Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Bra skrivet.
Jag har för vana att ignorera och inte svara på inlägg som går till personangrepp o.likn.
Många sådana har samlats här i tråden. De är ofta väldigt lika varandra. Av någon underlig anledning.
Tycker man kan diskutera utan sådant. Vad man än har för åsikt om ämnet, i det här fallet epidemin.
Tack!
Jo jag undrar också varför det blir så och försöker ignorera sånt trams men ibland måste man stå upp för och visa på att det är viktigt att ha åtminstone ett civiliserat tilltal, även om man kan säga emot ngn mycket i sak, osv.
För att inte gå för offtopic så drar jag in mina virusfunderingar i det hela: Jag har funderat på om det är de psykologiska effekterna av Coronaviruset som gör oss så här "splittrade som folk".
Får en känsla, ett intryck av att det är "lugnare" i debatt osv. i t.ex. Norge och Finland, där de också haft en lugnare/bättre utveckling med viruset. Kanske den "sämre" situationen och osäkerheten i Sverige,.också gör debatten mer hätsk.. tär på folks nerver, jag vet inte. Kanske får mothugg av finnar och norrmän nu, om de finns här inne.