2020-04-18, 17:24
Medlem
Är inte mejladressen saabstefanspam@gmail.com ny i sammanhanget?

Alla sökningar som vi har läst i fupen har väl gjorts på saabstefan@gmail.com (dvs utan spam).

Hur många känner till denna mejladress och kan antas göra sökningar på den?
Citera
2020-04-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ujujuj sånt värdsfrånvänt BS .
Du har inte gjort din läxa i FUP. Att Lena satt fast som en fästing på Stefan kan enbart tillskrivas hennes tidiga trauma att bir ratad. Det var många som försökte hindra Lena fysisk kontakt vilka hon tyvärr vände ryggen till förmån från dom som inte förstod hennes problem och hjälpte henne precis sim dig lägga skulden på omvärden..

Ytterligare en monolog där LW hotar och försöke dominera SDs känslor
Aktbilaga 168 facebook messenger del D s123-124

Lena Wesström
Du låter mig alltså framstå som sjuk. När det är du som utnyttjat och svikit, hotat 0a, hotat PÅ RIKTIGT, något annat än att upplysa om att sanningen kan komma fram) Skurit sig? Jag kommer prata med Anna och Göran. Tar inte att jag framställs som den galna. Även med cabrio. Är det nån annan du tycker jag ska ta hellre än C kan du säga vem

Så du menar att hon med sin nya blomstrande kärlek, fb-poster, hjärtan i logg, mera sex än på tio år osv skulle gå? Självklart inte. Ni har båda haft 21 år på er att läsa henne att hon inte är någon utan dig. Och hon kan ju inte släppa dig nu, då kanske du skulle ändra dig och vara med mig TROTS att du nu säger du aldrig skulle. Nä, yta och "trygghet" framför allt. Du behöver aldrig se henne gå

4 sep 2017 20:21
Lena Wesström

Lovar, kommer inte se på när ni markerar utan att svara. Du sa du skulle undvika mig. Sedan meddelar du att du trappar upp. Rimligt du backar när du inte kan uppföra dig med respekt. Markerar ni så svarar jag. Du har alla möjligheter att dra dig tillbaka.

Välj krig och förbred dig på en ganska annorlunda fortsättning på er resa. Välj fred och vi har fred. Borde vara ett enkelt val. Om du bara inte hade så svårt för att avstå.

Är det verkligen värt krig och det obehag som följer för att få den där stunden i centrum? Kan du inte nöja dig med att du har din tillvaro intakt och är på mysresa? Det borde du. Förstör inte mera nu. Hörs som sagt mera i morgon, blev väldigt kort nu för att vara så allvarligt läge. Sov gott nattis
31 aug 2017 23:33

Kära Silverfisk, du behöver inte undra längre. Lena hade ett själsligt sår att blivit övergiven som gjorde att hon desperat klamrade sig fast vid Stefan.

#Team Sanningen

Jag har tidigare påpekat att du lider av så kallad konfirmeringsbias vilket framgår mycket tydligt.

L*na Wesstr*m:s förtvivlade gråt spelades upp inom rättegången och enligt L*na Wesstr*m samt citat: "när SD blir arg och hotar, blir han ett monster.

Varför skulle L*na Wesstr*m ha ljugit ?

Var det ett monster som L*na Wesstr*m råkade ut för bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Formell förundersökning eller inte - att granska en person rättsligt ska vara offentligt, personen ska ju vara misstänkt först.
Tror inte de förvarslar i så fall. Det kanske bara sker.
Var inte de skrivande poliserna en trådsanning, sa någon här?
Jag har inte på känn att HD bör misstänkas, men mycket lutar åt att SD vet mer än han säger.
Bra sätt att skydda någon på är att vara neutral, som han vill.
Man får då inte tappa koncepten.
Ingen trådsanning. Det stod i live-rapporteringen också. Mikael Nykvist var där ofta tillsammans med ett par kollegor och antecknade. Det verkar som om de valt ut vilka vittnesförhör de ville vara med på, för de var inte där varje dag.
Citera
2020-04-18, 17:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
JG har i messengerkontakt med SD visat oro om vem mördaren är. Men inte HD. Inte SD. Det säger en hel del. SDs frånvaro på kontaktsökeri till Lena säger också enormt mycket. Men inget man kan låsa in honom för. Det finns så otroligt mycket indicier på den mannen så det borde gå att döma honom. Men inget juridiskt bindande. Det är väl själva fan att den där äcklige lismande manipulerande typen, MrNice, verkar ha begått det perfekta brottet.

HD har, så vitt jag kunnat läsa mig till, inte heller uttryckt nån oro att det skulle gå en mördare lös i området. Borde man inte oroa sigsom det ifall en kvinna blivit mördad där man själv bor? Och man inte vet vem mördaren är? De hade samma kontaktnät. Nån i deras kontaktnät borde vara mördaren, men hon visar inte någon oro alls.

Det luktar riktigt mycket skit hos paret Davidsson.

Det är lama försök från JG. Han VET. Men han tycker inte ett våldsamt mord är värt att förlora sin bromance för, så han låter sig tystas.

SD som var "SÅ OROLIG" för kvinnors väl och ve ett par dagar innan när han ringde Polisen, han oroar sig inte alls längre när ett brutalt mord på hans älskarinna sen 6 år tillbaka sker: "Det ska bli så bra nu".

När jag läste slutet på hans patetiska brev till Tingsrätten, så kunde jag inte sluta skratta. Till slut visste jag inte om jag skrattade eller grät.

"Det gör ont i hela kroppen att höra andra beskriva ett monster som kontrollerar och skadar kvinnor".

Stackars SD som har så ont i kroppen. För att någon pekar finger mot en gift man som hade en älskarinna i sex år och sen kanske mördade henne.

Det var bara för mycket! Också ett tecken på att han enbart kan känna empati för sig själv. Ingen annan. Hade han varit normal så hade minst 80% av brevet handlat om hur fruktansvärt det är för LW och LW´s familj och andra utsatta. Till exempel hans barn. Men nej, det är han som har "ont i hela kroppen", för att någon förstör hans självbild. Äcklas gör man. Hela tiden.

Jag ger inte upp hoppet som vissa tycks göra.

Jag vägrar tro något annat än att Åklagaren och Polisen (även de poliser som schabblade i början) ser till att rätta till detta felet så fort de kan. Detta måste vara er mission. En eller två mördare ska inte gå fria. Barn, kollegor, grannar och andra ska inte behöva leva i skräck.

Ta gärna in några nytänkande hjärnor från andra delar av landet, som hjälp och se till att hålla väck SD´s polare från utredningen.

#TeamÅsaHiding
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag tror inte på den teorin. i FUP står det: Sökte efter vi i femman hbtq

Det finns en youtubevideo som handlar om just det

https://www.youtube.com/watch?v=hHAKIXNSjdg

Vill bara göra ett tillägg till mitt andra inlägg:

Jag minns nu att tidpunkten för sökningen vi i femman var

14 maj 2018 22:50:40 EEST

Hur ska man tolka denna sökning? Är sökningen gjord 7 okt? Eller 14 maj?
Och varför är den ens med i förundersökningen om den är gjord för så länge sedan? Föra att visa att inget annat har sökts på mellan dessa tidpunkter?

Aktbil 163 A, sid 7

Sök
Sökte efter vi i femman hbtq

Jmf med:

Sök
Sökte efter skärmklipp mac
7 okt. 2018 12:56:16 EEST
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har tidigare påpekat att du lider av så kallad konfirmeringsbias vilket framgår mycket tydligt.

L*na Wesstr*m:s förtvivlade gråt spelades upp inom rättegången och enligt L*na Wesstr*m samt citat: "när SD blir arg och hotar, blir han ett monster.

Varför skulle L*na Wesstr*m ha ljugit ?

Var det ett monster som L*na Wesstr*m råkade ut för bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Eller möjligtvis monstrets fru? Fru monster?
Citera
2020-04-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang poliserna kan jag tänka att de skrev ner diskrepanser och konstigheter i vittnesförhören. Men det är bara min enkla åsikt.

Jag frågar inte utefter vad tråden sagt innan. Jag frågade om man faktiskt FÅR inleda en totalt informell undersökning utanför protokollet mot en person som inte längre är delgiven misstanke, utan friad från alla misstankar. Jag antar att frågan är svår för de flesta att svara på då okunskapen är stor härinne. Inkl vad gäller mig själv. Därav frågan.

Jo jag förstod din fråga och ber om ursäkt för att jag inte kan presentera något fullödigt svar. Men den bakomliggande tanken med mitt svar var att kanske någon av alla dessa som tvärsäkert hävdade att utredning pågick mot HD kanske nu skulle kunna förklara hur de resonerade.
Jag ifrågasatte då rimligheten i att Hiding officiellt förklarat att HD var avskriven men samtidigt också bedrev utredning/förberedde åtal mot HD. Men flera menade att det inte fanns några hinder mot det. Så de borde ju veta.
Citera
2020-04-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vill bara göra ett tillägg till mitt andra inlägg:

Jag minns nu att tidpunkten för sökningen vi i femman var

Hur ska man tolka denna sökning? Är sökningen gjord 7 okt? Eller 14 maj?
Och varför är den ens med i förundersökningen om den är gjord för så länge sedan? Föra att visa att inget annat har sökts på mellan dessa tidpunkter?

Aktbil 163 A, sid 7

Sök
Sökte efter vi i femman hbtq

Jmf med:

Sök
Sökte efter skärmklipp mac
7 okt. 2018 12:56:16 EEST

jag tror absolut det har att göra med att visa hela tidslinjen, dvs de sista inläggen innan LW blir mördad och sen de som sker i oktober. Jag skrev i ett annat inlägg följande:

Så kan såklart det vara, men sökningen är gjord 22.50 14 maj och har troligen inte mycket att göra med de andra sökningarna i oktober 2018. De ligger antagligen med i här i fup för de visar LWs sista aktivitet innan hon blir mördad. Därefter kommer redovisning för det som sker i oktober 2018. Tidslinjen ska läsas nerifrån och upp.

Vi kan se i huvudprotokollet att LW är aktiv vid datorn 22.50 och diskuterar casher så rimligen är det hon som gör sökningen. Min gissning är att hon ev. har kollat placering för en framtida cash och att sökningen på vi i femman hbtq har med det att göra. Hon gillar att vara finurlig och detta är en klassisk "blooper" från just vi i femman (notera att det även står hbtq, det är alltså inte vi i femman generellt som har sökts).
Citera
2020-04-18, 17:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
SDs brev till rätten, innehåller en del underligheter: bland annat skriver han att han befann sig vid sin dator 2 km bort vid tillfället som inloggningen har skett (!!) och här blandar han korten friskt – medvetet eller omedvetet.

Jag noterar att han medger att han befunnit sig vid en dator vid aktuellt klockslag, men det finns inga uppgifter om varifrån inloggningen till Lws google-konto har skett (såvitt jag kan se). En sökning har gjorts på koordinater som går till en parkeringsplats vid Varbergagatan, men den sökningen har gjorts 14 maj.

Det finns med andra ord INGENTING som säger varifrån den andra inloggningen sker. ELLER??? Men SD VET att söndagen 7 oktober 2018 kl. 12.56 så satt han vid en dator 2 km ifrån Varbergavägen.

SD skriver vidare att man kan anta att LWs telefon har använts denna dag, men det finns så vitt jag vet inget som talar för det. Inloggningen kan mycket väl ha skett via en dator, och min gissning är att den som gör det sitter vid en lånad mac, eftersom första sökningen är på hur man skärmdumpar på macen:

7 oktober 2018
12:56:16 – skärmklipp mac
12:56:18 – Så här tar du en skärmavbild på din Mac - Apple-support
13:04:40 – Sökte efter davi
13:04:47 – Sökte efter saabstefanspam@gmail.com
13:04:55 – Sökte efter efter saabstefanspam@gmail.com
13:05:01 – Sökte efter stefan
13:05:19 – Sökte efter hanna.davidsson 74@gmail.com
13:17:21 – Använde Maps
13:17:21 – Visade område nära Örebro
13:21:40 – Min aktivitet -> Maps, finns följande poster:
Maps
Visade din tidslinje
Visade 10 maj 2018
Visade 11 maj 2018
Visade 12 maj 2018
Visade 13 maj 2018
Visade 14 maj 2018
Visade 15 maj 2018

IT.forensikern tillägger: Att notera är då inloggning har skett på Maps och tidslinjen är att data kan ha raderats från denna. Uppgifter om eventuell radering har ej kunnat hittats eller återskapats.

Hur bär man sig åt för att vara 2 km från en inloggning...? Masterna är väl kanske inte heller 2 km isär?

Skulle det gå att koppla sig på nån form av intranät eldyl så att man kopplar upp sig synbart på ett annat ställe än där man är själv (lokalkontor, utlokaliserad station vid byggarbetsplats, jobbbostad)? Via kabel, telenät eller master el satellit?

Eller handlar det snarare om nån form av riktad förstärkarutrustning med antenn, signalförstärkning eldyl, så att han når en annan mast? Eller hur hänger det ihop ?

Har han lagt ifrån sig sin laptop o telefon och cyklat iväg 2 km till en barack eldyl? När nån kollega bett att få surfa på hans laptop?

Det är ju konstigt allt.

Under hypotesen att han är GM....
Citera
2020-04-18, 17:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Klart att det är så.
Därför kan knappast någon med säkerhet påstå att "det stod å vägde".
Det kan man nog med tanke på att han först skulle stanna i häktet och sedan släpptes.
Om det inte hade stått och vägt så hade han inte fått stanna kvar i häktet till att börja med.
Citera
2020-04-18, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur bär man sig åt för att vara 2 km från en inloggning...? Masterna är väl kanske inte heller 2 km isär?

Skulle det gå att koppla sig på nån form av intranät eldyl så att man kopplar upp sig synbart på ett annat ställe än där man är själv (lokalkontor, utlokaliserad station vid byggarbetsplats, jobbbostad)? Via kabel, telenät eller master el satellit?

Eller handlar det snarare om nån form av riktad förstärkarutrustning med antenn, signalförstärkning eldyl, så att han når en annan mast? Eller hur hänger det ihop ?

Har han lagt ifrån sig sin laptop o telefon och cyklat iväg 2 km till en barack eldyl? När nån kollega bett att få surfa på hans laptop?

Det är ju konstigt allt.

Under hypotesen att han är GM....

Min poäng var att INGEN vet var inloggningen har skett. Det skrivs om Varbergagatan, både här och i Sds brev, men det var ju den 14 maj, inte 7 oktober. Så den kan ha skett precis var som helst. SD skriver mobil, men jag menar att det är för att trolla bort oss. INGET talar för att det har skett från mobilen. Den har varit stendöd sedan natten mot 15 maj. Jag tror det har skett från en dator, och att det är en mac.
Citera
2020-04-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo jag förstod din fråga och ber om ursäkt för att jag inte kan presentera något fullödigt svar. Men den bakomliggande tanken med mitt svar var att kanske någon av alla dessa som tvärsäkert hävdade att utredning pågick mot HD kanske nu skulle kunna förklara hur de resonerade.
Jag ifrågasatte då rimligheten i att Hiding officiellt förklarat att HD var avskriven men samtidigt också bedrev utredning/förberedde åtal mot HD. Men flera menade att det inte fanns några hinder mot det. Så de borde ju veta.

En möjlighet är förstås att HD visserligen har motiv och sagt misstänkta saker, att det vid avskrivningstillfället inte fanns något bevis- varför det inte fanns ngt handfast att misstänka henne för- men att det kan/ kunde dyka upp i den fortsatta utredningen av mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in