Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Ja alltså, jag tycker det har varit lite väl många fall där folk har haft väldigt svårt att andas. Inte bara de som söker sjukhusvård men även de som stannar hemma. Har pratat med en hel del folk som sagt att det var riktigt jävla tufft så jag tycker det är felaktigt att prata om mild sjukdom.
Lite halsont och 38 grader, det är milda sjukdom, men svårigheter att andas tycker i alla fall jag INTE tillhör milda symptom eftersom det i värsta fall snabbt kan utvecklas till något värre.
Jag litar helt på Johan Giesecke som person och hans kompetens men tycker inte man ska sopa symptomen under mattan som han gör.
Med respekt för drabbade och avlidna. MEn svårighet att andas är något man bedömer själv, en subjektiv upplevelse.
Om man ska berätta om sin corona vill man självklart berätta hur jävlig den var. På samma sätt som när man fiskat och berätta hur stor fisk man drog upp. Ju svårare andning, ju bättre historia.
Och du ska tänka på att många veka människor, idag, i Sverige som inte gjort militären, eller ens orkar gå ut om det är kallt och blåsigt.
Jag ser inget annat än att det är en mild sjukdom.