2020-04-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Man blir inte immun. Forskarna tror att man snarare blir virusbärare.

Idéer, skrivbordsprodukter och hypoteser i all ära:
Det är verkligheten som gäller, och forskningen pekar på att viruset i verkligheten lägger sig latent för att sedan kunna reaktiveras.

Självklart, din förutbestämda bild måste vara intakt, låt oss hoppas på ett mirakel vaccin igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Människor är primitiva. De behöver syndabockar när de fegt sitter och tittar på när andra sliter som djur. Inte helt olika fotbollssupportrar som skriker könsord från läktarna mot spelarna för att de gör fel och huliganerna (fotbollens covidianer) som går till direkta våldsamheter. I grunden svaga och inkapabla människor som spyr ut sina egna tillkortakommanden på andra.
Burioni har medvetet skrämt italienarna till underkastelse, ofta med falska uppgifter om Sverige som slagträ. Individen saknar dessutom adekvat utbildning vilket gör saken än värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Det cirkulerar så många olika alternativa beräkningar.
0,37% från kommunen Gangelt i Tyskland.
0,1% i Santa Clara County.

Gangelt study was slammed in the German press due to the testing they used. Santa Clara County proposes an IFR that is impossible when looking at NYC (over 0.15% have died and rising) or the Bergamo town (1% died) or closed population studies (>1% CFR and rising for Diamond Princess) or South Korea’s >2% CFR and Iceland’s 0.5% CFR (and rising). Santa Clara County’s IFR will rise like Iceland’s did and you’ll have to run to find the next emerging location to try and claim a 0.1% CFR before that also rises.
Citera
2020-04-18, 17:03
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Fast det där är att hårddra saker och ting. "Vi kan inte bevisa i dagsläget". Nej men normalt betyder det att man har ett skydd eftersom så brukar antikroppar bete sig (men vi kan inte bevisa det ännu).

94% av de som haft corona har utvecklat antikroppar. 6% har utvecklat få eller inga. Det har varit unga personer, just den gruppen som uppvisat få eller inga symptom (där finns naturligtvis ett samband).

Att folk blivit sjuka igen har i alla artiklar jag läst sannolikt handlat om dåliga tester.

Man kan tolka allt till det värsta eller vänta och se. Vi vet rätt mycket om hur virus beter sig generellt.

Saker kan peka åt andra håll men är osannolika med tanke på vad vi vet om virus generellt.

Jo, jag vet. Blev bara så less just idag. Vissa dagar ser man bara allt som är negativt med detta. Ska sluta läsa nyheter ett tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Ännu en som ger sitt hopp åt medicinindustrin, skall vi fortsätta lura det uppenbara samt bara föröka oss, immunförsvar är för risktagande idioter?

Starkt immunförsvar underlättar, det är a och o skulle man kunna säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Källa?
Annars är det bara struntprat.

Finns ingen källa på egna antaganden.
Citera
Medlem
Moruroas avatar
Idag på P1 sa han att "Vi har nu nått platån. Det är inte många länder som har nått platån".
Citera
2020-04-18, 17:04
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag har inte imperials rapport, men de gjorde en uträkning på hur många smittade vi skulle ha under slutet av mars.

Ah, hittade.

Sweden 3.1% [0.85%-8.4%]

https://www.imperial.ac.uk/media/imperial-college/medicine/sph/ide/gida-fellowships/Imperial-College-COVID19-Europe-estimates-and-NPI-impact-30-03-2020.pdf
Jag utgick från Stanford studien.
Citera
2020-04-18, 17:04
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Jag begriper inte att någon i ett högutbildat land som Sverige ens tar ordet lockdown i sin mun. Det är oförenligt med svensk kultur och skapar tiofallt fler problem än det löser.

Jaså? Vilken måttstock använder du för att komma fram till en faktor 10?
Citera
2020-04-18, 17:05
Medlem
Alltså, jag ger mig. Jag klarar snart inte mer. Jag skrattade så att jag knappt kunde få luft i morse. Högsta dygnssuffran hittills, och på en lördag dessutom. Adolf Tegnell: ”kulmen är troligen nådd för några dagar sedan”. Och nu har de dessutom dragit in någon avdankad matteprofessor som eldunderstöd. Jag antar att de numera inte ens kan få de allra mest vänsterblivna biostatististiker eller epidemiologer att ställa upp med sina namn för att försvara äldremorden. De känner nog på sig att detta börjar bli en skandal som kommer bli omöjlig att dölja i längden.

Åtminstone så verkar de slutat snacka strunt om ”kurvan”. Kanske svårt att prata om en kurva när det nu mera börjar likna ett lodrätt streck uppåt. Frågan ör vem som blir nästa expert att ta in som eldunderstöd. Det måste ju bli någon som är riktigt desperat att få uppmärksamhet och samtidigt lite för korkad att se varthän det barkar.

Det vore intressant om de kunde ge lite utrymme för kritiska röster i det hör. Men numera är det ju verkligen locket på. Finns det utrymme för en äkta viking att bryta tystnaden? Typ att Dolph Lundgren uttalar sig med kraft och logik och att det sedan börjar en rejäl Töm Träsket-rörelse som gör upp med politrukerna, Deep State och MSM? Vem skulle man kunna tänka sig resa sig upp för Folket?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Idag på P1 sa han att "Vi har nu nått platån. Det är inte många länder som har nått platån".

Detta är dock sant.
Sverige är världsbäst på att nå platån.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Och det här misslyckats för tid hade dom gott om men Adolf Tegnell sa att viruset inte skulle nå Sverige och eftersom han har haft fel hela tiden så är ända sättet att ta itu med smittan Lock down. Alltså bara en sådan enkel sak som att ha uteserveringar öppna WTF, nej du de har misslyckats och enligt mig så är det en utrotning av de äldre som de är ute efter. De kan dra åt helvete.
Och vad grundar du det på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in