Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaback
Låter som att vi har ungefär samma syn.
Jo angående om FHM och de som arbetar där är rätt och har rätt kompetens att vara rådgörande i detta är jag inte rätt person att avgöra. Och faktiskt ingen annan i detta forum heller.
Men vi har en sån uppbyggd demokratisk struktur i vårt land att regeringen ska lyssna på myndigheter och deras experter.
Och grunna sina beslut därefter. Med tanke på att vi har vårt demokratiska system så måste de göra detta och lita på att våra experter vägleder rätt.
Detta är uppenbarligen inte utan viss problematik.
Men är övertygad om att vår myndigheter även lyssnar på erfarenheter, studier och kompetens från andra länder.
Trots allt så ser det ju inte ut som i Spanien eller Italien i Sverige.
Även om vi har ett riktigt taskigt läge. Med många som dött i förtid mm.
Fast vi har också kommit relativt långt i vår kamp. Jämfört med Danmark, Norge och Finland.
Jo, visst är det så att vi verkar ha liknande syn, men min tanke med frågorna var och är att enligt min mening så har regeringen inte lyckats speciellt bra med detta.
Oavsett vilken struktur det finns, så skall det vara en möjlighet att ändra riktning om behov uppstår, och detta verkar Löfven inte ha en tanke på.
Jag har svårt att se en succe med i runda slängar 1500 döda, och absolut minimalt med utrustning.