Citat:
Jag har också reagerat på detta! Schulman skrev ju bara någon/några dar innan, något hånfullt om folk som inte stöttade Sveriges linje osv. Sen dan efter eller så, dog Alsing och så skrev han en hyllning till Alsing. Och nån dag senare börjar han vända kappan?
Ja, en lista vore bra, likt den om ATs citat och felaktiga spådomar.
Kappvändare är rätt obehagliga människor. De får nog räkna med att stå ut med frågor efteråt, såsom: varför reagerade du just vid 1400 döda i covid, och inte vid 700 döda? Hur gick ditt resonemang där... Osv.
Ja, en lista vore bra, likt den om ATs citat och felaktiga spådomar.
Kappvändare är rätt obehagliga människor. De får nog räkna med att stå ut med frågor efteråt, såsom: varför reagerade du just vid 1400 döda i covid, och inte vid 700 döda? Hur gick ditt resonemang där... Osv.
Orkar inte mer
Orkar inte titta på svenska kurvan längre heller, sitta där och kisa och granska den med vickad nacke, försöker med tankekraft platta till den, försöker önsketänka att jag ser den falla, men det ser man ju faktiskt att den inte riktigt gör. Ligger den ens på en platå? Stiger den inte lite fortfarande, när de eftersläpande dödsfallen matas in i systemet? Jag orkar inte med mer av det heller. Det är så många siffror och så många ord, och ändå så luddigt. Orkar inte med några fler ”nästan-bra” nyheter. Vill inte höra mer ”försiktig optimism” om ”avstanning”, jag vill ha raka besked, jag vill att någon pratar klarspråk. Och om det inte går, säg ingenting, var tyst. Jag går och lägger mig, väck mig när vi vet nåt på riktigt.
Källa Expressen
Avskummet Alex Schulman orkar inte mer. Varför orkar han inte mer när allt går så bra? Varför vill han inte höra mer "försiktig optimism" och "avstanning" (från Anders Tegnell?)?
Avskummet Alex Schulman vill ha raka besked och klarspråk. Från vem? Vem syftar han på?