sin politik. Det är ren polisiär repression som ligger bakom lydnaden.

Det är säkert inte så populärt att ha strikt utegångsförbud, jag skrev inte alla.

Men det är tydligt att det inte är isolerat till Sverige om man tittar på https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/

Axplock:
Danmark, upp för Socialdemokaterna.
Norge, upp för Høyre.
Finland, upp för Socialdemokaterna.
Tyskland, upp för Kristdemokraterna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Those infections are not resolved and nothing points to a 0.15% CFR. If 1,000,000 are infected — that’s a solid 10,000 people that will die if hospitals can hold that wave. If not, 20,000 - 30,000 will die.

Que?
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Tog mig en sväng in på svt för att kolla.
Såg ” Totalt över 1500 avlidna i Sverige: stabil nivå de senaste dagarna.”
Det slår mig att desto sämre det går desto mer matas vi med hur bra det går. Små rubrikerna i texten låter”Övertygad att vi är på väg nedåt” och ”Hoppfullt”.
Jag menar hur dumma tror dom att vi är?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Underbart när lokala myndigheter går emot staten och folkhälsomyndighetens rekommendationer och avgör själva vad som är bäst.. och se vad de faktiskt lyckats med och inget som tagits upp ännu av slaskmedia väl?

https://www.friatider.se/tuffa-snabba-atgarder-kan-ha-raddat-skane-fran-stor-massdod

Det är ju jättebra om det inte är hårt tryck på hela landet samtidigt! Då kan ju dom regionerna med få patienter avlasta dom regionerna med hårt tryck. Så kan dessa ge hjälp tillbaka sedan när smittan slår till med full kraft även hos dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ja, det verkliga antalet döda äldre är mycket högre. Undrar om det någonsin kommer ens en ungefärlig siffra.

https://suntfornuft.space/antidemokrati/massimmigration/epidemier/corona/verkligt-antal-doda-pekar-spikrakt-uppat-fhms-egen-statistik-over-de-doda-an-mer-skrammande-ar-hur-d en-beskrivs/

Nu är ni verkligen elaka här på FB.
Hur ska A.T. kunna redovisa nedåtgående trend när ni använder hans egen statistik ?
Ser ut som en gambler som måste höja insatsen varje dag för att vinna tillbaka differenserna.
Kanske något omvänt spelteorem kan rädda A.T. ?
Eller
kanske Tom Brittons kunnande kan lösa problemet ?
Citera
2020-04-18, 17:46
Medlem
Bananarmens avatar
Citat:
CNN pratar idag om att viruset börjar ge sig på yngre och att det kanske använder immunsystemet emot dom.

Låter som spanska sjukan det här...

Orkar du länka något?
Citera
Medlem
Vad kommer hända med Skåne som än så länge har få fall. Kommer vi få samma rusch på sjukhusen här fast senare eller kan det vara så att vi kan slippa bli smittade. Om jag har förstått saken rätt kommer de flesta bli smittade förr eller senare. Stämmer det?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Givetvis. Nu säger jag inte att jag tror att så är fallet, men man måste väl uttrycka sig? Läste WHO:s varning om detta kring immunitet och blev jävligt less, efter att i några dagar kunnat se nån lite ljusning i allt det här. Oavsett vilken strategi man tror är den rätta, har man väl rätt att känna varierande känslor i detta elände, eller? Jag har tänkt att den strategi vi för med öppenhet under ansvar, eller va fan man ska kalla det, är det rätta i längden. Nu känner jag bara att jag inte vet längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Absolut, visst känner man sig modlös ibland. Blir dessutom väldigt ledsen över alla skyddsvärda grupper som drunknar i sina egna lungor. Fuck Covid!!

Jobbigt för oss alla, kanske på varierande sätt.

En dag i taget. Håll nere smittspridningen.

Lita på att läkare världen över letar medicinering.

Lita på att vi får syrgas när vi behöver.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag får väl omformulera frågan för dom drar ned lite i punch och blir säsongsinfluensor istället, eller du svarade väl på frågan.

Inget vaccin och ingen immunitetet och den blev mildare säsongsinfluensa.

Jag hade nog inte tänkt att ta upp Hong Kong influensan ö.h.t. Men eftersom du valde att göra det, så kommenterade jag. Så kan det bli .. På FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in